{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.126 visninger | Oprettet:

Tanja K
Tanja K
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

Kat strinter på køkkenbordet? {{forumTopicSubject}}

Vi har vores kastreret hankat Simba på 1 år. Han er inde og ude kat. Jeg har nogle gange nu oplevet at stå op til at der er gult lugtende stænk i det ene hjørne på køkkenbordet. Både på bordet som en pøl men også oppe under skabene på væggen.
I dag står jeg op til at der i et andet hjørne på køkkenrbordet er strint op ad alle køkkenreskaberne, en pøl på bordet og stænk op under skabene på væggen.
Det er tykke mørkegule stænk.
Er det foreneligt med at Simba har strintet der? Jeg har ik tidligere oplevet nogle af mine katte der har strintet så derfor ved jeg ik hvordan det ser ud, men det kan jo ikke være andre end ham der har gjort det.
Nogen gode råd til hvorfor han gør det og hvad jeg kan gøre ved det? Det er sket 3-4 gange i alt med i dag.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat strinter på køkkenbordet?
  • #2   27. dec 2017 Jeg har kun oplevet fertile katte strinte sådan . Er du sikker på det er Simba der er den skyldige. Har han åben gammeldags kattelem og ikke chiplem kan en anden kat let som ingenting gå helt lydløst ind. Jeg har selv haft en fertil inde og det var som du beskriver tyk gul væske og det stank i hele huset. Hos mig var det en enkeltstående episode med en fertil der var var hoppet ind af mit vindue.

• Tanja K
    Tanja K Tilmeldt:
    okt 2017

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #3   27. dec 2017 Vi har ikke kattelem så det kan ikke være en kat udefra. Jeg har heller aldrig oplevet det med min anden hankat der også var kastreret. Umiddelbart kan det ikke være andet/andre end Simba der har gjort det. Jeg kunne lugte det med det samme jeg kom ud i køkkenet til morgen og så så at han denne gang havde gjort det i modsatte hjørne.

• #4   27. dec 2017 Det var da træls for jer. Jeg ville nok spørge dyrlægen til råds så hurtigt som muligt . Hvis man søger på nettet kan man se at kastrater godt kan strinte selv om de er kastrerede . Jeg har selv i mange år kun haft hun katte og var derfor ikke sikker. Der dukker da masser af indlæg op med kastrater der strinter. Så det kan de åbenbart godt men det kan skyldes mange ting, så vidt jeg kan se stress , en hun kat i løbetid, være adfærdsbetinget eller skyldes sygdom. Jeg håber i finder ud af det.

• #5   27. dec 2017 jeg er lige ved at sige hvor mange vil du have
    har flere som godt kan finde på at gøre det. En som fast gør det (nej jeg kan bare ikke få mig selv til at sige stop og få ham aflivet)
    Oftes er det værst når der er fremmende katte i området. så går det galt i områder omkring vinduer og dører. Men det sker også tit på bordet. Nødagtig hvorfor de gør det, det kan jeg ikke sige. Men det er hammer træls

jeg er begyndt at bruge urin off - køber det i zooplus. Jeg syntes at det er blevet bedre.
    nu skal det siges at alle mine er neu. ham der gør det fast, har altid gjort det. han er neu for sent - siameser bliver alt for tidligt kønsmoden.
    de andre gør det når de bliver stresset. oftes er det pga en ny kat i området. af en eller anden grund så vil de fremmende katte gerne strinte på vores hovededør. Også selvom at den bliver vasket tit, så kan det være at mine katten kan lugte det.

hvorfor din gør det? det kan jeg ikke sige noget om.
    det du bør gøre at gøre ordenligt rent når han gør det.
    jeg bruger urin off, eller rodalon. de to tager lugten.klor får de fleste katte til at tisse igen. det samme med salmarikspritus.

Kommentér på:
Kat strinter på køkkenbordet?

Annonce