952 visninger
|
Oprettet:
Åh hvor hun skriger :( {{forumTopicSubject}}
Jeg kan virkelig ikke bære det her...
Sille skriger bare så forfærdelig meget når hun er lukket inde:( Hun bliver bare ved med at skrabe på døren og kalde og kalde...
Øv hvor jeg hader det... Kan slet ikke klare tanken om at jeg er nød til at gøre det i mindst 1,5 måned endnu, måske endda 2,5...
Jer der har prøvet at skulle holde jeres katte adskilt, kalder jeres også, og bliver de ved, eller holder de op når der er gået en uge, 2, eller lign?
mvh Pia
aug 2007
Følger: 16 Følgere: 16 Katte: 10 Emner: 80 Svar: 298
maj 2004
Følger: 7 Følgere: 7 Katte: 3 Emner: 92 Svar: 281
aug 2007
Det ka jeg godt se
Ja, hvorfor ska de skilles ad? (:
maj 2004
aug 2007
Ved det lyder hårdt, men tror du ikk det er bedst at komme af med 1 af dem?
Os syndt hvis de ikk har det godt sammen indtil killingerne er væk : /
maj 2004
men det er jo bare hårdt når der er så længe til.
problemet er også, at hvis jeg skal omplacere en af dem bliver det Sille. Fordi hun er den eneste jeg synes vil kunne "tåle" at skifte hjem. Og det er hende der har killinger nu. Så hun kan jo af gode grunde ikke flytte nu.
Det er heller ikke sådan at hun kalder uafbrudt. Hun passer jo sine killinger og sådan. Men hun er jo da klart utilfreds med at være spærret inde. Det er hun jo ikke vant til, og hun synes jo ikke det er særlig sjovt...
maj 2004
Det underlige er at jeg synes ofte det virker som om hun kalder på de andre 2, altså ligesom leder efter dem... Og det giver jo ikke rigtig mening når hun er gal på dem...
maj 2004
Killingerne tager fint på. Vejer mellem 700 og 800g nu som knap 6ugers. hun passer dem glimrende.
Som jeg skriver lige ovenover, skulle jeg nok heller ikke skrive skriger, men kalder. Altså hun går og kalder og snakker meget. Når jeg lukker hende ind om aftenen. og når jeg står op om morgenen begynder hun igen. Jeg hører hende ikke om natten, så der tror jeg hun er helt rolig. Det er mest her inden der bliver helt ro, og så når jeg kommer hjem fra skole virker det som om hun kalder på de 2 andre.
dec 2006
Følger: 17 Følgere: 15 Katte: 8 Emner: 11 Svar: 90
Har hørt om en lignende situation med katte, som er bedste venner lige indtil den ene får killinger... Problemet blev løst ved at den ene (ikke den med killinger) blev steriliseret, så faldt hun til ro og det samme gjorde missemor.
Held & lykke med både de store og de små.
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Hendes bakke står der vel også, og en hunkat vil altid søge så langt væk fra redekassen som muligt, når hun skal på bakken. Dette instinktivt for ikke at lokke rovdyr til.
Prøv evt. at lukke hende ud, uden at killingerne er med, og se, hvad der så sker.
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
maj 2004
Jeg går rigtig meget og overvejer ideen med en netdør! Sådan at jeg kan se hvordan de reagerer på hinanden uden at kunne komme helt tæt på. nogen ide om hvordan jeg kan få fat i sådan en, eller lave en der er stabil nok?
Morkatten er på p-piller. Og hende den anden skal stereliseres i morgen. morkatten skal stereliseres når killingerne er væk.
Værelset de er i er ikke lille. Det er rimelig stort faktisk. 15-18m2 eller noget vil jeg tro...
mvh Pia
maj 2004
Tak for dit gode råd.
Min dejlige far som er tømrer har meddelt mig at han vil kreere en helt specielt dør til os med trådnet, som vi vil sætte op i huset, så kattene netop kan få mulighed for at vænne sig til hianden stille og roligt men uden at kunne slås. Så håber jeg at vi på den måde måske igen kan få dem sammenført. Vi vil ihvert fald gøre et forsøg.
mvh Pia
Åh hvor hun skriger :(