Hvad bør jeg gøre? min kat trives ikke {{forumTopicSubject}}
Jeg står overfor et rigtig svært valg. Jeg er flyttet i ny lejlighed midt i juni. Og Mille tager det ikk særlig godt. Hun er meget angst og bliver hurtig bange for enhver fremmed eller høj lyd. I fredags gik det så ud over mig, hvor hun var blevet angst og normalt kan jeg godt få hende til at slappe af, men i stedet blev jeg kradset til blods.
Ville det være for meget at give hende en chance for at se om hun tilvænner sig indenfor en peiode. eller bør jeg ende hendes lidelser og slutte hendes liv. Jeg er total splittet i den her situation.
for min skyld skulle hun blive hos mig indtil den dag hun ikk kan mere. Men et andet sted ved jeg ikk om det ville være fair overfor hende.
Er der nogle med lignende oplevelser eller gode råd????
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 107 Svar: 2.227
jul 2007
Følger: 25 Følgere: 24 Katte: 2 Emner: 16 Svar: 144
Katte er vanedyr, og de knytter sig ofte meget stærkt til det sted, hvor de bor. Derfor kan en kat blive angst, hvis der sker store forandringer i hjemmet, eller familien flytter til et nyt sted. Nogle katte nægter simpelthen at flytte med og løber tilbage til det sted, familien kom fra.
Angst for fremmede katte kan ofte føres tilbage til, at katten er taget for tidligt fra dens mor og kuldsøskende, mens angst for fremmede mennesker ofte skyldes, at katten har haft for lidt kontakt med mennesker som killing.
Katte kan også vise angst ved høje lyde som f.eks. fyrværkeri og tordenvejr. Hos en uerfaren kat kan en enkelt eller nogle få traumatiske oplevelser i forbindelse med bestemte lyde være nok til, at katten fremover reagerer ved at blive angst, når den hører dem.
Hvis din kat er bange for alt eller altid er bange i bestemte situationer, som forekommer i den normale dagligdag, bør du søge hjælp hos en dyrlæge med forstand på adfærdsproblemer eller en adfærdsterapeut.
jul 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 50 Svar: 414
okt 2008
jul 2007
Feliway er:
Feliway ligner hunkattens naturlige feromon mest muligt og virker ved at fjerne eller forebygge frygt eller stressrelaterede reaktioner hos killinger og katte. Ved forandring i kattens omgivelser (f.eks. flytning, ommøblering, ankomst af nye personer eller dyr), eller hvis katten er ængstelig, kan der udvikles en tilstand af stress og uro. Kattens adfærd kan forandres, og den kan begynde at strinte, kradse, få nedsat lyst til kontakt, leg og mad. I disse situationer hjælper Feliway katten til at genfinde sin naturlige balance.
jan 2007
Følger: 9 Følgere: 7 Katte: 3 Emner: 24 Svar: 91
Hun er steriliseret selv.
Men hun er en vane kat. Mors pige med stort. Hun overspiser, og gemmer sig ofte under sengen, i mit selskab er hun ofte tryg, og dog alligevel på vagt.
Hun har boet et sted tidligere før mig, jeg fik hende som 17 uger men mener hun har været taget fra sin mor for tidligt.
Jeg har snakket med min dyrlæge som har givet to muligheder. enten aflivning eller en chance til. ( han hældte til en chance til) _ men påpegede at det jo var mit valg og bedømmelse af hvordan hun er.
jan 2007
jul 2007
Held og lykke .
Hvis jeg må, ville jeg da gerne høre mere om hende senere hen hvordan det går med hende.
God bedring, håber kun på det bedste
jan 2007
Og tak for jeres indlæg
feb 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 3 Svar: 26
okt 2008
feb 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 3 Svar: 26
Hvad bør jeg gøre? min kat trives ikke