{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
942 visninger | Oprettet:

Killinger på 3 uger - opfostring? {{forumTopicSubject}}

Hej KG

Jeg overtog igår 2 skønne killinger på 3 uger, da moren (som er en familiekat og super kattemor) ikke var kommet hjem i halvandet døgn.

Jeg har selvfølgelig været til dyrelægen med dem, og fået af vide de ser sunde og raske ud.Heldigvis er min egen kat kun 10 måneder, så jeg har stadig 2 kæmpe kasser med killingfoder i alle afskygninger smiley

Men mine spørgsmål er nu :

- Er der nogle er jer der har erfaring med så små killinger, som kan give et par gode råd videre?

- Hvornår begyndte I at gå over til fast foder og hvordan?

- Hvad gør I hvis der ikke rigtig sker noget, når man stimulere killingen til at lave urin og afførring?

- Hvor tit vasker I killingerne over det hele?

- Hvornår begynder man at pottetræne osv..

Jeg har godt nok altid haft katte og selvfølgelig spurgt dyrelægen om alle de råd jeg kunne, men det ville betyde rigtig meget at få nogle gode råd herfra også.
Bare jeg er sikker på de får den bedste start smiley

Mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Killinger på 3 uger - opfostring?
  • #1   24. jul 2009 Tillykke med dem - og deres mor er stadig ikke kommet hjem ?

    Nå, men hvis de er 3 uger, så har de stadig brug for modermælks erstatning - KMR flydende på dåse er nemt og godt, det kan fryses i isternings poser, og tages op efter behov ...

    Jeg ville tilbyde dem mælk hver 4 gange i døgnet, ikke om natten.
    Derudover et godt killinge tørfoder lødt op i kogt vand og så kølet af , gerne hele tiden ..

    Hvis de ikke laver når du vasker dem bagi, så får de ikke nok mælk/mad - det er vigtigt at de tisser..

    Potte træning er så snart de begynder at få fast føde...

    Held og lkke håber mor missen kommer hjem, så de får den mest normale opvækst...


  • #2   24. jul 2009 Når de er så små plejer skal de selvfølgelig have modermælkserstatning ca 5-6 gange i døgnet. Jeg plejer løbende igennem dagen at tilbyde dem flasken så de kan få opfyldt deres suttebehov.
    Når de har sovet eller spist skal du tage et stykke fugtigt vat og forsigtigt gnide omkring endetarms- og urinåbning. De skal af med afførring ca 2 gange dagligt. Når de har spist skal du blidt massere dem på maven for at holde den i gang. Pottetræning sker når du opdager de sætter sig for selv at komme af med noget. Så løft dem over i bakken så de ved hvor det skal gøres. Når de selv kommer af med afføring er det på tide at tilbyde dem opblødt foder der er most og frisk vand. Hvis de ikke vil spise rigtig mad når de er omkring en fem uger så prøv med noget der lugter stærk såsom tun, makrel osv, det plejer at få dem igang.
    Det vigtigst vil jeg næsten sige er at have mindst en anden kat omkring dem for at de ikke udvikler adfærdsvanskeligheder senere hen.
    Held og lykke med de små:-)


Kommentér på:
Killinger på 3 uger - opfostring?

Annonce