{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
790 visninger | Oprettet:

Kønsmoden - hvornår? {{forumTopicSubject}}

Lige et lille spørgsmål:
Hvornår bliver en hunkat kønsmoden? Har fået at vide det kommer an på den enkelte kat samt hvornår på året katten er født. Carla er født i juni - hvad vil et godt bud være? Er der nogle typiske adfærdsændringer som indikerer at hunkatten er i løb, eller hvordan ?
Grunden til jeg spørg er fordi hun ofte leger med nogle venners hankat, og så ville det jo være rart at vide hvornår man skal til at være obs på "problemet" og evt. få hende sterilliseret.
Er katte i øvrig i løb som hunde et bestemt antal gange om året - eller kan de parrer sig hele året rundt?
God aften herfra smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kønsmoden - hvornår?
  • #1   17. nov 2005 De fleste huskatte kommer i løbetid ca. ved 6 mdr
    Men lys og årstid spiller også ind. Hvis du vil være sikker på at din lille mis ikke skal være mor i en alt for tidlig alder, så skulle du tale med din dyrlæge nu!

• #2   17. nov 2005 Er der nogle typiske adfærdsændringer som indikerer at hunkatten er i løb, eller hvordan ?

De ændringer der er kan du være helt sikker på at hankatten opdager længe før du gør, og så er det jo for sent.

• #3   17. nov 2005 Hun er nu på P-piller allerede (den løsning jeg har valgt pt, men overvejer at få hende sterilliseret), og med den begrænsede kontakt hun har med hankatte - så er jeg egentlig ikke så nervøs for at hun skulle får killinger.
    Men det ville da bare være spændende at vide noget om emnet - hvornår, hvor tit, ligesom med hunde eller noget helt andet... Det var ligeså meget for at vide hvordan man som ejer - ikke som hankat - kan se, mærke det på hunkatten...
    men ja så må jeg vel hører doktor dyr om han har tid til en længere forklaring der tilfredsstiller min nysgerighed smiley
    Takker for svaret smiley

• #4   17. nov 2005 Takker Kat-ly
    Virkelig informativ smiley Vil tage et godt kig på den side.

Kommentér på:
Kønsmoden - hvornår?

Annonce