{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.156 visninger | Oprettet:

Negle + klipning af Negle {{forumTopicSubject}}

Hej KG smiley

Jeg synes Milo er begyndt at hænge i tæpper og andre ting meget nemt. Så vil egentlig gerne klippe hans negle lidt. Da det så er første gang jeg egentlig har kat selv har jeg lige nogen spørgsmål jeg håber i vil besvare smiley

Hvor tit skal man klippe negle på katten hvis man begynder på det?
Hvordan ved man, at man ikke klipper for meget af?
Hvordan gør man det bedst? (vender den om på ryggen i ens skød også klipper?)

Har i andre ting i synes er værd at vide jamen så værsgo og komme frem med guldkornene smiley

Regner med at købe denne neglesaks da jeg alligevel om lidt skal i maxi zoo

http://www.maxizoo.dk/neglesaks-small-sort-og-rod.html

Mange tak for hjælpen på forhånd smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Negle + klipning af Negle
  • #1   13. maj 2014 Hvor tit skal man klippe???
    Jamen jeg gør det når jeg kan høre de klikker på gulvet eller hænger fast i alting..

Hvordan man ved man ikke klipper for meget af??
    Hvis din kat har lyse negle så er det meget nemt, jeg vedhæfter lige et billede neden under af Smillas klo, på den kan du tydeligt se blodåren og farveforskellen man må ikke klippe tættere en ca 1 millimeter fra hvor blodåren er altså det mørke på kloen..
    (normalt klipper jeg kun lige spidsen af, sådan lige til buen, hvis det giver mening)

Hvordan man gør det bedst??
    Det kommer helt an på din kat, hvis den intet har i mod at få klippet klør så kan du gøre det når den ligger og slapper af på sofaen, hvis den ikke bryder sig synderligt om det, så på ryggen på dit skød, det er sådan jeg gør det på Smilla, med Tøsen er vi ofte nød til at være 2 fordi hun er så stærk og stor, ingen af min bryder sig om det, nogle gange kan jeg lige få lov til at klippe et par klør på Tøsen når hun ligger og slapper af, særligt hvis jeg medbringer godbidder smiley

profilbillede
  • #2   13. maj 2014 Mange tak for svar jeg låner lige dit billed for at se om jeg har forstået det ordentlig smiley

Det røde er blodkarene
    Det gule er ca. det tætteste man må klippe
    Og det lilla er ca der hvor du klipper ikke?

Jeg tænker i hvert fald at det lilla er der jeg ender med at klippe når det er smiley

profilbillede
  • #3   13. maj 2014 Så fik jeg klippede negle på ham smiley Bare lige på forpoterne da hans bagpoter ikke trænger til det smiley Det var nemt lagde ham bare på ryggen i mellem mine ben og tog en pote afgangen uden han sagde noget til det. Dog synes han lige der skulle bides lidt i saksen bagefter smiley

Klippede dem der hvor jeg har sat den lilla streg på billedet over smiley

• #4   13. maj 2014 Sorry Heidi J ar nød til at køre på arbejde lige efter jeg havde svarret smiley

Men ja det var præcis sådan som du illustrere jeg mente med min forklaring smiley

Dejligt at høre han var så let at have med at gøre..
    Tøsen bryder sig ikke om lyden af klippet, derfor bliver hun lidt sur, for det med at røre poter og skubbe kloen ud, det rør hende ikke, men så snart hun høre lyden så bliver hun muggen smiley

• #5   14. maj 2014 Det er helt iorden Heidi smiley

Jeg er så heldig at Milo også har lyse negle så det var nemt nok at se hvor jeg ikke måtte klippe smiley Milo kiggede lidt på saksen når jeg klippede men ellers var der intet med ham så det er rart smiley

Kommentér på:
Negle + klipning af Negle

Annonce