{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp - Urenlig kat
  • #1   30. jan 2010 Det kan være der er noget galt med ham? Han kan jo ikke fortælle dig hvis han har ondt eller er syg på andre måder....

Nu ved jeg ikke hvor gammel han er? Men hvor gammel var han da han kom fra sin mor? Hvis de bliver taget fra for tidligt så kan det give adfærs problemer.

• #2   30. jan 2010
    Hvornår startede urenligheden?
    Er han kastreret?
    Har du skældt ham ud for at skide udenfor bakken?
    Hvor står bakken?
    Har du prøvet med en ekstra bakke?
    Har du rengjort meget grundigt under sengen?
    Hvordan er afføringen?
    Virker han ellers til at trives?

• #3   30. jan 2010 Vigtigt - Hvor står bakken i forhold til maden?

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
    #4   30. jan 2010 Det kan være mange ting, det kan også være han vil fortælle dig noget han er utilfreds med. Hvis han sover meget som en killing ikke normalt skal gøre, kan tyde på der er et eller andet ivejen. Men jeg tror at han keder sig rigtig meget, han ville helt sikket blive rigtig glad for en legekammerat han kan krudte og hygge sig med. smiley Det er bare min fornemmelse. smiley

• #5   31. jan 2010 han er 8 måneder.
    han var 12 uger dan han kom fra sin mor.

urenligheden startede for 2 måneder siden, men det kun engang imellem han gør det.
    han er ikk kastreret.
    ja jeg har skældt ham ud, det gjorde jeg anden gang, for første gang kan jo være en "smutter".
    bakken står i køkkenet ca 1 meter fra maden.
    nej har ikke prøvet med en ekstra bak.
    har rengjort meget grundigt under sengen.
    afføringen er fast, men sjældent "flydende".
    ja han virker til at han trives.

tror også han vil have godt af en legekammerat, men det vil min kæreste ikke have smiley

• #6   31. jan 2010 Prøv med en bakke mere smiley
    Og du må ikke skælde ham ud! Den forstår en kat altså ikke rigtig noget af, hehe...
    Men hvis du tager ham i at lave under sengen er det eneste du kan gøre at sætte ham på sin bakke...
    Der kan også være noget galt med ham og han skal til dr. dyr eller han keder sig og ville have godt af en ven . smiley
    Så du må jo prøve dig frem....

• #7   31. jan 2010 Katten nægter at besørge og spise samme sted.

Det kan meget vel være derfor at den i provokation og for at fortælle at noget er galt, ligger en gave og en "vågn lige op kammerat" til dig under din seng.

Husk lige, at det stort set aldrig er katten der er problemet, men derimod ejeren, så lad nu være med at skælde katten ud. Det duer ikke!

• #8   31. jan 2010 Og tag så lige at finde et andet sted til enten bakke eller mad smiley

• #9   31. jan 2010
    **han er 8 måneder....
    urenligheden startede for 2 måneder siden, men det kun engang imellem han gør det.
    han er ikk kastreret.**

Katten er ved at være kønsmoden. Du må meget snart ringe til dyrlægen og bestille tid til kastration.
    Fertile katte er ofte "urenlige" og det kan være både med tis (strint) og bæ. Dels er det naturligt instinkt at afmærke, dels bliver urenligheden forstærket af frustration pga. hormonkuller.

**ja jeg har skældt ham ud, det gjorde jeg anden gang, for første gang kan jo være en "smutter".**

Godt det kun er sket den ene gang. Katte kan blive kronisk urenlige af at få skæld ud, for de forstår ikke, hvad de har gjort forkert, de bliver bare nervøse (og mere urenlige) af skæld-ud. Så ALDRIG mere skælde ud.

**bakken står i køkkenet ca 1 meter fra maden**

Det er alt for tæt! Der skal være flere meters afstand mellem toilet og madskål. Helst skal madskål og toilet stå i forskellige rum.
    Så flyt bakken (eller madskålen)

**nej har ikke prøvet med en ekstra bak.**

Måske bliver det heller ikke nødvendigt med en ekstra bakke. Men hvis urenligheden fortsætter efter kastration og flytning af mad eller bakke, så anskaf en ekstra bakke. Nogle katte vil nemlig have én bakke til stort og en anden til småt.

**har rengjort meget grundigt under sengen.**

Fint (bare ikke bruge Ajax eller andre rengøringsmidler, der dufter af salmiak - da det lugter som toilet for katte.)

**afføringen er fast, men sjældent "flydende".
    ja han virker til at han trives.**

Så skyldes urenligheden næppe sygdom smiley Der er jo også flere andre oplagte forklaringer.
    Kastration og god afstand mellem bakke og madskål vil ret sikkert løse problemet. Og vent ikke for længe med kastration, for urenlighed kan blive en vane hvis det står på for længe.

Lad os høre, hvordan det går om et par uger smiley

• #10   31. jan 2010 så nu har jeg flyttet madskålen og vandskålen ind i stuen, meget langt fra toilettet smiley

giver jer løbende opdate smiley

• #11   31. jan 2010 Det bliver katten glad for smiley

Så skal I bare have bestilt tid til kastrering inden længe smiley

Og lige et fif. Stil gerne vandskålen et stykke fra madskålen, og også gerne en ekstra vandskål et andet sted. Det får ham sandsynligvis til at drikke mere, hvilket er en godt for nyrer urinveje - og især vigtigt, hvis han spiser meget tørfoder.

• #12   6. feb 2010 hey alle sammen smiley
    mange tak for jeres gode råd smiley
    Garfield er begyndt at spise og drikke mere, efter jeg har flytte mad og vand skålen smiley

OG han har ikke lavet noget under sengen siden sidst, så det jo godt nyt alt sammen smiley

• #13   6. feb 2010 Det var godt. Tak for opdateringen smiley

• #14   7. feb 2010 det er godt at høre smiley

Kommentér på:
Hjælp - Urenlig kat

Annonce