{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.595 visninger | Oprettet:

Pas på med hvad du fodre dine dyr med. {{forumTopicSubject}}

Jeg er blevet ret overrasket over forskelligt mad til mine katte efter at have nærstuderet det.

Mine katte og jeg har altid været stor fan af Hill's og Royal Canin.
Men pludselig begynder mine katte at gå på kassen 10 gange om dagen, og deres afføring ikke bare lugtede med stank i hele huset, hvilket resulteredei at jeg rende med skovl og poser og tømte kassen i tide og utide, og kattene havde det da heller ikke godt i mavserne.

Jeg troede selvf de havde en bakterie i maven og tog dem til dyrlægen, men de var sunde og raske..
Jeg prøvede at forhøre mig herinde, men heller ingen held..
Efter landg tids tænken tænkte jeg på om det måske var fodderet der var noget galt med, men jeg kunne næsten ikke tro det da Hills og Royal Canin skulle være godt fodder og man da så sandelig også betaler for det!

Jeg testede flere forskellige mærker både fra Hills og Royal Canin, samt Pussy, dyrlægens og andre indkøbte produkter fra Zooplus, og ligemeget hjalp det..

Jeg snakkede så med en veninde der havde haft samme problem og anbefalede mig et produkt hvor der ikke er en masse ting i som feks Mælkeprodukter, æg, mel, soya osv.

Efter en test med dette fodder er problemet væk! Jeg tog en snak med dyrlægen og hun gav mig ret i at i meget fodder er der ting som feks mælk, æg, mel osv som katte slet ikke kan tåle i deres maver, og kattene faktisk kan blive syge det hvis de får for meget af det.

Jeg vil bare advare folk om at selvom man betaler i dyre domme for Hill's Royal Canin, dyrlægens osv så er det bare ikke det bedste mad for jeres dyr!

Tænk over hvad i putter i jeres dyr's madskåle fremover.. Ville i selv spise det?!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pas på med hvad du fodre dine dyr med.
  • #1   25. nov 2009 mine misser får slet ik hills og royal canin vil aldrig give mine misser det..mine får 1st choice og de trives rigtig godt på det..::)

• #2   25. nov 2009 Mine katte blvier barfet og nej, jeg vil ikke spise det de får på den måde de får det smiley Jeg vil genre have min kød tilberedt..

Det mad de får er godkendt til menneskeføde, meeen, jeg har nu ikke lyst til at spise indmad, sener, brusk og hvad der ellers er hakker sammen med det kød de får smiley

• #3   25. nov 2009 Mine katte får Royal Canin og det er bare det bedste foder til dem. De trives super godt, har en lækker pels, er sunde og glade, færre pøller i bakken og ingen "stinkbomber".

Det er min erfaring og jeg vil ikke stoppe med at fodre med det, når nu mine katte trives rigtig godt på det.

• #4   25. nov 2009 Gigi.. Må man spørge hvad du fodre med nu?
    Gismo har heller aldrig fået det og han lever ganske fint.. Blir 11 år til april :0)

• #5   25. nov 2009 Det som de får nu hedder : James Wellbeloved.

Kan fåes på Zooplus.co.uk

• #6   25. nov 2009 Mine for hills og det er jeg tilfreds med...
    De skider en gang og det er om morgen, det
    stinker godt nok, men det synes jeg også
    at det gør når manden og ungerne skider ;o)
    Og de for ikke det samme. Haha

• Annette J
    Annette J Tilmeldt:
    nov 2009

Følger: 1 Katte: 3 Svar: 1
    #7   25. nov 2009 Jeg fodrer min kat med Hills C/D, da han er kastrat. Men han virker træt af det. Er der andet godt foder man kan fodre en kastrat med?

• #8   26. nov 2009 mette S - hmmm umidlbart gætter jeg på et hurtigt energi kick.. Men elelrs ved jeg det ikke lige..

Hmm eller kan det være det er sukkeret fra kornet de har beregnet som sukker smiley

Annette J - barf *g* min den store er kastreret smiley Ej, der findes så meget, så syntes du skal kigge dig lidt rundt smiley

• #9   26. nov 2009 Jeg har nu kun haft meget gode erfaringer med Hills de trives, har en lækker peks osv.

• #10   26. nov 2009 Det er også forskelligt fra kat til kat, med hvad deres maver kan tåle.. Vores katte fik RC indtil vi i sidste uge hentede vores nye killing, så skiftede vi over til hans foder - Sanabelle.. Der gik ikke mange dage før både Sebastian og Oliver fik MEGET dårlig mave.. De rendte på bakken konstant, og det STANK! og det var så tyndt som vand, så det sad i pelsen.. Samtidig kastede de op hele tiden.. Så vi fik købt noget ZooLac og fik dme på skånekost.. Bagefter kommer de tilbage til deres gamle foder fra RC, og min søster fik de 10kg Sanabelle med hjem til hendes katte..

Sebastian og Oliver er endelig ved at have det godt igen, men det var altså en ulækker tur de var igennem dér..

• #11   26. nov 2009 Mine er lige begyndt at få Hills s/d p.g.a. Perle Pufs urinvejsproblemer, og de har altid fået Hills og et par enkelte gange Royal Canin - deres maver har altid været helt fine, og Felix og Rumlemor er sunde og raske og har begge en fantastisk pels. Perle Puf har skavanker, men det er uanset foder - højst sandsynligt fordi hun er så nervøs af natur; så bider alting nemmere på.

• #12   26. nov 2009 Lonnie (& Henrik) . - hvis du bare skiftede foderet fra den ene dag til den anden, så er det derfor de fik dårlig mave, det skal gøres over en uges tid og erne længere, så maden kan vænne sig til det nye foder

• #13   26. nov 2009 vores dyr ka slet ikk tåle rc
    kattene går og kaster op af det
    så vi bruger pro nature nu
    har så oz brugt sund kat som oz er godt for vores katte og intet af det koster en bondegård
    men er et kvalitetsfoder

• #14   26. nov 2009 Da jeg fik killinger gik jeg stille og roligt over til RC, killingerne kunne godt tåle det, men en del af de andre kastede op, og fik diarre. Jeg var også nede med en aff, prøve fra kattene, som også viste; ingen bakterier eller sygdomme. Så jeg begyndte også straks, at tænke på foderet.
    Gik over til Acana og nu er der intet i vejen. Så ja foderet har meget, at sige.

• #15   26. nov 2009 vores vil kun have Royal Canin.. Så der er ik så meget at rafle om herhjemme..

• #16   26. nov 2009 At James Welbeloved giver bedre blance i maven forbavser ikke mig - det er et lavallergenfoder

• #17   26. nov 2009 Jeg har også haft problemer med mine kattes afføring, så jeg gik igang med at eksperimentere lidt med forskelligt fodertyper - bl.a. har jeg hentet inspiration fra Kattegalleri.dk.

Pt. bruger jeg en kombination mellem
    RC - Maincoon
    Arden Grange - Adult med frisk Laks & Ris
    ORIJEN - Cat & Kitten BARF-Kibble

Kattene trives - det samme gør deres kattebakker.

• #18   26. nov 2009 Vi har altid brugt Hill's til begge mine katte. Vores dyrlæge tilmed anbefaler det..

Hmm..

• #19   26. nov 2009 De eneste fordele der er ved f.eks. RC og Hill's er de er så store at deres kvalitetskontrol er i orden.

At fodre udelukkende med foder fra de mindre producenter tør jeg ganske simpelt ikke.

• #20   26. nov 2009 Si'Ja: Det har jeg også tit tænkt på.. Da vi fik drengene fik de Iams eller hva det hedder.. Men Charlie gik og kastede konstant op og der var aldrig mad i hans opkast så tog jo selvfølgelig til dyrlægen hvor jeg også fik noget pisse dyrt mad (kan ik huske hva det var) og tænkte shit han ville have at det både skulle være tør og vådkost.. Og tænkte der måtte være et alternativt.. Jeg prøvede så R.C og så gik han kun og kastede hårbolde op.. Nu blander jeg det så med hårbolde foder derfra også og han har kun hårbolde en gang imellem.. Så jeg er sluppet for opkasten (foruden når kattene mener de ska forsluge sig og det ryger op igen haha) og forrig gang da jeg var hos dyrlægen anbefalede hun noget andet kattemad og de spiste udenom ALLE 3 så har sagt til vores dyrlæge at nu prøver vi ik mere og det er kun det jeg bruger..

Og igen det er så forskelligt hvordan katte klarer sig gennem mad.. Har haft en kat i 11-12 år som levede af billig kattefoder og han var ALDRIG syg så det er meget forskelligt hvordan kattemad er på forskellige katte smiley

• #21   26. nov 2009 Jeg fodre med Hills for Thors mave kan ikke tåle andre produkter

• #22   26. nov 2009 Tanja: Selvfølgelig skiftede vi da ikke bare fra den ene dag til den anden.. Det nye foder blev blandet med det gamle, så de fik et gradvis foderskift.. Så det har været det nye mad.. Anyway, så turde vi simpelthen ikke prøve Sanabelle igen når vi er færdig med skånekosten, da vi ikke vil risikere at udsætte kattene for sådan en tur igen.. Så de bliver på RC perser, da de trives rigtig godt på det, og aldrig har haft problemer.

• #23   26. nov 2009 Vi serverede jo også Hill's og Royal Canin herhjemme, det har vi gjort i 3 år, men det ændrede sig så pludseligt.

Kommentér på:
Pas på med hvad du fodre dine dyr med.

Annonce