{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.755 visninger | Oprettet:

Problemer med kat/nabo? {{forumTopicSubject}}

Har så sent som igår aftes og i morges ringet til politiet.

Da vores nabokone igår aftes kom og virkede truende overfor mig (blot fordi vores killing sad i deres have, og de ikke kunne styre deres hund). Senere på aftenen holdt de vores killing fanget.. Og da de endelig slap den (eller den slap væk?), havde de pillet halsbåndet af. De siger at hvis de findr katte uden halsbånd, så må de skydes (manden er jæger).

I morges så vi så, at de havde begået herværk hos os - som "straf" for at vores killing kom til at sidde i deres have... FØJ!

Skal lige siges at vores tidligere kat (Tiger), som helt lille killing blev fanget og smidt i et bur i skoven... Vi fandt hende udelukkende fordi hun kaldte og vores hanhund fandt frem til hende. Var igen denne nabo der havde gjort dette. Senere blev hun på mystisk vis dræbt lige udenfor vores dør..............

Andre der har problemer med kat/nabo?
Vi flytter i eget hus inden så længe - skal ikke længere bo til leje et sted, hvor der er sådanne syge naboer!!!

Og eventuelle forslag til en familie der gerne vil have deres kat skal bevæge sig så naturligt som muligt? Men satdig være indekat (hvilket Oscar er).. Altså hvad vi kan gøre for at han kan være tryg udendørs?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemer med kat/nabo?
  • #3   16. okt 2009 Da jeg ringede til politiet fik jeg oplyst, at der er kommet en ny lov. Man har som katteejer nu pligt til at holde sin kat inde på egen grund..

Han går som indekat hele tiden - og er maks udenfor 1-2 timer om eftermiddagen.. Men nu er han slet ikke udenfor, og kommer han heller ikke før jeg får lavet noget.

Men det er svært at acceptere at ens kat ikke må færdes udenfor (som er dens natur), når man er opvokset på landet hvor kattene gør som de vil.. Og hvor man bare smider en spand kold vand efter dem, hvis man ikke er interesseret i at de kommer på besøg...

Men jeg må bare bøje mig og indse, at sådan fungerer det desværre ikke alle steder... smiley

At de så begynder på herværk synes jeg er at gå over stregen! Og dermed er det også blevet skrevet op inde hos politiet.

• #4   16. okt 2009 Jeg ville holde katten inden, indtil i flytter.

Jeg forstår ikke at i lader jeres nye killing gå løs, hvis i mistænker naboen for at have slået den anden ihjel ??!

• #5   16. okt 2009 Det bedste du kan gøre for at din kat er i tryghed er som jeg... at holde den i en indhegning. Det er ikke alle mennesker der deler vores interesse eller lidenskab for katte, derfor bør de heller ikke "belemres" med vores kæledyr.

Så for kattens skyld så væn den til en indhegning/løbegård, så generer den ikke nogen og kommer heller ikke til skade. Halsbånd bør den slet ikke gå med da man risikerer katten kommer til at hænge sig selv i en gren eller få et forben ind under det med grimme gnavsår til følge. Derimod er en øretatovering en rigtig god investering i stedet.

• #6   16. okt 2009 Vi lader ham gå udenfor en smule hver dag, da det ellers er synd at han er buret inde hele dagen. Han er udelukkende udenfor når vi er der.

Hvordan laver I en indhegning til kattene? Vi har haven hegnet ind til hund, men det er jo ingen hindring for katten..

• #7   16. okt 2009 Je er stået helt af. Hvordan kan du forvente naboen skal styre sin hund på egen grund - det er faktisk ikke noget der kommer dig ved.

Hvad der kommer dig ved er din killing intet har at gøre hos naboen. Fatter ikke når du ved hvordan naboen er - du overhovedet lukker den ud.

Katteejere skal altså også ta' hensyn - det er ikke kun alle de andre.

• #8   16. okt 2009 Det var dog en skrækkelig nabo. Godt i snart skal flytte. Men jg havde nu ikke turde lukke min killing ud til sådan en uvis skæbne. Den risikere jo at blive myrdet af din sindsyge dyrefjendske nabo.
    Der er rigtig mange katte som lever et dejligt liv i en indhegnet have. Før i tiden havde vi en løbegård, nu har vi både en løbegård og det halve af haven hegnet ind, og kattene elsker at komme ud i haven og i løbegå¨rden. Vi har en enkelt kat som løber frit om dagen kun. Men han elsker ligeså vel at være i løbegården. :o)
    Vi bor heldigvisi i et kvarter hvor folk er flinke.

• #9   16. okt 2009 Ja jeg har klaret min indhegning ved at sætte 170 cm. højt delfinhegn op og har strømførende tråd på. Du kan evt se under min profil i mit album "mit hegn om haven" (link fjernet) men der findes mange gode sider på internettet hvis man googler "indhegning af katte".

Stødhegnet er et der er beregnet til mindre kæledyr og det er kun få gange katten skal prøve at få stød før den respekterer det. Det lyder grimt at dyret får stød, men det er langt mindre harmløst end f.eks. at blive ramt af en bil eller bidt ihjel af en hund.

• #10   16. okt 2009 Fy faen for en rædselsfuld nabo smiley
    Jeg synes bestemt at I skal lave en øbegård, så katten fortsat har mulighed for at komme ud i frisk luft, indtil I flytter. Hvis I har en terrasse, så er det oplagt at indhegne den - en større indhegning er nok for stort et arbejde når I snart flytter.

Der er ideer i fotoalbums søg på "indhegning", "løbegård" og"voliere".

• #11   16. okt 2009 av min arm. Da jeg læste dit indlæg kom jeg til at tænke på det der nye pprogram ( NABOKRIG ) det lyder for sygt at de har haft smidt din kat i bur ude i skoven. dumme dumme mennesker ..

• #12   16. okt 2009 Jeg vil altså også lige sige, at hvis I ikke vil lave løbegård (hvilket jeg godt forstår, I ikke gider, hvis I snart flytter), så synes jeg altså I bør holde ham inde eller evt. lufte i snor. De ¤#/&%&%¤#/&% naboer kan jo åbenbart finde på hvad som helst.

Hvis der flytter nogen ind efter jer, der har kat, så synes jeg I bør fortælle dem, hvordan det står til.

• #13   16. okt 2009 Ja han bliver også holdt indenfor...

Jeg har ikke noget imod at min kat bliver jagtet af en hund, eller evt. kørt ned - jeg er "opdraget" med, at sådanne ting må man forvente når man har fritgående kat.
    Dermed ikke sagt at jeg ønsker det sker - men jeg ved at risikoen er der.

Naboerne har også fået at vide, at de på ingen måde skal tage hensyn til vores kat. De må gerne lade deres hund "tage den". (I langt de fleste tilfælde løber katten fra hunden, og kommer ikke tilbage).

Men de er ikke helt normale - det er i hvert fald bevist.

Denne tråd er IKKE startet for at få at vide, at jeg skal blande mig udenom naboen. Jeg ønsker at få råd og vejledning til hvad man så gør med sin kat, der gerne vil være lidt ude.

Folk der ikke kan give vejledning, kan lige så godt holde sig væk.

• #15   16. okt 2009 Først for at komme af med min vrede af at læse at sådan nogle dumme mennesker kan være så skudt i rumpetten at de kan få sig selv til at gøre sådan noget!!!!! man skulle simpelthen putte dem i fængsel skulle man.
    Jeg/Vi har aldrig haft problemer med naboer.

• #16   16. okt 2009 den eneste nye lov på katteområdet der er kommet er den med at killingen SKAL være 12 uger, og den træder først i kræft i november smiley

• #17   16. okt 2009 Hold katten inde, det vil være forfærdelig hvis
    den måske skal lide en langsom død, på grud
    af en bil eller hund :o( Stakkels lille mis...

• #18   16. okt 2009 tja og jeg syntes det var slemt min nabo fodrede min ene kat men hold da kæft nogle psykopater man skyder da ikke andres katte og hvis deres hund ikke er hund nok til at holde en kat væk er det en skidt hund men hold den inde lave en løbe gård eller ud med den i snor andet kan du vidst ikke gøre desværre smiley

• #19   17. okt 2009 Det kan da være han køber en hund der er bedre - til at knække nakken på katten. Underlig indstilling at der er så stor enighed om den hund naboen har er et skavt - bvar den ikke det skulle katten nok lære ...

Jeg fatter det ikke, hold dog katten på egen grund. Jeg vil ikke have hverken andre katte eller hunde på min grund - grunden er min - og her bestemmer jeg og vil gerne have lov til at være i fred

• #20   18. okt 2009 Hushandlen går forhåbentlig i orden inden længe - og dér vil der blive lavet en stor kattegård.... Så er der ingen problemer med naboer...

Mange synes nok det er uforsvarligt at vi har handlet som vi har - men vi er vokset op med, at katte skal ha sin frihed. En kat kan man ikke holde buret inde. Mange har kat for at tage mus og lignende, og så er det nødvendigt at de går løs udendørs. Sådan er det at bo på gård....

Men vi har indset, at sådan er det bare ikke her i denne lille landsby - rart at vi snart kommer væk herfra....
    Og ja - så vil vores kat blive holdt "fanget" fremover...... smiley

• #21   18. okt 2009 Nathalie
    Jeg har selv haft en rigtig ubehagelig nabo da jeg boede hjemme, er også selv opvokset med katte der løb frit ude... Men jeg kan se flere fordele ved at have indekatte end udekatte.... Og en indekat kan også have et dejligt liv, mine katte har en løbegård, alverdens legetøj så de bliver aktiveret. Og vigtigst af alt jeg ved altid hvor mine katte er, og der er ingen syge mennesker der kommer i nærheden af dem.
    Det var så den meget korte version, men er på vej i seng. )
    Håber i snart kommer væk derfra....

• #22   19. okt 2009 Kan ikke se hvordan det kan komme bag på folk at naboer kan være sådan... Dum nabo ja, men alligevel ikke.. Det er da ikke alle der synes det er okay at have katte rendende rundt i deres egen private have og det er da kun forståeligt!

Der er ikke andet for end at holde katten inde og det tager den altså ikke skade af, bare den bliver aktiveret ... Du skriver den ikke er ude lang tid om dagen og kun når i er der - så kan i jo bare gå med den i snor smiley

Kommentér på:
Problemer med kat/nabo?

Annonce