{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.392 visninger | Oprettet:

gammel kat - blærebetændelse? {{forumTopicSubject}}

Hej

Min efterhånden ældre kat Misser (18 år på torsdag) er her det seneste stykke tid begyndt at tisse på stuegulvet. Hun har ALDRIG gjort det før. Hun er udekat men med al den her sne synes hun ikke specielt godt om at komme ud. Normalt bruger hun kattebakken, men vi talte med en dyrlæge i dag og han sagde at det kunne tyde på at hun havde blærebetændelse, da urinen så lugter anderledes og derfor vil hun ikke bruge kattebakken da den skal være ren..

Så i morgen skal hun til undersøgelse, men jeg ville høre om der var nogle der vidste hvordan man normalt behandler blærebetændelse?

For med den alder, frygter jeg altid at jeg ikke får hende med igenm når vi tager til dyrlæge smiley Skal lige siges at hun ellers er frisk, lidt gigt og lidt grå stær er det hele, men hun holder sig ren og er en glad kat smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  gammel kat - blærebetændelse?
  • #1   19. jan 2010 Det er rigtig nemt at behandle blærebetændelse hvis det er det det er, den skal bare have en gang penicilin... Ligesom på mennesker smiley
    Så du kan slappe helt af..

• #2   19. jan 2010 det kan sagtens være blærebetændelse, men ville nok på den undersøgt for fiv. da det også sagtens kan være det.

• #4   19. jan 2010 Lotte: udover det med at tisse på gulvtæppet så virker hun helt normal.. Altså hun miaver mere og mere, altså hvis man sidder i køkkenet så sidder hun i stuen og miaver men når man så kommer ind så smutter hun ind under sofaen, men dyrlægen mente at det godt kunne være lidt demens hvor hun simpelthen har glemt at vi lige har været der.

Men jeg krydser fingrer for at det kan klares med lidt penicilin smiley

• #5   20. jan 2010 Håber pencelin hjælper ( det skal det nu nok) Forstår godt din bekymring med din "gamle" dame, det er en flot høj alder smiley

• #6   20. jan 2010 Så har hun været ved dyrlæge, det var ikke blærebetændelse :S Og hun tissede ikke på gulvet i nat - sjovt, som om hun vidste det. En anden gang hvor min far var ret negativ om morgenen og sagde at hvis det fortsatte så blev hun sq aflivet, der tissede hun heller ikke på gulvet næste nat. Elles er det hver nat..

Men hvis det fortsætter skal hun indlægges i ½ dag til observation for så kan det være nyrer eller andet :S

Kommentér på:
gammel kat - blærebetændelse?

Annonce