1.439 visninger
|
Oprettet:
Tandsten gammel kat?! {{forumTopicSubject}}
Hejsa.
Kan nogen mon hjælpe mig. Jeg har pumba på godt 11 år som nu har fået tandsten på de bagerste kindtænder. Han lider ikke under det, spiser og taber sig ikke. Vejer 8+ kg?????? Ville forhøre mig hos dyrlægen vedr. at få det fjernet men blev pænt nærig da han oplyste prisen til godt 1000,- kr. Hvor nødvendigt er det at få gjort og hvordan ved man om det generer. De får dyrt kattefoder og har altid gjort. Har stort set aldrig fejlet noget. Man kan ik selv gøre noget ved tandsten hos katte evt. Kender en med hund der selv kan fjerne lidt vha. en lille ske??
mar 2006
Følger: 1 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 19
mar 2006
mar 2006
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 706 Svar: 7.969
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
Hvis din kat har tandsten, så er det ikke godt at vente, da tandsten giver paradentose. Og har nogle af tænder fået paradentose, skal de trækkes ud, de kan ikke reddes. Det er derfor så vigtig at få fjernet tanstenen på tænderne både hos kat, hund og os mennesker hurtigt.
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Bed dyrlægen tjekke ekstra grundigt ved de årlige eftersyn, og hold helt klart øje med om den knaser sit foder og om der er rødmen ved gummerne, tidlig indsats kan rede tænderne.
Både katte og mennesker med infektion i munden, risiker både hjerte og nyre problemer!
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Min Tøsen har også tandsten og jeg mente hun måske skulle have renset tænder, men min dyrlæge syntes ikke at det var så slemt at det var nødvendigt endnu, så vi holer blot øje fra tjek til tjek og så beslutter vi os derfra...
Tandsten gammel kat?!