{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan ikke komme af med dem..
  • #2   29. okt 2009 Det er rigtigt svært, at komme af med killinger, stort set altid hvis det er huskattekillinger, hvor man ikke gør noget særligt for at finde dem gode hjem inden man får kuldet eller medmindre man er heldig og der lige er nogen der falder for dem.

Jeg kan anbefale dig at tage nogle rigtige gode bilelder af de små, og så ellers opdatere lidt omkring deres individuelle personlighed, det appelere til de mulige killingekøbere.
    Men det er finanskrise, og flere af os racekatteopdrættere laver ikke kuld i øjeblikket, fordi der simpelthen ikke er et marked til killinger pt.

• #3   29. okt 2009 Jeg har 4 killinger og de er snart 9 uger og har ikke solgt en eneste.....
    Så ja er MEGET svært....

• #4   29. okt 2009 Jeps det er super svært! Start med at tage billeder af dem og læg så billede annoncer ud på alle de sider du kan. Er lige kommet af med 2 via facebook- der kan man også friste folk man kender, så kan man stadig følge lidt med i hvad der sker smiley Du kan også sætte plakater op hvis ikke du har det allerede. Ellers er det bare at håbe...
    Og så er det rigtigt at man bør sætte en stopper for flere kuld killinger.. Jeg har lige købt P. piller til vores staldkat der er flyttet ind så vi ikke får flere- jeg gav 220 for 60 piller og med en pille i ugen så holder de længe. Et bedre alternativ er selvfølgelig at få hende steraliseret, det koster ca. 1200, men i får en dejjlliig kat ud af det! En rigtig nussetrold bliver de til smiley
    Held og lykke!

• #5   29. okt 2009 En ægte racekat er en stamtavlekat: Vi plejer ikke at have problemer med at komme af med dem så slap lidt af.. Desuden kan katte få kræft af p-piller

• #6   29. okt 2009 Julie.. Sikke dog en holdning.... For mig er det levende små søde væsner, det handler da ikke bare om at komme af med dem, men at de får det rigtig godt. Hvis du ikke vil neutralisere, så må du jo beholde alle killingerne selv ( det blir lige så dyrt som neutralisering)

• #7   29. okt 2009 Julie: Det er helt sikkert en dårlig løsning med p-piller, men at sterilisere hunkatten er en rigtig god løsning, for både jer og katten. Hun bliver helt sikkert en mere glad og harmonisk kat, når hun ikke længere har løbetider, og I vil sikkert opleve, at hun falder mere til ro.

• #8   30. okt 2009 Dorthe O... Hvor kan du få en hunmis neutraliseret for 1200 kr ?????

• #9   30. okt 2009 Hanne S,

Det koster ca. 1250 for en sterilisering (og ikke andet) på Dyreklinkken Skovlunde-Herlev.

Prisen er lav netop fordi det er så vigtigt at ikke avlsdyr neutraliseres.

OG i hele 2009 donerer kiinikken 20 kr pr kastration/sterilisering til FIP forskningen

• #10   30. okt 2009 Maria P: Ja det er vigtigt de får gode hjem.. og jeg er ikke bare en kattehader der bare vil af med dem.. Der er personlige grunde til at det skal gå lidt hurtigt!

Og dette var ikke et inlæg med hvor vidt jeg skulle neutralisere min kat, men et inlæg om hvorfor det er så svært at komme af med sine killinger

• #11   30. okt 2009 Mit bud er der i et så lille land som Danmark er alt for mange der producerer katte - markedet er mættet, og så er der mange der vælger at bruge deres penge til andet end kat.

Personligt har jeg på eet år haft eet kuld - og jeg er opdrætter. Netop fordi det er svært at sælge dem jeg ikke selv beholder. Et andet dilemma jeg så står i er jeg har hunner jeg genetisk gerne ville have afkom af - men som tiden går og de ikke parres kan resiultatet blive at jeg mister det fordi ejg bliver nød til at sterilisere hunnerne.

Og jo, det handler også om neutralisering - at sælge fertile dyr giver endnu flere killinger der ikke er hjem til.

• #12   30. okt 2009 Jeg kan kun erklære mig helt enig i Lis' sidste indlæg.

• #13   30. okt 2009 Julie: En RIGTIG god ide er at sætte billeder på salgsannoncerne, for som man siger et billede siger mere end 1000 ord, tror dette bla. er en af grundene til at du ikke kan komme af med dem.

• #14   1. nov 2009 Julie...Du skal sørge for nogle meget gode billeder af killingerne og samtidig huske at tænke over hvilken baggrund der er på billederne ( Er der rodet eller beskidt ? Stald eller inde/hjem ? Ude eller inde ? ) give så mange oplysninger om killingerne som muligt - Køn, alder Osv. og så er det VIST mest killinger der koster over 1000 kr og dem med dårlige billeder, eller helt uden billeder eller manglende oplysninger, der er længst til salg i Den blå avis og på Gul er gratis

Kommentér på:
Kan ikke komme af med dem..

Annonce