Hvor længe? {{forumTopicSubject}}
Nogen der ved hvor længe der normalt går mellem at en hunkat er ved sine killínger og giver dem mælk, altså hvor længe hun kan blive væk af gangen.
Er nemlig lidt bekymret, da jeg sidst så Plet ved sine killinger i går morges/formiddags, så hende ikke resten af dagen..
Og har heller ikke set hende idag.
Hun kan selvfølgelig have været der om natten, det håber jeg selvfølgelig at hun har.
En af vores andre katte (Bandit) har også killinger, der er ca. en uge ældre, tænkte på om jeg skulle ligge dem hen til hende, men tror i at 7 killinger bliver for mange for hende, når hun selv kun har tre?
Men tænker også på, hvis Plet nu kommer senere idag, og hendes killinger så ikke er hvor de plejer at være?
Håber på svar
mar 2008
Følger: 18 Følgere: 21 Katte: 3 Emner: 114 Svar: 573
maj 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 3 Emner: 2 Svar: 10
Men hun har ellers passet dem så godt indtil videre.
Men nogle der ved om der kunne ske noget ved at jeg lagde dem hen til Bandit?
mar 2008
Følger: 18 Følgere: 21 Katte: 3 Emner: 114 Svar: 573
Så jeg ville nok prøve. For hvis hun ikke har været hjemme og give dem mad så klare de den nok ikke i længden. Men hold den anden hjemme så det ikke sker igen at hunkatten løber. Det er heller ikke så sundt for hunkatten at få 2 kuld lige i rap.
maj 2008
maj 2008
dec 2006
Følger: 10 Følgere: 40 Katte: 3 Emner: 89 Svar: 1.398
det er meget længe hun ikke har været ved killingerne.
maj 2008
Jeg har lagt dem ind til hende, men jeg må finde ud af et eller andet..
maj 2008
Jeg tror ikke at det går i det lange løb at de er ved Bandit, de store vil altid få mest..
Men jeg tænker også så det knager for lige at finde en løsning..
dec 2006
dog skal du være opmærksom på at den nye hunkat ikke med sikkerhed har mælk nok, så du må supplerer med erstatningsmælk. kan fåes ved dyrlægen. hvis du vejer killingerne hver dag får du et godt praj om de tager nok på.
killingerne på tre uger er lige små nok til fast føde, men prøv alligevel. gerne opblødt killinge-tørfoder, da der er meget næring i det.
maj 2008
Og spørger min far om vi ikke kan få fat i noget erstatningsmælk.. (Er 13 år, så det er jo ikke det helt store jeg kan gøre selv)
maj 2008
dec 2006
maj 2008
Det går fint nok indtil videre med Bandit, hun prøver da at passe dem alle, men 7 er jo mange
Hvor længe?