3.518 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Mærkelig opførsel Mærkelig opførsel

Hej alle.

Min kat Felix er begyndt at opføre sig noget sært.. Han skraber ved siden af sin madskål, som om han skulle i sin kattebakke, men han laver aldrig noget.. Han står bare og skraber.. Nogle gange skraber han også op på væggen, dog uden at bruge kløerne.. Han går i bakken som normalt.

Han har lige været syg og haft mavekatar og fik penicillin og slikkede sig vildt meget. Jeg har købt en dims der hedder Feliway, som jeg blev anbefalet med ansigtsferomoner. Ved dog ikke om den virker endnu, den har kun hængt der en lille uge. Fik at vide, at der godt kunne gå et stykke tid inden den virkede beroligende. Har haft en ide om, at Felix havde stress og var lidt nervøs. Har jo haft ham til dyrlæge osv.

Andre der har oplevet, at deres katte har ændret adfærd og begyndt at lave "mystiske" ting??

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.
  • skift fuger i badeværelse 2.000 kr.
  • Fjern ukrudt. 700 kr.
  • Rengøring - 32kvm 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mærkelig opførsel
  • Eli A
    Eli A Tilmeldt:
    okt 2007

Katte: 2 Emner: 6 Svar: 47
    #1   3. feb 2010 spiser han normalt? Hvis katten snuser til maden og derefter "graver! ved madskålen er meningen ret tydelig, det betyder simpel hen at han ikke kan lide maden og han er bange for at stanken vil tiltrække rovdyr, hvis han spiser og så "graver" betyder det at han gerne vil gemme sin mad.

• #2   3. feb 2010 Det at de skraber er helt norrmalt, min ene han gør det også, både før og efter han spiser. Og han skraber også efter de andre katte..... Er hans mave ok nu ?? og han spiser fint, ville jeg give Feliwayen en chance endnu.

• #3   3. feb 2010 Vores katte skraber altid i vandskålen så der er vand over det hele, lidt irriterende men det ser nu alligevel sjovt ud. De har altid gjort det.

• #4   3. feb 2010 Kenzo gjorde det os engang . Jeg fik at vide fra flere , det normal at hankatten gør det smiley Det vist noget de os gør i naturen for at gemme deres mad/bytte , så det ik tiltrækker andre dyr .. Og ikke fordi den ikke kan lide maden ..

• #5   3. feb 2010 Sanja...

Du har fuldstændig ret , det er for at gemme og har ikke noget at gøre med at de ikke kan li det.

Gir man katten noget den ikke kan li , snuser den til det , vender ryggen til og går sin vej

• #6   3. feb 2010 Kristina...

Dette er et lev fra kattens fortid, instinktivt vil den fjerne skidt fra overfladen.

• #7   5. feb 2010 Tak for alle svarene :)). Jeg har dog også selv fundet ud af, at det netop er som I siger, at de skraber i gulvet for at gemme deres mad fordi de godt kan lide det. Felix er åbenbart rigtig glad for den nye mad jeg har købt til ham. Han gjorde det nemlig ikke med den gamle mad. Han spiser normalt og drikker også normalt. Jeg tror og håber på at hans mave er ok. Jeg giver ham i hvert fald meget kattemalt for at forhindre hårboller. Tror desuden at Feliwayen er begyndt at virke. Synes han er faldet lidt mere til ro og slikker sig knapt så meget. Så giver det en chance og ser tiden an.....

Kommentér på:
Mærkelig opførsel

Annonce