Kat strinter på køkkenbordet? {{forumTopicSubject}}
Vi har vores kastreret hankat Simba på 1 år. Han er inde og ude kat. Jeg har nogle gange nu oplevet at stå op til at der er gult lugtende stænk i det ene hjørne på køkkenbordet. Både på bordet som en pøl men også oppe under skabene på væggen.
I dag står jeg op til at der i et andet hjørne på køkkenrbordet er strint op ad alle køkkenreskaberne, en pøl på bordet og stænk op under skabene på væggen.
Det er tykke mørkegule stænk.
Er det foreneligt med at Simba har strintet der? Jeg har ik tidligere oplevet nogle af mine katte der har strintet så derfor ved jeg ik hvordan det ser ud, men det kan jo ikke være andre end ham der har gjort det.
Nogen gode råd til hvorfor han gør det og hvad jeg kan gøre ved det? Det er sket 3-4 gange i alt med i dag.
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 26 Katte: 1 Emner: 65 Svar: 1.075
okt 2017
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 26 Katte: 1 Emner: 65 Svar: 1.075
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
har flere som godt kan finde på at gøre det. En som fast gør det (nej jeg kan bare ikke få mig selv til at sige stop og få ham aflivet)
Oftes er det værst når der er fremmende katte i området. så går det galt i områder omkring vinduer og dører. Men det sker også tit på bordet. Nødagtig hvorfor de gør det, det kan jeg ikke sige. Men det er hammer træls
jeg er begyndt at bruge urin off - køber det i zooplus. Jeg syntes at det er blevet bedre.
nu skal det siges at alle mine er neu. ham der gør det fast, har altid gjort det. han er neu for sent - siameser bliver alt for tidligt kønsmoden.
de andre gør det når de bliver stresset. oftes er det pga en ny kat i området. af en eller anden grund så vil de fremmende katte gerne strinte på vores hovededør. Også selvom at den bliver vasket tit, så kan det være at mine katten kan lugte det.
hvorfor din gør det? det kan jeg ikke sige noget om.
det du bør gøre at gøre ordenligt rent når han gør det.
jeg bruger urin off, eller rodalon. de to tager lugten.klor får de fleste katte til at tisse igen. det samme med salmarikspritus.
Kat strinter på køkkenbordet?