{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
837 visninger | Oprettet:

lejer og flere katte . råd søges {{forumTopicSubject}}

Hej er der nogen derude der kan hjælpe mig. Jeg bor ellers et rigtig godt sted .. Men har lige fået at vide at en der bor herude vil blive smidt ud af sin lejlighed fordi hun ikke har overholdt husorden. Hun har to katte, hvilken hun har haft i de 8 år hun har boet her.. Som hun havde tilladelse til men det er kun en kat..
Nu vil hun anmelde alle der har to eller flere husdyr.
Hvilken også mig .. Jeg har tilladelse til at holde kat.. Troede da jeg flyttede ind at det var iorden med at have to .. Men er lige gået igennem min husorden , der står at vi må have katten og hunden med tilladelse.. Hvilken jeg har .. Jeg har boet her i 2 år nu, jeg har i min naive og måske lidt uoverlagt tanke fået mig en dejlig smuk garfield. Som er ment som selskab til min anden skønne kat coco.. Jeg havde jo fået den tilladelse og troede det var iorden.. Jeg er førtidspensionist og har lidt svær ved at overskue disse ting .. NU går jeg og er bange for at jeg kan blive smidt ud, kan jeg ikke bære .. Mine katte går inde og ude i en fuldstændig lukket have .. De kan ikke komme ud af haven .. Jeg går hjemme hele tiden og de er inde når jeg er i byen .. Går heller ikke ude om natten..
Hva gør jeg , jeg spurgte ellers varmemesteren om man måtte både have hund og kat.. Nej , sagde han , hvis man først havde kat . Måtte man ikke have hund også .. Var det man havde tilladelse til .. Hmm , en masse der bor her har haft og eller har flere énd en ..
Nu ved jeg ikke hvad jeg skal gøre, jeg vil jo ikke flytte, kan heller ikke .. Har ikke råd, jeg skal så afskaffe den ene og det kan jeg ikke bære.. De er mine små nusser.. Min eneste søn er lige flyttede hjemmefra , den ene af kattene var egentlig tænk til ham .. Men de må ikk have husdyr der hvor han bor....
Har I råd derude .. Hej Lone H. med coco og garfield

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lejer og flere katte . råd søges
  • #1   26. aug 2009 Jeg ved Kattens Værn tidligere (mange år siden) har forsøgt at få en kørt prøvesag på om man kan forbyde folk at holde inde-kat(te). Jeg ved ikke om det lykkedes, men synes du skal prøve at kontakte dem.
    Måske man kunne tale sig til rette, det er jo en kæmpe-fordel at have 2 i stedet for 1, nok også for naboer, ene-kat er nok mere tilbøjelig til at 'larme' end hvis der er 2.
    Held og lykke med det hele, håber de kommer til fornuft
    smiley
    Pia

• #2   26. aug 2009 nu ved jeg ikke hvor stort et bolig selskab du bor i. men hvis ikke det er særligt stort og der ikke er lang venteliste på lejlighederne har de nok ikke råd til at opsige så mange af jer.
    her hvor jeg bor må man slet ikke ha dyr men langt over halvdelen af os har katte eller hunde, udlejer kan ikke gøre noget ved det da der slet ikke er nogen på venteliste her, der står nogle lejligheder ledlige, så hvis han kommer forbi eller der bliver klaget af nogen der har ondt i røven er vi alle gået sammen og siger bare det er et dyr vi passer for en ven som er på en lang rejse eller sider i fængsel... hihi han har ikke råd til at opsige os alle...

• #3   26. aug 2009 Hvilket selvskab bor du i?

• #4   26. aug 2009 mig??
    det er en privat person, som har købt det boligkompleks her plus han har nogle andre rund omkring i landet.

• #5   26. aug 2009 Lonnie - nej trådstarter

• #6   26. aug 2009 Nu må det max-én-kat-vanvid da snart høre op! Jeg får simpelthen hjertebanken af arrigskab hver gang jeg hører om nogen der kommer i klemme i den åndssvage max-én-kat-regel. smiley

Det er synd for hende (og kattene) der bliver smidt ud, men hvor er det da småligt af hende at sætte andre og deres katte i samme kattepine. Det kan hun ikke være bekendt! Hun skulle i stedet være gået sammen med andre katteejere og forsøge at få ændret den tåbelige regel.

Min boligforening har også max-ét-dyr-reglen. (Den gælder desværre de fleste steder). Og som du, Lone, har jeg også to neutraliserede katte og indhegnet have. OG SÅ KAN VORES KATTE IKKE GENERE NOGEN!
    Hvis der skulle komme klager over at jeg har to katte, så må jeg gå rettens vej .... aner ikke, hvordan man gør, men det må jeg finde ud af hvis det kommer dertil, for jeg vil IKKE finde mig i, at jeg ikke må have to harmløse, neutraliserede katte indefor min egen hæk og fire vægge!

Jeg ved ikke om det kan hjælpe dig Lone, men jeg kan sende dig materiale med argumenter om, hvorfor det bør være tilladt med to katte - og et forslag til husdyrregler med to katte tilladt.
    Nu må I katteejere stå sammen - måske kan I nå at få ændret husdyrreglerne ved et beboermøde.

• #7   27. aug 2009 mange tak derude.. I har virkelig fået mig i bedre humør ... Jeg bor i lejerbo.. De er ellers meget venlige og har jo heller ikke klaget endnu over at jeg har to.. Ved nu at hende der har fået klagen har haft en del vrøvl med sine naboer.. Aner ikke helt hvorfor.. Jeg vil prøve at se om der er en mulighed for at få det med på beboer møde næste gang ..
    Der er jo mange her der har dyr.. Og vi må jo gerne have det ene.. Men de har jo bedst af at være to de små .. Det med nussen i ørerne har vi madmødre jo svært ved ..
    Tak skal I have , ja vi må altså stå sammen .. Håber jeg at vi kan ..
    Mange knuz fra Coco og garfield og madmor Lone

Kommentér på:
lejer og flere katte . råd søges

Annonce