Blod i afføringen? {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen!
Min hunkat Soffy, har haft lidt markerings-hys her på det sidste efter hun er blevet kønsmoden, og har undertiden markeret meget i min bruser, men dog ikke i en længere periode. Idag ser jeg så i morges at hun kommer ud fra toilettet og ser at hun har lavet en klat afføring i bruseren. Det ser normalt uf og jeg fjerner det og vasker godt. Nu for en lille halv time siden kalder min kæreste så og siger der er blod i bruseren, og spørger om hunkatte kan få menses?
De er begge indekatte, dog har Dusty været med ude i løbet af sommeren, har begge passet både vaccinationer, ormekure og loppekure. Soffy beklager sig ikke, hun er glad og meget kælen. Afføringen var lidt løst, men ikke alarmerende, og blodet så som friske dråber ogenpå afføringen. De har fået lidt nyt vådfoder at smæsle sig i og hun har haft stjålet et par popcorn. Dyrlægen har først åbent igen mandag.
Har nogen idé om hvad det kunne være, og om jeg skal være død-bekymret?
Venlige hilsner en bekymret missemor!
jan 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 4 Emner: 41 Svar: 1.642
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Hold øje med hende og læg mærke til, om hun slikker sig meget bagi, for blodet KUNNE være kommet fra skeden pga. underlivsbetændelse.
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 19 Katte: 3 Emner: 30 Svar: 357
jul 2009
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 83 Svar: 730
men som sagt kan det bare være en lille rift men det kan også være en hemorie (staves ?) men det kan også være noget langt mere alvorligt.
hvis der har været mere end den ene gang ville jeg helt klart ringe til dyrelægen-vagten.
dyrelæge-vagten fungere på sammen måde som lægevagten til os. de har åbent når egen læge har lukket...
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 19 Katte: 3 Emner: 30 Svar: 357
Tusinde tak for svarene allesammen!
Blod i afføringen?