{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.453 visninger | Oprettet:

Cecilie K
Cecilie K
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Nabo truer med at dræbe kat {{forumTopicSubject}}

Hej alle!
Jeg har for noget tid siden købt en lille rød maine coon; O'malley. Han er nu blevet et halvt år, hvor han er blevet kastreret, vaccineret, tattoveret og er blevet registreret. Jeg bor i en ungdomsbolig,der selvfølgelig ikke er særlig stor og ikke beregnet til indekatte. Jeg har en lille have jeg, så der er mulighed for at han kan gå direkte ind og ud. Det er et område med rækkehuse, og der er flere katte i området. Malley har været ude (uden snor), i snart 14 dage. Der har ikke været nogle problemer med ham, indtil igår, hvor en af beboerne kommer op til mig og siger at O'malley bliver ved med at gå ind i deres hus, når deres havedør står åben. Jeg fortæller hende at hun bare skal kaste vand efter ham, hvis der er nogle problemer. Næste dag, da jeg kommer hjem fra arbejde kommer hendes mand hen til mig og siger at de nu har prøvet at kaste vand efter den og også kaste en bold efter den, men den bliver ikke bange for vandet, og den begynder bare at lege med bolden (haha). Han fortæller mig så også at jeg skal holde min lortekat indenfor, ellers vil han køre den langt væk fra mig eller knække nakken på den, hvis han ser den igen.
Det skal lige siges at i det område hvor jeg bor, skal katte være i snor, eller have halsbånd på.. Men det virker bare mærkeligt, for alle de andre katte render frit rundt herude, uden halsbånd på. Men én ting er jo hvad reglementet siger, men noget andet er hvad folk de gør..

- Spørgsmålet er så bare hvad skal jeg gøre? skal jeg ignorere den bemærkning han kommer med og bare lade min kat gå frit rundt igen.. eller skal han være en indekat, og så skal jeg bare gå tur med ham i snor? eller er der en måde man måske kan skræmme ham på? han er jo tydeligvis kold over for vand..
Håber i kan hjælpe! Hilsen Cecilie.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nabo truer med at dræbe kat
  • #1   8. apr 2013 Har du ikke mulighed for at indhegne haven, så han kun kan være der? smiley

• #2   8. apr 2013 Hold ham på egen grund hvis du ikke ønsker, at naboen skal gøre noget grimt ved din kat.

• Cecilie K
    Cecilie K Tilmeldt:
    apr 2013

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #3   8. apr 2013 Gik også at overvejede det med at indhegne haven.

• #4   8. apr 2013 Ja det er ikke andet for at holde ham på egen grund.evt ved at indhegne din lille have.

• #5   8. apr 2013 Jeg ville indhegne haven, når først man begynder at true på den måde ville jeg ikke ture andet.

Man høre jo mange grimme historier, så selvom vi synes kattene er dejlige er der dem der ser rødt så snart de ser en kat.

Og ellers ville jeg finde snoren frem og gå tur istedet, hvis det ikke er muligt at indhegne haven.

Halsbånd kan være lige så farlige som naboens trusler om at knække nakken på ham.

• #6   8. apr 2013 Jeg vil anbefale dig at holde katten inde. Der findes faktisk mange ubehaglige mennesker, der kan finde på at fører den slags trusler ud i livet.
    Når det så er sagt, kan jeg godt forstå at de er træt af at din kat render ind i deres lejlighed/hus. Jeg har selv været ude for det samme, med en ødelagt sovebriks som resultat og en nabo, der var kold. Og når reglerne er der, bør du også overholde dem også selv om andre ikke gør.
    Hold katten inde, eller hegn din have ind.

• #8   8. apr 2013 Jeg ville skynde mig at få hegnet haven ind....

Du har ifl loven fået den advarsel du har krav på(klage fra naboen)... og har derfor ikke ret til at lade din kat rende løs...
    Så du skal holde ham inde indtil at haven er hegnet ind... eller gå tur med den i snor... og ellers holde dig Laaaaannngggt væk fra halsbånd !!!

Måske du skal læse lidt omkring halsbånd og tage det op på det næste beboere møde... for at advare andre om faren.....

• #10   8. apr 2013 Du skal da i den grad tage naboens trusel for god vare, han har i øvrigt retten på sin side, og som de andre forstår jeg godt din nabo, det er ret irriterende at andre folks dyr render ind i sit hjem..

Så jeg syntes du skal skynde dig at indhegne din lille have så den bliver katte sikker og indtil du kan få gjort det så må du jo holde katten inde og gå ud i snor med den..

• #11   9. apr 2013 Som andre siger her så skal du helt sikkert tage hans trusel seriøs! Der er desværre mange syge mennesker der gerne gør en kat fortræd.....

Helt klart start med at holde din kat inde indtil du kan arrangere noget mere sikkert udeliv til den.

Du kan også snakke med din nabo om han vil gå på kompromis hvor du levere "bliv væk kat" produkter til at spræde i deres have så katten ikke vil i nærheden. Det kan være at de slet ikke vil gå på kompromis og så må du bare gøre alt hvad du kan for at din kat ikke genere dem. måske bygge et voliere eller tage din kat ud i snor.

Man kan også få nogle flytbare katte voiliere som kunne være brugbare når du går tur eller hvis du gerne vil give ham lidt luft men ikke har tid til at tage ham ud i snor.(ligner store net telte som katten kan løbe rundt inden i) Kittywalk system osv. Mange af dem har dele som man kan samle til et større løbe område for at aktivere katten.

• #12   9. apr 2013 en hurtig løsning kunne være sådan noget som dette katte habitat
    http://www.amazon.com/ABO-Gear-Happy-Habitat-Indoor/dp/B002KWHE1E
    Der står de sender til udvalgte lande uden for US men ikke sikker på det inkludere DK.

En mere permenent løsning er jo at foretrække men hvis det skal gå hurtigt kunne den jo være interesant(husk dog at få sat den så katten har skygge også)

• #13   9. apr 2013 Vi indhegner vores have som følge af en trafik drabt kat, cirka 100 kvm. og vil koste i omegnen af 6.000kr med det hele, sådan så der også er tale om stadig at have en rigtig pæn og indbydende have.

Sådan en lille have som du taler om, burde der ikke skulle ret mange ressourcer til, for at få bikset et fint hegn op.

Skulle det blive et problem med hegnet eller er det for besværligt så kan jeg anbefale dig en løsning med en katte sele. Vi har lige fået lavet dette som midlertidig løsning til katte-hegnet kommer op og det virker hammer godt og katten elsker det.

Du skal bruge:

To tykke metal plykker med metal ringe i, sådan så der kan komme en snor igennem.
    10-20 meter blå mellem tynd reb.
    1. stk katte sele, der passer til din kat.
    1. stk karabin hage.

Sådan gør du

1. Sæt plykkerne i jorden i din have, i den afstand du vil have at katten skal kunne løbe frem og tilbage på.

2. Klip et stykke af den blå snor i den længde du vil have din kat skal kunne bevæge sig til siderne. Lav en lykke i den ene ende på det stykke du klipper af. og bind karabinhagen fast i modsatte ende.

3. Træk et nyt stykke snor imellem plykkerne, sådan så du finder den passende længde og træk herefter snoren ind i lykken på den afklippede stykke med karabin hagen på.

4. Bind den lange blå snor fast i begge ringe i de plykkerne, således at du får en lang line forbundet med en plyk i hver ende. bank herefter plykkerne helt ned i jorden.

Kattens i selen kan herefter sættes fast i karabin hagen og den kan nu bevæge sig "frit" frem og tilbage i den længde du vil have og med den side længde du ønsker.

Har vedhæftet et billede så du kan se hvordan det ser ud i praksis.

Det koster vel rundt regnet omkring 250kr og vores kat er ihvertfald helt vild med det.

profilbillede
  • #15   9. apr 2013 Den er netop lavet sådan så vi ikke behøver at holde øje med ham i hele tiden. Plykkerne er banket helt ned i jorden og rebet af afkortet sådan at han slet ikke kan komme op af noget.

Det er ganske ufarligt at lade ham løbe rundt derude, har netop brugt 3 timer i selskab med ham i snoren og det gik over alt forventning. Men det er da heller ikke sådan at vi sætter ham ud og så tager i byen. Vi kigger da ud af vinduet indimellem for at se at alt går efter planen smiley

Dog er det en smart og billig løsning der virker for begge parter.

• #16   9. apr 2013 Lasse:

Og hvad skal din kat gøre hvis en anden kat kommer og vil indlede et slagsmål??
    Eller en hund kommer ind på din grund (eller andet stort dyr) og jagter din kat??

Din kat har jo ingen mulighed for at flygte, og ja forsvare sig kan den nok, men i det den er ude i åbent landskab uden mulighed for at flygte eller gemme sig så er den da lige nær prisgivet..

• #18   9. apr 2013 Her er der en masse gode links til andres katteindhegninger, kan være du kan hente lidt inspiration der smiley
    http://www.raarup.eu/indhegn-links.html

Forstærket net kan f.eks. købes hos zooplus smiley

• #19   10. apr 2013 Nu er det jo ikke sådan at min kat slet ikke er under opsyn, som jeg jo også har skrevet hvis du læste mit første svar.

Jeg syntes desuden at risikoen for at min kat bliver slået ihjel af en lastbil,bus eller et tog er væsenlig større end at der skulle komme et rovdyr?Rovfugl??? og spise min kat inde i vores have.

Skulle der gud for byde det komme en hund ind i vores have for at spise vores kat så ville jeg helt uden tvivl kunne høre balladen. Det er jo heller ikke sådan at min ret store hankat er forsvarsløs og det er i det hele taget ikke et realistisk risikobillede vi bor trods alt ikke i junglen, men i et ret nydeligt villa kvarter, hvor de heller ikke har for vane at stjæle katte. smiley

• #20   10. apr 2013 http://www.kattegalleri.dk/fotoalbum/diverse_kat/12435-loebegaarden

Billig model af løbegård. Tror jeg har brugt 1500 kr. på den.

• #21   10. apr 2013 Det var godt nok en smart løbegård og god ide med et kamera smiley

• #23   10. apr 2013 Tak Lasse.
    Jeg har en kammerat, der arbejder med overvågningskameraer, så de var gratis smiley
    Men det er ret sjovt at se, hvad katte kan få en hel nat til at gå med smiley

Kommentér på:
Nabo truer med at dræbe kat

Annonce