{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
791 visninger | Oprettet:

Hjælp til killinger!? {{forumTopicSubject}}

Hej KG .
Hvorfor skriger mine killinger sådan ?
jeg tror simpelthen at de er sultne, men de vil hverken have det ene eller det andet , og så er det altså ikke nemt,. de er en måned her d. 11. .... (den ene er 4uger i dag)

og så har jeg lige opdaget at de er begyndt at tisse, hvordan lærer jeg dem bedst at bruge bakken?

håber i kan hjælpe mig, er godtnok klar til at smide dem ud i laden (hvis vi altså havde sådan en smiley ) jeg gider ikke at de vækker min søn og tisser på hans legetæppe .

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til killinger!?
  • #1   9. jul 2009 Er kattemor ikke til stede???

• #3   9. jul 2009 hvordan kan så små killinger vække din søn og tisse på hans tæppe??

Når de er så små, skal de være i en kravlegård som de ikke kan komme ud af. Der skal de lære at blive renlige m.m.
    Når de har kattebakken indenfor rækkevidde, skal de nemlig nok bruge den.
    Hvis dem det, ved at skrabe i den.

Prøv at giv dem noget kogt torskerogn, dåsemad (Royal Canin Babycat er at anbefale), tag lidt på fingeren, og kom så en smule i munden på dem, så de kan smage det, lad dem stille slikke det fra din finger, så kan du stille og roligt tage din finger ned mod madskålen, hvor du så tilsidst kan tage fingeren væk, og de selv spiser af madskålen.

Hvor er missemor henne?? Får de ingen mad hos hende, for hvis ikke de gør det, og de ikke vil spise det du giver dem, kan jeg så godt forstå de er sultne.

• #4   9. jul 2009 tak for jeres svar, jeg har vist ikke formuleret mig rigtigt.... undskyld. Jo Gabby(missemor) er tilstede, og de får mad af hende , men de miauer og miauer selvom hun er der , men de får mælk, de er sunde og raske og i god stand . men jeg syntes bare at have hørt at de skal have anden mad fra 3ugers alderen, derfor er jeg lidt bekymret , dåsemad er afprøvet , og det er kun plejekillingen der gider det i 2sek. men jeg vil da prøve med kogt? torskerovn.

De små misser vækker min søn med deres miauen og de tisser på hans legetæppe fordi de er i stuen ligesom min søn. de fiser rundt, leger og ja styrter omkring smiley ..

jamen så vil jeg afskærme området, de har nemlig bare fået lov at futte rundt som det passer dem.. men er 2 m2 nok ? og hvad laver man sådan en kravlegård af ?

(har kun haft killinger engang før, og de mistede deres mor og kom til mig da de var 2 uger og dem var der ingen problemer med med hylen og med at gå på bakken.)

• #5   9. jul 2009 du skal tilbyde dem mad, og som en skriver hjælpe dem i starten. Stil evt lidt baby cat frem, mormis spiser af det og på den måde lærer dem at spise.

Husk ikke klumpende kattegrus i bakken, brug evt små folie grill bakker, de er lette at gå i.
    Jeg pottetræner lidt med mine killinger fra 3 ugers alderen og to gange så lader du til at have fanget den.
    Når de har spist sætter jeg dem i bakken og nulrer dem bagi til de gør det de skal og så roser jeg dem og lader dem selv finde op fra bakken.
    Det gør jeg med dem alle intensivt to tra fodringer, så hitter de selv ud af at finde bakken.
    Jeg har flere der kan finde bakken selv efter første gang de har fået det vist, men nu de allerede har fået de unoder skal du nok bruge lidt længere tid på det.
    Husk det hjælper ikke at skælde dem ud, skubbe til dem eller lign når de gør noget forkert, du skal hellere vise dem hvad der er rigtigt og så rose dem bagefter.

• #6   9. jul 2009 Jeg gør det i den alder, at der står babycat tørkost fremme hele døgnet til dem.
    Et par gange i døgnet, tilbyder jeg Babycat vådkost eller anden godt, som jeg i starten hjælper dem med at spise (giver dem lidt i munden, så de får smagt på det).
    Jeg giver samtidig missemor en skål af det samme, ved siden af, så ser de hende spise af det, og jeg sikrer mig at hun ikke bare spiser det, inden de når at se hvad det var (ja sådan en hunkat har jeg nemlig, hehe).
    Jeg tilbyder dem desuden også vand, det står i en skål ved siden af tørkosten. Der er ikke meget i, så den skal jævnligt fyldes op, da jeg er bange for de skal hoppe i skålen og ikke kan komme igen hvis der er for meget vand i. (det lyder måske lidt voldsomt, specielt eftersom skålene ikke er ret høje, men alligevel). Tag f.eks. en underkop eller lign. det er nemmere for dem at drikke af, da de jo ikke er ret store.

Killingebakken står inde i kravlegården også naturligvis, med ikke-klumpende kattegrus, og ja... der gør jeg som Heidi skriver.
    Men ja, du skal nok bruge lidt tid på at lære dem bakken at kende.
    Når en af killingerne sidder på bakken, så ros ros ros, og skrab lidt i den evt.

• #7   10. jul 2009 Ja så fik de kravlegård og det går fint smiley inden kravlegården blev sat op var den sorte drengemis på bakken og tisse, og ham viste jeg den aftenen forinden . så helt dumme er de ikke smiley det går fint efter de fik et afskærmet areal og det ser umildbart ikke ud som om de har tisset andre steder end i bakken smiley dygtige misser.

God ide, jeg prøver og ser om missemor er til at styre, så killingerne kan se hvad det er hun spiser smiley hun er virkelig madglad.

Kommentér på:
Hjælp til killinger!?

Annonce