{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
925 visninger | Oprettet:

Aflivning.. Hvad med den anden? {{forumTopicSubject}}

Kære KG.
Det er med den største sorg at min lille Kobe skal aflives - den har altid været gal med ham, men han har levet fint og været en glad kat. Han er helt anderledes nu, sover kun, spiser ikke meget, vil SLET ikke lege, og han virker træt og ugidelig hele tiden smiley ..

Nå, men det er desværre hvad det er. Men jeg har min anden kat også. Han har ALDRIG boet alene før! Jeg tror ikke jeg kunne tænke mig endnu en kat når Kobe er væk. Men kan min anden kat godt lære at bo selv så? Hvilke tegn på manglende selskab vil der evt være hvis det er?
Jeg kunne personligt godt tænke mig, at det bare blev mig og ham så, men jeg arbejder også meget, og 3-4 dage om ugen, er jeg væk hjemmefra i 13 timer. Så er også bekymret for om han bliver ensom? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aflivning.. Hvad med den anden?
  • #1   26. dec 2013 Må jeg spørge hvad fejler Kobe siden det ikke er noget der kan reddes???

Det er svært at sige hvordan din anden kat vil reagere på at være alene, det kan såmænd være lige så traumatiserende for den at skulle forholde sig til en ny kat som det kan for den at blive alene, jeg vil dog medgive at 13 timer alene er lang tid, men det er nok en tilvænning, jeg vil råde dig til at se tiden an og se hvordan han reagere og så tage den derfra, nogle katte reagere slet ikke og andre reagere ved at snakke mere og blive mere kontaktsøgende, andre helt anderledes..

• #2   26. dec 2013 Vi ved ikke hvad der nøjagtigt er galt med den. Men den har meget få gange i sit liv lavet en helt sammenhængende lort f.eks. Den skider ALTID tyndt. Nogle gange så det bare er flydende, nogle gange er der lidt mere samling i, men altid tyndt. Han har haft det med at brække sig. Nok fordi han har spist lidt hurtigt - eller det er mit gæt. Men jeg kom hjem til bræk HVER dag. Jeg tror desværre han spiser mindre nu, for han brækker sig ikke helt så ofte mere. Og det stinker! Han har altid været en spinkel kat, men er begyndt at tabe sig mere og mere. Faktisk så meget så jeg knap kan lide at røre den mere, fordi det er ubehageligt. Vi har forsøgt med meget forskelligt foder i samråd med dyrlægen. Samtidig er der af en eller anden årsag sket en ændring herhjemme, hvor min anden kat nu kan finde på at jage ham væk fra maden,

Men emnet skulle ikke omhandle HVORFOR jeg har valgt at gøre som jeg gør. Men min bekymring for at min anden kat nu skal være alene, og være længe alene. Han har kun været alene mens Kobe har været ved dyrlægen..

• #3   26. dec 2013 Nej undskyld, det var skam af ren interesse jeg spurgte..
    Grunden til at den anden jager Kobe er fordi Kobe er svag, det er helt normalt..

Men jeg har nu svaret på bedste vis på dit egentlige spørgsmål, så jeg lader den blot ligge her.. smiley

• #4   26. dec 2013 Det er en skam, at man ikke må komme med råd til, hvad der måske kunne gøres for Kobe.

At man måske kunne lave en test af afføringen, køre en fuld blodprofil og overveje om det er det rette foder for ham.

Mine kaster eksempelvis en del op af Royal Canin.

• #5   26. dec 2013 Lisa

Man kan ikke oprette et sådant emne uden det uundgåelige spørgsmål
    Hvorfor smiley
    Mener dette spørgsmål er helt naturligt at stille i en debat ,hvor man også bevæger sig rundt om emnet smiley smiley
    Så lader jeg som Heidi også emnet ligge !!

• #6   26. dec 2013 Til TS:
    Jeg har altid haft 2 katte sammen og der er gået højest 1 måned efter aflivning inden jeg har fået en ny.
    Det er altid gået godt. Når du er væk 13 timer ad gangen, så synes jeg at det er synd at den anden skal være alene.
    Det er korrekt som Heidi beskriver, at den bliver jaget fra madskålen fordi den ikke længere har samme "magt". Det er sådan de svage i naturen bliver fordrevet.

Jeg er altså nødt til at spørge - og det er ikke af ond mening, men jeg studser over at du vil have ham aflivet når han er så ung.
    Kan du ikke godt svare mig på om der er foretaget flg. undersøgelser:

Stor blodprofil = blodprøve heri er også test for FIV og FeLV
    Test af afføring
    Røntgen/scanning så man kan se om tarmsystemet er deformt eller om der er fremmedlegeme?
    Allergitest (kan være svært ved eks. fødevareallergi)
    Har du prøvet at behandle massivt med eks ZooLac / Vetprolac /Canicur?
    Har du prøvet massivt behandling med skånekost - altså eks. Hills I / D?
    Har du tænkt på om den kan have problemer med hårboller og derfor skal behandles ud fra det?

Ingen er glade for at tage så stor en beslutning som du nu har gjort, så derfor regner jeg også med at årsagen til hans sygdom er fundet.
    Husk:
    Jeg spørger for at hjælpe dig og katten ikke for at genere nogen smiley

• #7   26. dec 2013 Lisa - Jeg ved, at hvis man ikke vil have folk til at spørge ind til grunden for aflivning, så bør man ikke fortælle, her på KG at man har valgt den 'løsning' at give sit kæledyr fred hvis den ikke har det godt eller trives..
    Beklager tabet af Kobe, håber det bedste for dig og din anden misser smiley

• #8   26. dec 2013 Den har jeg så ikke oplevet, da jeg i marts fik min dejlige MCO aflivet. Mmmm. Måske fordi de fleste kan forstå, at kronisk smerte ved HD, ikke er sjovt når det smertestillende kun virker få timer.

Jeg tror det der pirre vores nysgerrighed er, at vi ikke har fået en diagnose at holde os til?? Og derfor får lyst til, at spørge.
    Hvis TS sagde, at dyrlægen og hun var enige om, at det var det bedste fordi de havde prøvet alt. Ja selv hvis den enighed var fordi yderlige undersøgelser ville være for dyre og uden udsigt til forbedring ville jeg forstå det, men når der bliver sagt, vi ved ikke helt hvad der er galt??
    Da jeg læste i tråden første gang, tænkte jeg på en veninde som har døjet med giardia hos hendes katte, hele efteråret og mangler endnu en test før det er 100% sikkert, at det er væk.
    I sidste ende står vi jo alene med den svære beslutning om, om vores katte skal aflives, og hellere aflivning end lidelse!

• #9   28. dec 2013 Kære alle smiley Jeg sætter kun pris på jeres bekymring, og derfor valgte jeg at skrive så åbent som jeg har gjort.
    Jeg har op til flere gange bedt min dyrlæge om at scanne den, tage en allergitest, og om vi ikke kunne begynde på blodprøver. Han har slået det lidt hen, og jeg har stolet på, at det var fordi han vurderede det var foderet. Jeg har haft kørt id skånekost, zoolac og forsøgt en masse forskelligt foder. Nu er der en der skriver hendes katte kaster op af RC... Mine har stortset aldrig fået andet. Hmm..

Nå, men jeg valgte at få den anden kastreret i stedet (ja, jeg ved godt jeg burde have gjort det tidligere, men der har aldrig været problemer med ham), da det pludselig gik op for mig, at han jager Kobe væk fra maden! Han gjorde det sgu pludselig foran mig.
    Jeg har besluttet at skifte dyrlæge - i hvertfald til tests af min Kobemus. For han har ingen diagnose. Jeg kan kun se han bliver svagere, og den store stærkere.
    Jeg skal måske også sige, at Kobe vejer vel 3 kg, og den anden næsten 8 smiley ..

• #10   28. dec 2013 Min dyrlæge sagde forresten i går at de sagtens kunne gå 13 timer uden mad.. Hvad siger i til det?
    Tænker lidt at køre noget killingefoder til den lille, og den store skal på diætfoder. Så de er nødt til at blive delt op. Jeg fik MEGET skæld ud hos dyrlægen fordi den store var blevet så stor smiley .. Men jeg havde tænkt at jeg ikke turde fjerne maden, da Kobe jo for alt i verden skulle spise!

• #11   28. dec 2013 Mine har både kastet op og fået dårlig mave af RC. Og derfor var de også for tynde. Efter jeg er gået over til at give lidt blandet foder, har det ændret sig meget.

Din den store, hvis han kan lide vådfoder, så prøv om du kan mætte ham med det.

• #12   28. dec 2013 Han kan ikke tillade sig at skælde ud!
    Jeg har også en meget overvægtig kat, men den bliver vejet hvert halve år og så blinker han til mig og smiler skævt - han ved at han rører ved min dårlige samvittighed!
    Jeg synes at du skal få en second opinion.
    Jeg kan ikke forestille mig at en dygtig dyrlæge slår det hen uden at tage blodprøver.
    Det lyder jo ikke som om at det er fordi at du vil spare.
    Så hvad med Odense Dyrehospital? Det er et henvisningshospital, men de må da kunne finde ud af noget.
    Jeg håber meget at der kommer noget positivt ud af det og jeg kan da godt forstå at du er ved at gå i spåner.

• #13   28. dec 2013 Og ja, jeg ville også tage katten til en anden dyrlæge. Det er dig, der bestemmer, hvad katten skal undersøges for, og hvor grundig du vil have den undersøgt - ikke dyrlægen.

• #14   28. dec 2013 Susanne - hvad fodrer du så med? jeg har overvejet om jeg skulle finde et godt produkt uden så meget stivelse i? har hørt om noget der hedder applaws?

Marianne - nej, jeg har valgt at sige, at det må koste hvad det koster! men det virker mere som om min dyrlæge vil spare FOR MIG. han har brugt som begrundelse for IKKE at tage prøver, at det var spild af penge, og prøv nu noget andet først og sådan.. Sidst kom jeg ned med Kobe som havde fået pludselig blodnæse - det stoppede også med det samme igen, men der ville jeg havde den i røntgen, og det fik jeg simpelthen ikke lov til.. Så vi tager til en anden nu her i Januar, Kobe og jeg!
    Og ja, jeg er vildt frustreret smiley vil jo bare have de skal have det godt!

• #16   28. dec 2013 Mine duer ikke til rent kornfrit, så vi foder med alt mulig blandet. Det bliver nok ikke aktuelt for dig med så meget forskelligt, for du har næppe så mange katte, som jeg har. smiley

• #17   28. dec 2013 Jesper - det gør jeg også smiley Altså, prøver en anden dyrlæge. Og så håber jeg de vil tage mig mere seriøst!

• #18   28. dec 2013 Susanne - hehe, nej jeg har kun mine to basser jo smiley er bare snart træt af foderjunglen smiley suk hvor er der meget!

• #19   28. dec 2013 Når nu din den mindste har lidt tendens til dårlig mave, ville jeg nok starte med at gå stille over på Iams anti-hairball og kun fodre med det i en periode på mindst 3 mdr., og så kan du se, om det har en effekt.

Og som sagt ville jeg give den store noget mere vådfoder, som jo indeholder mest vædske, så han kan tabe sig lidt.

Men husk altid at skifte foder over et par uger, og trappe vådfoder til den store stille op. Ellers kan det give dårlig mave.

• #20   28. dec 2013 Iams anti-hairball .. Er det også med masser af fedt i smiley ?

De får begge vådkost for væskens skyld dagligt, men måske jeg skulle øge fedes ration! smiley

Tusind TAK for de gode råd smiley smiley

• #21   28. dec 2013 Iams er super til at få styr på løs afføring. Det har jeg selv brugt engang hvor mine to huskatte havde dårlig mave, og dyrlægen havde opgivet dem.

• #22   28. dec 2013 Godt, at høre nyt smiley og jeg vil være spændt på, at høre nyt når du har været ved en anden dyrlæge, en med speciale i katte.

Held og lykke med det og jeg håber der kan gøres noget for den lille smiley

• #23   28. dec 2013 Godt du har valgt en anden dyrlæge smiley

En dyrlæge er til for os ikke omvendt.

Pengene vil han da sikkert have smiley
    Glæder mig også til at høre nyt smiley

• #24   28. dec 2013 Jeg er glad for at høre at du giver det en ekstra chance og forsøger at finde en diagnose på Kobe..

Din dyrlæge lyder direkte mystisk, jeg har 2 forskellige dyrlæger, og ingen af dem har nogen sinde nægtet mig en behandling, de har måske sagt at de ikke mente det var nødvendigt, men hvis jeg ville have det så ville de gøre det..

Jeg fik feks røntgenfotograferet Tøsen da jeg troede hun havde forstoppelse, trods dyrlægen ikke mente det var det, men de ville godt elleminere min mistanke, hun havde så ikke forstoppelse, men til gengæld viste røntgen at hun kunne få problemer med hofterne sener i livet, så det er jo rart at vide at man skal holde øje med sin kat..

Og mht overvægt så ja Tøsen er i den grad overvægtig, men aldrig har mine dyrlæger skældt mig ud, de har påtalt at hun ikke tog skade af at tabe sig og givet mig gode råd, men også sagt at man jo ikke kan tvinge en kat til at motionere smiley

Jeg håber at valg af ny dyrlæge vil kunne hjælpe dig og Kobe, for han fortjener da en chance hvis der er en smiley håber du vil holde os opdateret og håber i den grad at der findes en kur til Kobe smiley

Kommentér på:
Aflivning.. Hvad med den anden?

Annonce