{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
23.615 visninger | Oprettet:

Julie F
Julie F
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Hvor længe kan de klare sig uden mad? {{forumTopicSubject}}

Min veninde og jeg sad idag og snakkede om hvor længe en kat egentlig kan klare sig uden mad, før der sker noget?
Ikke at det skal forsøges, men vi kom bare til at snakke om det.
Er der nogen der har svaret ? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor længe kan de klare sig uden mad?
  • #1   18. okt 2009 nogle uger ville jeg tro bare de kan finde vand men for hver da bliver de selvfølgelig sværere...

unden mad og drikke dur missen ikke.

• #2   18. okt 2009 katte kan ikke tåle at gå uden mad i mere end 2-3 dage, da de udvikler fedtlever som kan få dødelig udgang.

• Julie F
    Julie F Tilmeldt:
    aug 2008

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #3   19. okt 2009 Så det vil sige at hvis de går en dag, tager de ikke skade ?

• #4   19. okt 2009 Nej, men der er ingen grund til at lade dem gøre det, Katte er ikke som hunde og har ikke brug for en fastedag

• #5   19. okt 2009 Helt enig med Chicabee. Katte må ikke faste ret længe før det kan blive kritisk:

Sakset fra netdyredoktor:
    "Katte, som ikke spiser, kan ikke dække deres energibehov fra proteiner og kulhydrater alene. Jo længere tid der går med spisevægring, jo mere dækkes energibehovet gennem nedbrydning af kroppens fedt. Fedtnedbrydningen resulterer desværre i en ophobning af fedt i leverens celler, og det fører til en nedsat leverkapacitet. Det betyder, at katten bliver endnu dårligere, og dermed er en ond cirkel sat i gang."

Hele teksten er her: (link fjernet)

Har selv en gang haft en - ellers sund og rask - ungkat indlagt pga. risiko for fedtlever. Hun havde kun fastet i 2 dage pga. flytning (stress), og hun måtte tvangsfodres for at komme i gang igen. Har hørt om andre katte, der måtte tvangsfodres længe for at få dem ud af den onde cirkel, så jeg er meget opmærksom på at mine katte spiser hver dag.

• #6   20. okt 2009 Min onkels kat var engang forsvundet...

Det viste sig så (er vi ret sikre på) at den var kravlet ind i hans campingvogn en dag han gjorde den ren for vinteren...
    Da katten havde været forsvundet i en 14 dages tid, var der et eller andet han skulle hente i campingvognen og da han åbnede døre.. Ja så ud stavrede en MEGET sulten, MEGET tørstig, MEGET mager lille mis...
    Vi tror at det der har holdt ham i live er den smule dug han har kunnet slikke af ruderne om aftenen/natten/morgenen...

Jeg forundres stadig over hvordan katten overlevede... Men den dag i dag lever den i bedste velgående og vejer nok 4-5 kg : )

Kommentér på:
Hvor længe kan de klare sig uden mad?

Annonce