{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.031 visninger | Oprettet:

Mærkelig opførsel. {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

Jeg har min dejlige hankat Jax, som er kasteret, han spiser normalt og alt det der.

Men han har fået en mærkelig opførsel, og det er kun overfor mig og ikke overfor min kæreste.
Jeg nusser ham som jeg plejer, og det starter som regel, men en blid hånd hen over ryggen, hvor han så som regel ligger sig ned og nærmest beder om mere, han knider hans hoved op af min hånd hvis jeg stopper, og så nusser jeg ham selvfølgelig igen.
Men problemet opstår i at når vi nusser på denne måde, så lige pludseligt så bider han mig i hånden, der er ingen advarsler inden han gør det, det er bare pludseligt, og det er hårdt han bider, men ikke hul, også kigger han meget "surt" på mig, ved ikke lige hvordan jeg skal forklare det. Han gør det aldrig overfor min kæreste.

Hvad kan dette skyldes?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mærkelig opførsel.
  • #1   13. feb 2014 He, he smiley
    Ja, det er en mærkelig opførsel, men hvis det bliver alt for godt når Elvis får en nussetur, så skal min hånd også lige "ruskes", alternativt at jeg skal have én på kassen - vel at bemærke uden kløerne fremme.

Så Elvis melder sig i klubben for "mærkelige katte".
    Du skal ikke være nervøs. Jeg tolker det som "bliv ved, bliv ved!"

• #2   13. feb 2014 de bliver over gearet.
    har flere af mine 19 som gør det. Man skal lære at læse katten, og så stoppe inden at det går galt. man kan også komme ud for nogen som virkelig tager ved og både bider og kradser.
    de fleste gange er det fordi den endelig gerne vil, og så stigere spændningen og lige pludselig er det nok

mødte engang en på internattet. hammer flot kat, men efter et par nus, ja så tog han ved os. og han bed virkelig hårdt. og så bagefter ville han da gerne nusse videre - vildt mærkelig kat. Han blev dog aflivet af flere årsager.

• #3   13. feb 2014 Marianne: Så er det jo ikke bare vores kat der er "mærkelig" det er bare sjovt det kun er overfor mig, min kæreste kan nusse ham lige som mig uden der sker noget. smiley

Anja: Lige med at læse katten, så kan jeg godt læse min kat, men det er svært at læse en kat, når han ikke viser noget som helst op til at dette sker. smiley

• #4   13. feb 2014 Det kan være at din kæreste er keeeedelig smiley

• #5   13. feb 2014 Haha, han har altid været en "mor" kat, men nu er det som om han er blevet lidt mere en far kat når der skal puttes. Det svinger lidt hvem han er til.

Men synes bare mest det var mærkeligt fordi det kun var overfor mig han gjorde det, for Nunu gør det også bare mere stille men der er overfor alle og det er et tegn på "nu er det nok" smiley

Men Jax han kommer også ret hurtigt igen bagefter for at vil nusses, men har da haft lidt en "frygt" for at nusse ham igen lige efter, for det gør sgu ondt og blive bidt! smiley

• #6   13. feb 2014 Hold hånden helt stille, hvis han gør som Elvis, så gør det ikke ondt.

I øvrigt kan der være steder hvor det hurtigere går galt end andre, for hvis jeg begynder ved haleroden (og han har ikke lopper) så er det en sikker "vinder" nusser jeg ham på maven, så går det aldrig galt. I øvrigt har han en kuld-bror der gør det samme smiley

• #7   13. feb 2014 Jeg rykker faktisk ikke hånden til mig før han har bidt og flyttet sig for det går meget stærkt, og det er hårdt. smiley Men det er som regel når jeg nusser hans kinder, men han beder jo nærmest selv om det. smiley

Han er for mærkelig, har bare aldrig oplevet nogen af mine katte gøre det på den måde før.

• #10   13. feb 2014 Hmm nu tænker jeg højt, men det er her for nyligt det er begyndt eller???

Har du problemer med at du bliver statisk elektrisk???
    Det har jeg nemlig haft og det er særligt om vinteren, og når man kæler længe med en kat kan der opstå statisk elektricitet og katten vil føle den får stød, det er ikke nødvendigvis noget du selv mærker, andre gange kan man godt mærke at man får et rap over fingrene, det sker fra tid til anden her, men mine katte er efterhånden vant til det og reagere ikke..

Men det kan også være fordi han bliver overkælen, men så burde han ikke gå væk syntes jeg, det gør Tøsen i hvert fald ikke når hun bliver overkælen og napper, hvis han går væk efter at have bidt så er det fordi det bliver for meget, eller der er noget i kæleriet der gør at han tror du gør noget ved ham der er ubehageligt, så som et statisk stød, eller han har et ømt punkt du rammer, eller et sted han ikke vil kæles..

• #11   13. feb 2014 Det lyder som om det er lidt hårdere end når mine giver et kærligheds nap fulgt af hoved bonk smiley men får de fat et forkert sted piver jeg også hvis det er hårdere end normalt.
    Mine bruger en pote til at skubbe til min hånd hvis de har fået nok, og så stopper jeg straks smiley

• #12   13. feb 2014 C C D: Nej vi nusser ham nærmest på samme måde, der er ikke nogen forskel der.

Louise C: Jeg tror skam ikke han har pelsmider, og det ville være mærkeligt at det kun gør ondt når jeg kæler med ham og ikke når min kæreste gør det samme sted og samme måde.

Heidi: Det med statisk elektrisk, det gør jeg ja, men som du også skriver så har vores katte også vendt sig til det, de reagere ikke på det, selvom jeg kan synes det gør ondt nogen gange med de "stød" der kommer. Så tror ikke det er det.
    Det er ikke for nyligt det er begyndt, det har stået på et stykke tid, men det er jo så ikke hver gang jeg nusser ham.

Jette: Jax, han plejer bare lige og rejse sig og ligge sig 2 cm længere væk hvis han har fået nok. smiley Så forstår bare ikke denne adfærd.

• #13   13. feb 2014 Ja det lyder da lidt mærkeligt, hvis I nusser ham på nærmest samme måde... Kan det have noget at gøre med at du nusser ham lidt mere hen over ryggen (hen mod bagdelen) eller ved maven? Det kan - så vidt jeg ved - godt overstimulere katte, så de til sidst slår ud mod én eller bider, det skal jeg i hvert fald selv være opmærksom på ved især min den ene, for ellers kan hun også finde på at bide ud mod en. Det jeg gør er bare at sørge for at holde nusseriet primært til hovedet og ellers holde øje med kropssproget - begynder den at slå med halen? Ja, så skal man se at holde fingrene væk smiley

Kommentér på:
Mærkelig opførsel.

Annonce