3.778 visninger
|
Oprettet:
Kat der hyler, hvorfor?? {{forumTopicSubject}}
Jaa, min kæreste og jeg har et hold venner, de har to katte en han og en hun.
Hunnen er godt et år gammel, og hun laver ikke andet end at pive og hyle og det er virkelig slemt, de har overvejt at få hende aflivet, for det er 24 timer i døgnet, de har en lille datter der vågner af det..
Hvordan kan det være at hun hyler og piver så meget??
Jeg har min egen ide om det, de er kun i kælderen og må ikke være i stuen, osv, da hankatten pisser over det hele!
Det skal også lige siges at hun har gjordt siden dag et..
jul 2009
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 83 Svar: 730
de burde måske nok overvej at finde en anden løsning for det er synd for kattene at kun være i en kælder unde særlig meget menneske kontakt....
har du foreslået den at gøre en STOR indsats for at vænde hankatten af med at tisse andre steder end bakken...
jeg er sikker på at hvis de fik nok opmæksomhed ville hun stoppe med det piverri.
det kan også være at hun slet ikke er egnet til at være en inde kat men ville stor trives som ude/inde kat...
feb 2009
Følger: 36 Følgere: 34 Katte: 2 Emner: 23 Svar: 1.392
apr 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 7 Emner: 43 Svar: 311
Syntes desværre man høre om folk når de får børn, så uha så må dyrene lige pludeslig ikke være der, for nu er der kommet barn. Nu ved jeg så ikke om der blev skrevet at katten altid har været i kælder eller om det er efter der er kommet børn. Men om jeg fatter hvad man skal have dyr for hvis de ikke må være sammen med familen.
mar 2008
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 1 Svar: 4
Ikke at jeg synes det er rigtigt, bestemt ikke, jeg har også sagt til dem hvad jeg ville gøre, jeg ville kappe bollerne på hankatten og det "samme" ved hunkatten...
Men problemet er, at hunkatten har hylet siden den dag de fik hende, de har de godt, de får mad, vand og kærlighed, (Udover at de "bor i kælderen pt)
mar 2008
apr 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 7 Emner: 43 Svar: 311
Lyder da ikke godt hvis det er at den hyler. Men der findes jo katte som også ''snakker '' meget. Har selv en kat som kan finde på at mjave meget indtrængende når han vil snakkes med eller hvis han vil ud.
Det er ikke sådan at det kan tænkes at den snakker meget i forvejen og måske nu er kommet i løbetid også.
Ellers lyder det da som om der eventuelt kan være noget galt med den.
Det er da altid noget de så har mulighed for at komme ud, så de ikke bare skal være indespærret.
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 6 Katte: 9 Emner: 16 Svar: 139
mar 2008
Men det er rart at høre at det ikke er mig der er noget galt med, for jeg er 100% enig med jer alle sammen..
Men jeg gider heller ikke bliver uvenner med dem, over deres katte..
Men jeg må jo bare blive ved med at hentyde min mening!
dec 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 3 Emner: 9 Svar: 45
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Du kunne vende den om, og lade det være op til dem, om de vil blive uvenner med dig over at du siger din uforbeholdne mening om deres kattehold.
Der er en grund til hylen og strint/tisseri. Hunnen har vel hylet pga. løbetid og nu hyler hun vel i protest over forringelse af sine boligforhold. Eller også er der simpelthen noget galt med katten, og en dyrlæge burde undersøge hende. Hannen pisser vel fordi han er fertil eller måske har han urinvejslidelse. Uanset hvad, så er det ingen løsning at smide kattene i kælderen ... og da slet ikke når de har været vant til at være inde i stuerne.
Det lyder ikke til at de mennesker tænker ret langt - mon de har tænkt på, at der kan komme killinger ....
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 3 Svar: 4
Derudover kan jeg kun tilsluttemig, at jeg bestemt heller ikke synes, det er den rigtige måde at have kat på.
mar 2008
Men Jeg har sagt min mening til dem flere gange, og vil selvfølgelig ikke sætte et venskab over styr, pga. en kat der hyler, men jeg vil da sige det til dem, med at den kan være døv..
sep 2009
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 11 Svar: 20
Kat der hyler, hvorfor??