{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
655 visninger | Oprettet:

Negle klipning {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg har fået min killing hjem for ca 3 uger siden, og han fylder 4 måneder d. 10.11. 09.
Men han er begyndt at sætte kløerne i møblerne, han bruger dem ikke som klatretræ men mere for at sætte af fra spring til spring.
Jeg har læst et sted (husker ikke hvor) at man en enkelt gang mens de stadig er killinger kan klippe deres negle, for at vende dem af med at sætte kløerne i møblerne.
Er der nogle der har erfaring med det? eller har hørt om andre forslag til hvordan jeg får ham til at lade være med at sætte kløerne i møblerne.
Vi har købt et kattetræ til ham, og gnubbet det med cat nip for at lokke ham til at bruge det istedet, det fungerer bare ikke..

Har i nogle forslag ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Negle klipning
  • #1   25. okt 2009 Du må gerne klippe dens klør, bare pas på du ikke tager for meget af.

• #2   25. okt 2009 Ja, der hvor kloen ligesom blir lyserød i farven må du ikke klippe .

• #3   25. okt 2009 Jeg klipper jævnligt kløer på alle mine katte - ellers bliver de simpelthen for lange og for spidse - og til gene for kattene selv (og for mig, når de putter med mig ;-))

Det forhindrer dem dog ikke i at hvæsse kløerne. Det er et instinkt, som ikke bare lige kan lægges på hylden smiley

Et kradsetræ er en rigtig god idé, men husk at katten ikke kun hvæsser kløer for at skærpe dem, men også for at afmærke sit territorie (de har duftkirtler imellem tæerne). Så en kat foretrækker et træ, der er tilstrækkeligt højt til at den kan strække sig helt ud op ad det - så den kan vise omgivelserne hvor stor den er smiley Placeringen af træet er også vigtig. Katte vil helst hvæsse kløer, hvor de ofte kommer forbi, så måske kan I prøve at flytte træet lidt rundt til i finder et sted, der passer af katten. Og ros ham, når han bruger det smiley

En anden mulighed er at spraye Feliway på sofaen. Feliway er et syntetisk feromon (duftstof), som får katten til at tro, den allerede har afmærket på stedet. Det har tidligere virket for mig smiley

Men din kat er stadig en killing med krudt i måsen, og som du selv skriver, er problemet lige nu, at den sætter af fra møblerne. Jeg fristes til at sige, at sådan er livet med katte altså bare - i hvert fald de livlige af slagsen. Men kloklipningen kan nok altid forhindre skaderne på møblerne i at blive for store smiley

Kommentér på:
Negle klipning

Annonce