Pludselig voldsomt sur på søster :o/ {{forumTopicSubject}}
Vi har et lille søskende problem.
Vores to killinger Abby og Aslan, har altid kommet super ud af det med hinanden. De leger og sover sammen hver dag, altid uden problemer.
Idag da vi så sidder og ser film, begynder Aslan pludselig at knurre...Hverken Michael eller jeg kunne komme til ham, uden at han spruttede, hvæste og kradsede, og han var sur på både Abby og Fifi (vores hund), til trods for at de ofte ligger sammen.
Vi lukkede ham så for sig selv et kvarters tid, og så tjekkede jeg ham. Nu kunne jeg godt komme til ham, og snakkede stille og roligt med ham. Tog ham så op, og tog ham med ind i stuen igen, men jeg aede ham - Det var intet.
Vi har nu fundet ud af, at det er Abby han er gal på. Ved ikke hvorfor, men hver gang hun nærmer sig, knurrer han af hende, og Fifi også. Michael og jeg kan godt komme til ham nu.
Aslan har i den tid vi har haft ham, være utrolig nem og enormt snakkesaglig. Kommer selv og snakker og spinner enormt højt :o)
Er der nogen der har oplevet noget lignende, og evt. kan komme med et par gode råd?
Lige nu ligger han under en stol, og knurrer af Abby.
jun 2007
Følger: 13 Følgere: 13 Katte: 5 Emner: 91 Svar: 144
Min første tanke var også, at han havde ondt. Det var derfor jeg gjorde et så intenst forsøg på at fange ham. Man han haltede ikke, og har ingen tegn vist siden, på at have ondt.
Kan fortælle at det hjalp at lukke ham ud i gangen et kvarters tid. Jeg kunne fint komme til ham bagefter, og sad derude og "trøstede" lidt (pylrede om ham).
Da jeg så gik ind, var den eneste han var sur på Abby, og lidt Fifi, men efter en omgang vådkost, gik det forholdsvis hurtigt over igen. De sad og spiste i samme skål, selvom han knurrede lidt, og hvæste af hende, da hun kom op.
Men henad aftenen, endte det med, at de begge lå hos os og så film.
Tror det har været en form for magtkamp...
Pludselig voldsomt sur på søster :o/