2.949 visninger
|
Oprettet:
Mine katte vil ikk spise vådfoder?! {{forumTopicSubject}}
heii der ude (:
ja som sagt vil mine 2 missere ikk spise vådfoder. de slikker som regel geléen rund om op, men kødklumperne vil de sgu ikk spise de får pænt lov til at blive liggende. Det skal lige siges at jeg har været samtlige mærker igennem jeg kan finde. jeg har været i alle supermarkederne i min by og de 2 dyreforretninger der er, men intet gider de spise. og heller ikk LUX fra aldi som så mange er fan af. jeg har prøvet at hælde ekstra vand ved vådfoderet, mose det osv. de slikker stadig kun geléen op.
hvad gør jeg lige? altså jeg kan jo ikk tvinge dem, men det er da træls at købe vådfoderet og så kun geléen bliver spist!
sep 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 1.078
Med det mener jeg at man fjerne tørkost buffeen i fx 2 timer. Giv dem tid til at blive små sulten også server vådfoderet.
Jeg vil ikke anbefaler at fjerne foderet mere end 8 timer men det vil ikke skade din kat ikke at kunne spise tørkost i 8 timer bare de har vand til rådighed.
Tænk på tørkosten som slik der står fremme. hvis du heletiden kan få slik så gider du jo ikke spise dine grønsager.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Sådan gør rigtige katte
Måske kan du bruge mine små fifs:
Hvis mine katte får store portioner, så spiser de kun geleen.
Derfor giver jeg dem meget små portioner ad gangen, for så spiser de som regel også kødbollerne :-). (den ene spiser kun de store kødboller, hvis de er halveret :-S ).
Når der så er spist op, får de en portion mere - og hvis der så bliver levnet kødboller, så er kattene mætte.
Nogle gange vender de da tilbage og spiser levninger. (jeg lader resterne stå nogle få timer, inden jeg smider det ud).
sep 2012
Hvis Royal canine virker så kan du forsøge at blande deres vådfoder med LUX indtil katten vænner sig til smagen af Luxs og gele.
Det er altså godt at komme vøk fra produkter med korn og sukker i.
aug 2012
Følger: 1 Katte: 3 Emner: 20 Svar: 205
sep 2012
Mange inde på Råfodrings stederne fortæller at det har taget dem flere år at lære deres kat at spise andet end tørkost fordi kattene bliver så fikseret på det.
Tiny tiny babysteps......
sep 2012
Jeg ved godt det er et heldvedet at forsøge også ikke komme nogen vejne.
Jeg har selv været heldig at mine fik alt(om det var godt eller skidt kan diskutteres) slags mad serveret på den gård de blev født hos. Alt fra Pasta til havregryn blandet med kødsovs. Så de har aldrig haft problemer med at skifte foder borset fra at Aidans mave ikke kunne tåle det rå kød i starten.
Derfor skulle jeg stadig lokke og tigge for at de smagte på nyt kød(skal stadig nogle gange) Heldigvis virker knuste godbider fantastisk her i huset som lokkemad undtagen på hele byttedyr
sep 2012
Lyder som om at du har lavet alle mulige firspring og hop for at lokke kattene. Jeg vil sige Bliv ved med at tilbyde råt eller endda starte med tilberedt kød, om det så bare er en teske om dagen der bliver lagt frem så kan det ligepludselig være at hun vænner sig til ideen.
Første gang Macro spiste råt var vidst et uheld for vi boede midlertidigt hos mine forældre og min far syntes det var sjovt at kaste kød stykker når han pudsede en steg til grillen. Det var før jeg overhovedet kendte til råfodring så vi grinte bare.
Macro drønede efter kødet og hapsede det op i den tro at det var en godbid. de første par gange røg kødet ud igen med tydelig fornærmelse over det ikke var en godbid. Men efter et par stykker begyndte han at tygge dem og ville gerne have flere. Så lærte min far ham at "stjæle" fra afpudsnings skålen også måtte jeg sige stop for skal altså ikke have katte der tror det er ok at stjæle mad i køkkenet.
sep 2012
Hvis hun elsker reje hvad med nogle frysetørret knust hen over nogle små stykker kød. Kan jo være noget rå laks til at starte med hvis hun ikke er til fjerkræ.
Thrive har frysetørret rejer og de er ret nemme at knuse. Mine katte elsker dem selvom de ikke er specielt begejstret for almindelige rejer.
http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattesnacks/thrive/182532
Da jeg startede fisk købte jeg de der "vild laks"- bøffer fra Netto til 10-20kr. Nemt at tygge og uden ben til at starte med. Da de så kunne spise en halv laksebøf hver begyndte jeg med laks med ben.
aug 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 53 Svar: 629
sep 2012
forsat god fremgang med kattene ^^
sep 2012
Når kødet er hakket så er der en masse overflader som danner bakterier men hvis du har købt f.eks. en bøf/kyllingefile eller andet stort stykke så kan du bare selv skære/klippe det ud i mindre stykke og der vil være mindre bakterier på overfladerne.
Mine katte vil ikk spise vådfoder?!