{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.778 visninger | Oprettet:

Kat der hyler, hvorfor?? {{forumTopicSubject}}

Jaa, min kæreste og jeg har et hold venner, de har to katte en han og en hun.
Hunnen er godt et år gammel, og hun laver ikke andet end at pive og hyle og det er virkelig slemt, de har overvejt at få hende aflivet, for det er 24 timer i døgnet, de har en lille datter der vågner af det..

Hvordan kan det være at hun hyler og piver så meget??
Jeg har min egen ide om det, de er kun i kælderen og må ikke være i stuen, osv, da hankatten pisser over det hele!

Det skal også lige siges at hun har gjordt siden dag et..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat der hyler, hvorfor??
  • #2   14. okt 2009 at forvise kattene til kælderen kan jeg ikke forholde mig til....
    de burde måske nok overvej at finde en anden løsning for det er synd for kattene at kun være i en kælder unde særlig meget menneske kontakt....
    har du foreslået den at gøre en STOR indsats for at vænde hankatten af med at tisse andre steder end bakken...

jeg er sikker på at hvis de fik nok opmæksomhed ville hun stoppe med det piverri.
    det kan også være at hun slet ikke er egnet til at være en inde kat men ville stor trives som ude/inde kat...

• #4   14. okt 2009 jeg ville også råbe på hjælp hvis jeg blev lukket inde !!!!

• #6   14. okt 2009 Hva faen har de lige gang i. Hva i alverden har de kat for om jeg må spørge. Det er jo nærmest ondskabfuldt det der. Man har da ikke dyr bare for de skal være lukket i en kælder. Stakkels dyr. Syntes du skulle foreslå at de katte kom til et andet hjem, for det er da godt nok synd for kattene.Ikke noget at sige til at han katten tisser, især hvis han nu ikke er neutraliseret, eller han kunne måske have en urinvejs infektion. Eller det er psykisk, eller måske andre ting.
    Syntes desværre man høre om folk når de får børn, så uha så må dyrene lige pludeslig ikke være der, for nu er der kommet barn. Nu ved jeg så ikke om der blev skrevet at katten altid har været i kælder eller om det er efter der er kommet børn. Men om jeg fatter hvad man skal have dyr for hvis de ikke må være sammen med familen.

• #7   14. okt 2009 Som jeg har skrevet, de har begge to været i hele huset, fra dag et, men da det hyleri blev for meget, måtte de kun være i kælderen!

Ikke at jeg synes det er rigtigt, bestemt ikke, jeg har også sagt til dem hvad jeg ville gøre, jeg ville kappe bollerne på hankatten og det "samme" ved hunkatten...
    Men problemet er, at hunkatten har hylet siden den dag de fik hende, de har de godt, de får mad, vand og kærlighed, (Udover at de "bor i kælderen pt)

• #8   14. okt 2009 De er begge to ude katte, vinduet i kælderen står hele tiden åben, så de kan gå imd og ud så det passer dem..

• #9   14. okt 2009 De burde da få de katte neutraliseret. Varer det ikke længe før den hun kat bliver med killinger så og hvad vil de gøre ved det. Har de haft den til læge og fået den tjekket om den fejler noget.
    Lyder da ikke godt hvis det er at den hyler. Men der findes jo katte som også ''snakker '' meget. Har selv en kat som kan finde på at mjave meget indtrængende når han vil snakkes med eller hvis han vil ud.
    Det er ikke sådan at det kan tænkes at den snakker meget i forvejen og måske nu er kommet i løbetid også.
    Ellers lyder det da som om der eventuelt kan være noget galt med den.
    Det er da altid noget de så har mulighed for at komme ud, så de ikke bare skal være indespærret.

• #10   14. okt 2009 det er trist men har selv en kat der virkelig kan "vræle" men ville da ikke få den aflivet fordi den gør det og hvis det gør det meget så brug dog lidt penge og få den til dyrlægen for at se om den fejler noget og få begge katte neutraliseret

• #11   14. okt 2009 Jeg har sagt til hende at de skal tage til dyrlæge med dem begge to, men så bliver hun bare sådan små fornermet, så det er ikke helt nemt :o/

Men det er rart at høre at det ikke er mig der er noget galt med, for jeg er 100% enig med jer alle sammen..
    Men jeg gider heller ikke bliver uvenner med dem, over deres katte..
    Men jeg må jo bare blive ved med at hentyde min mening!

• #12   14. okt 2009 altså nogle katte beklager sig mere end andre. og kender ikke katten men hvis det er hele tiden vilole jeg nog tage til dyrlæge for det kan også være den har ondt og at det er derfor den beklager sig... og ja få dem neutraliseret begge to og selvfølgelig tjekke op på har de vand, mad, ren katte bakke m.m. har selv en kat der beklager sig meget og er mad skålen kun halvt fuld render hun rundt og lyder som en stukken gris fylder vi så den op kigger hun lige så stille hen på os som hun vil sige det var fandme på tide. Men vil aldrig udelukke at den kan have ondt før jeg havde fået den tjekket... og så syndes jeg måske det der med at have kat i en kælder lyder lidt meget hen ad den gale vej man har da kat som kæle dyr og da ikke bare til at lukke ned i en kælder kunne forstå hvis der var et eller to rum i huset kattene ikke måtte komme i

• #13   14. okt 2009 **Men jeg gider heller ikke bliver uvenner med dem, over deres katte..**

Du kunne vende den om, og lade det være op til dem, om de vil blive uvenner med dig over at du siger din uforbeholdne mening om deres kattehold.

Der er en grund til hylen og strint/tisseri. Hunnen har vel hylet pga. løbetid og nu hyler hun vel i protest over forringelse af sine boligforhold. Eller også er der simpelthen noget galt med katten, og en dyrlæge burde undersøge hende. Hannen pisser vel fordi han er fertil eller måske har han urinvejslidelse. Uanset hvad, så er det ingen løsning at smide kattene i kælderen ... og da slet ikke når de har været vant til at være inde i stuerne.

Det lyder ikke til at de mennesker tænker ret langt - mon de har tænkt på, at der kan komme killinger ....

• #14   14. okt 2009 Hunnen er vel ikke hvid og døv? Døve katte hyler/piver ofte meget.

Derudover kan jeg kun tilsluttemig, at jeg bestemt heller ikke synes, det er den rigtige måde at have kat på.

• #15   14. okt 2009 Jeg siger det lige igen, de har ikke altid været i kælderen, vi snakker om en 3-4 ugeres tid, ellers har de alle dage været i hele huset, men den hyler ligemeget hvad, og de snakker med den eller ej..

Men Jeg har sagt min mening til dem flere gange, og vil selvfølgelig ikke sætte et venskab over styr, pga. en kat der hyler, men jeg vil da sige det til dem, med at den kan være døv..

• #16   14. okt 2009 dyreplageri s: ..

Kommentér på:
Kat der hyler, hvorfor??

Annonce