{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.327 visninger | Oprettet:

Kan katte spise eller dræbe andre katt {{forumTopicSubject}}

Skriver fordi vi desværre ikke har set vores nykomne misse killing på 7 uger, i 1 døgn ca. vi har ledt overalt!
Vi har to store kastereret hankatte, en maine coon på 1 år(hende har vi under mistanke :o(
Så har vi en yngre huskat hvor den lille mis (stribe-som er væk)
har diet ved mange gange, hun har en søster (sorte) og hun har tidligere i dag "kaldet " på hende. Normalt leger de alle sammen før morgenmaden-ved syv tiden- men der kom hun ikke frem og hun er sidst set igår eftermiddags.
Det skal lige siges at vores maine coon var den eneste der ikke har accepteret hende endnu.
Vi bor i lejlighed på 3 sal.
Håber hun ligger og sover tungt et sted vi ik har ledt:o)
Men kan ik lade være med at tænke på om der er sket hende noget!
Har nemlig hørt skræk historier oim at nogle katte æder andre!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan katte spise eller dræbe andre katt
  • #1   20. nov 2009 i så fald vil i kunne finde blod, men led i skabe og skuffer, sådan nogle små størrelser kan gemme sig rigtig godt

• #2   20. nov 2009 Ja og der er ingen blod- og vi har kigget i alle skabe og skuffer-=o(

• #3   20. nov 2009 Katte æder ikke hinanden - en morkat kan æde en syg nyfødt killing.

Den lille killing har sikkert gemt sig - det er en meget stor omvæltning for så lille et myr, der stadig har en masse at lære, både at komme i nyt hjem og også at møde andre katte

• #4   20. nov 2009 Jeg tror ikke at den er ædt... Har
    heldigvis aldtig hørt om det, så
    længe at de for foder. Men håer at
    du snart inder det lille pus.
    Vh. Ann

• #5   20. nov 2009 Hende og hendes søster kom da de var 5 uger gamle da deres mor blev kørt over og ejeren ville aflive dem. De er faldet til og er allerede vokset markant- kan bare ik forstå hun ik kommer frem når vi ryster med madskålen eller når hendes søster kalder på hende-hun plejer at være sulten og komme frem til morgenmaden:o(

• #6   20. nov 2009 Der er ikke hul, f.eks. under køkkenskab eller lignende?

• #7   20. nov 2009 Nej ingen huller i køkkenet- er altså nervøs nu. hun kan da ik sove fra sin morgen mad osv når hun plejer at grovæde...

• #8   20. nov 2009 har i haft døre åbne ud til opgangen/ viduer åbne

du må lede videre

• #9   20. nov 2009 kig i vaskemaskine/tørretumbler

• #10   20. nov 2009 prøv at kigge igen og igen...
    hvornår så i den sidst...
    har i haft nogle døre vinduer åbnet så den måske er smuttet ud...
    kig i alle skabe og skuffer, i skåle og gryder, nede under alt og kig højt oppe, alle dyner og puder skal vendes...

• #11   20. nov 2009 Jeg troede heller ikke jeg havde huller i køkkenet, men Madeleine fandt i hjørnet et hul, så hun kunne komme ind mellem skabene.. Jeg måtte helt med på alle 4 for at opdage det hul smiley

• #12   20. nov 2009 vi har kigget i alle skabene og skuffer og kaldt på hende og det hele, men er godt nok meget frustreret for tiden går jo og hun er stadig væk... vi har også rykket skabe ud og kommoder og kigget i ovnen og vaskemaskinen og alle mulige steder!
    Det er altså meget mærkeligt.

• #13   20. nov 2009 Linda, der hvor Madeleine kom ind kunne man ikke se hullet inde fra skabene af, der var kun et enkelt hul helt inde i hjørnet i det der træ der er under skabene, som er meget normalt i køkkener hvor bordet går i et "sving".

Tror mig de kan komme igennem steder man slet ikke troede var muligt, du kan også ricikere når du har flyttet rundt at hun er løbet til en ting du har haft flyttet fordi hun blev forskrækket..

Præv evt at tage noget legetøj og så tur med den, det kan være hun så glemmer hun er bange og prøver at fange det smiley

• #14   20. nov 2009 Har prøvet hende ynglings legetøj-en "pisk" med læder strimler .... ingen mis.. vi har rystet dyner og kigget i gryder og kander og sko og støvler og jakke ærmer og lommer- hun er bare væk! Vi har skrå vinduer der lukker op i toppen og de vender indaf. tror ik hun kan nå derop- men alligevel har vi kigget nede i gården to gange og kigget på bagtrappen og opgangen.er bange for hun sidder klemt et sted men vi har alle sammen endevendt lejligheden og rystet ting været bomstille for at se om vi ku høre den:o(

• #15   20. nov 2009 Jeg kan godt forstå du er nervøs.

Jeres vinduer er skrå skriver du, betyder det du bor i taglejlighed med skrå vægge og tag udenfor?
    Men nevøs ene kat fik trods det at det næsten er umuligt, kravlet ud af et lignende vindue og gik ud på taget og nede i tagrenden - det er mange år
    siden, de fik med meget besvær fat i den og der var ikke sket noget med den.

Hvis i også har tag udenfor og tagrende kan den jo være kommet langt væk (og svær at se i tagrenden).

Jeg tror heller ikke på den med at den skulle være ædt af en af de andre, der ville i så fald være 'spor', som flere andre også skriver.
    Held og lykke med eftersøgningen, jeg håber på en god opdatering
    Pia

• #16   20. nov 2009 vi bor på 3 sal og der er langt op til tagrenden fra vores vinduer.... er ved at løbe tør for ideer hvor hun kan være-

• #17   20. nov 2009 Ej hvor er det da grimt ikke at kunne finde sin killing. Har selv prøvet hvor vores har ligget i en skuffe og vi havde en kommode der stod næsten helt op af væggen, men fra gulvt og et stykke op, var der ingen bagvæg på kommoden, så der var en af killinger engang gået ind og lagt sig. Havde ikke lige tænkt på at bagvæg på kommode ikke gik helt ned til gulvet, så tror det var et tilfælde at jeg lige vippede kommode og så der lå en mis og sov.

Selv om den måske ikke kan komme ud af vindue, så skulle man måske tro det er lykkedes alligevel på en eller anden måde. Må vi dfa ikke håbe, for hvis den så er derude et sted i en tagrende.
    Det er meget længe at være væk et helt døgn.
    Håber i finder killingen meget snart, for det er da selvfølgelig til at få dårlige nerver af.
    Den kan ikke have kravlet ned i en taske og i måske så har haft tasken med ud et sted og den så kan være hoppet ud. ?

• #18   20. nov 2009 vi har ledt over det hele i flere timer- vi er begyndt at tro at hun ikke er i lejligheden! Hvor hun så er og hvordan hun er kommet væk fra os er et meget godt spørgsmål! Ved ik hvad vi skal stille op.ikke sjovt .

• #19   20. nov 2009 vi har ledt over det hele i flere timer- vi er begyndt at tro at hun ikke er i lejligheden! Hvor hun så er og hvordan hun er kommet væk fra os er et meget godt spørgsmål! Ved ik hvad vi skal stille op.ikke sjovt .

• #20   20. nov 2009 Bare vent og se, hun skal nok dukke op når hun er sulten nok! jeg har en kat som simpelthen kan forsvinde fra jordens overflade!!! det er helt åndssvagt, men når hun så er sulten nok, så er hun der pludseligt igen, det er en evne hun har haft fra hun var helt lille, og hun er 4 år nu, og gør det stadig når vi får gæster, så jeg er sikker på at jeres lillebitte kræ nok skal dukke op.

evt prøv at åbne en dåse tun og så sørge for at sprede det godt ud på en tallerken så det virkeligt spreder duft ud, det virker på min trille, hvis der ellers er nogenlunde fred i huset ellers smiley

• #21   20. nov 2009 Har i vaskopmaskine?
    Min kat kravlede engang ind under den. Der er en sprække under lågen. Der kunne han komme ind, selvom han var 12 uger. Måske hun kan være derinde.

• #22   20. nov 2009 har i kigget bag radiatorne (staves)

• #23   20. nov 2009 Min Bullerbasse på 5 år har også evnen til at gemme sig fuldstændigt, når jeg støvsuger!

Han er umulig at finde og kommer først frem flere timer bagefter :o/
    Ufatteligt, at sådan en stor kat kan gemme sig så godt! Men det kan han!

Betina (ny katteejer) har fat i noget der! For min ilder kravler ind under min opvaskemaskine, hvis han kan komme til det!! Der kan en killing nemt komme ind!! Og så er der måske åbent ind under køkkenbordene :o/

Håber du snart finder hende Linda :o)
    Kender alt for godt følelsen, når de er væk :o( ikke rart!!

• #24   20. nov 2009 vi har sat en seddel op- dusør gives og alt det der. vi har kigget bage radiatorer og vaske maskinen og tørretumbleren åbnet tun osv. ingen spor.

• #25   20. nov 2009 Meget mærkeligt :o(
    Jeg håber virkelig at det er en i opgangen
    som har fundet hende og lukket den ind i sin
    lejlighed og ser dit opslag, når de kommer hjem
    fra job... Min ene kat smutter nemlig tit ud af dørene
    uden vi når at opdage det.
    Held og lykke med at finde hende.

• #26   20. nov 2009 Ja det er jo også det vi begynder at tro at der er sket. men vores gang ud til hoveddøren er altid lukket, så hun skulle ud igennem to døre hvis det er, og det kan man da godt, men vi lukker altid døren efter os når vi skal have jakke og sko på.

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
    #27   20. nov 2009 Hvis hun er smuttet ud af vinduet, har i så en nabo med altan eller ligende, hun kan være smutte hen på?

• #28   20. nov 2009 min tanke er om hun ikke er smutte med en af jer ud når i er gået ud af døren og hun så har været i opgangen måske en har fundet hende og taget hende ind er der en kælder i opgangen måske har hun forvildet sig der ind

• #29   20. nov 2009 Ja vi hænger flere sedler op nuher og håber at hun er i god behold, for har efterhånden opgivet håbet for at hun er inde i lejligheden.

• #30   20. nov 2009 Ej hvor ubehageligt ikke at kunne finde den, som sagt kan de gemme sig godt, så jeg håber det er det den har gjort smiley

Skriv endelig når (hvis) I finder hende.

• #31   20. nov 2009 stem dørklokker i opgangen, og hør om nogen har set / hørt hende

• #32   20. nov 2009 Vi har spurgt dem der var hjemme....:o(

• #33   20. nov 2009 Har i ringet til dyrlæger og dyreværn i nærheden?
    Det kan være hun er blevet indleveret et sådan sted.

• #34   20. nov 2009 vi har nu fået af vide at en underbo har set hende igår eftermiddags udenfor:o( vi har hængt sedler op med billede af hende i området og ringet til politiet og dyreværnet og falck og vores egen dyrlæge-krydser fingre for at nogle ringer og fortæller at hun er i god behold og at hun kan hentes med det samme! Suk... det er godt nok et marreridt:o(

• #35   20. nov 2009 tag ud i området og led. Sådan en lille killing vil nok ikke rende langt, og hun sidder sikkert et sted, måske bange og ved ikke hvordan hun kommer hjem igen.

• #36   20. nov 2009 vi har gået ude i hele kvarteret og kaldt på hende-og vi har flere af vores naboer s børn ude og lede vi har lovet en dusør på 1000 kr. det skulle gerne få folk op af stolen:o) håber vi da!

• #37   20. nov 2009 Krydse krydse krydse......
    Åhr, hvor jeg håber I finder hende...
    Krydse krydse krydse

• #38   20. nov 2009 Tak jeg er ved at gå ud af mit skind-vil ud og lede igen. tænk at det er så koldt og blæsende.. det er ik til at bære at tænke på hvor hun er i det vejr!

• #39   20. nov 2009 Var det muligt at få personen der har passet killingen til at komme. Vedkommende er jo den eneste killingen kender.

• #40   20. nov 2009 De kom i en lukket sportstaske som var smidt omme bagi bilen, de har lagt der hele vejen til Randers hvor vi bor(nok 15min herfra)
    Så er sikker på det ik hjælper noget de gik bare rundt ude på en gård og skulle aflives da deres mor blev kørt over...

• #41   21. nov 2009 Åha stakkels mis der går derude i den store verden alene. Håber i finder missen snart i god behold. Puha det er godt nok ikke sjovt for jer. Krydser alt hvad krydses kan for at missen dukker op.

• #42   21. nov 2009 Linda - katte kan godt finde tilbage til det gamle hjem, selvom de ikke har set vejen, de har en utrolig god stedsans

• #43   21. nov 2009 tanja
    jeg har lige lyst til at dele dette med dig...

http://www.dyrlaegevagten.dk/frame.cfm/cms/id=585/sprog=1/grp=2/menu=13/

det er de to første afsnit jeg mener...

• #44   21. nov 2009 killingen er kun 7 uger, skrækkeligt, håber den kommer hjem i god behold

• #45   21. nov 2009 VI HAR FUNDET MISSEPIGEN:o))
    en mand tæt på os har taget hende ind i forgårs, han elsker katte og har banket på i opgangen men på den forkerte dør!! vi er så glade nu skal hun til dyrlægen og ses til-hun halter nemlig lidt..

• #46   21. nov 2009 Dejligt hun er fundet, mange tak for opdateringen
    smiley
    Pia

• #47   21. nov 2009 Hvor skønt... Godt at høre.

• #48   21. nov 2009 py-ha sikke en gyser...god hun blev fundet og kom hjem igen...lille pus

• #49   21. nov 2009 ej hvor dejligt.....
    det var en super god nyhed....

håber ikke det er noget alvorligt med dens ben...

• #50   21. nov 2009 Åh hvor dejligt at høre smiley

• #51   21. nov 2009 Hvor dejligt :o)
    Jeg har godt nok været inde og kigge mange gange for at se om der var nyt :o)
    God bedring med benet :o)

• #52   21. nov 2009 Ej hvor var det godt at høre. Og hvor dejligt at der var sådan en venlig sjæl som har taget den ind, så den ikke bare gik derude :o)

• #53   22. nov 2009 Tak-hun er helt okay-dyrlægen i Hvidsten kiggede på hende:o)
    ER så glad! Tak for al den opbakning og søde hilsner:o)

Kommentér på:
Kan katte spise eller dræbe andre katt

Annonce