vænner hun sig mon til at være alene? {{forumTopicSubject}}
Jeg er begyndt at blive lidt bekymret.
I maj måned måtte jeg aflive min 8-årige siameser pga. kræft i bugspytkirtlen, der gjorde at hun sygnede væk.
Tilbage har jeg hendes 7-årige datter - men her snart to måneder efter, er hun stadigvæk helt utrolig klæbende og hun har tabt sig en del.
Jeg går ud fra at hun savner sin mor - som hun var tæt knyttet til.
Det skal siges, at det er en siameserkat, som jo er meget social.
Tror I at hun vænner sig til at være alene, eller er løsningen at skaffe sig en ny kattekammerat til hende?
Hun er jo 7 år, så hvordan vil hun acceptere en ny fremmed kat?
(vi har to Grand Danois hunde - som hun dog aldrig har knyttet sig til - de driller hende dog også ofte)
aug 2006
Følger: 35 Følgere: 32 Katte: 3 Emner: 48 Svar: 1.291
Hvordan hun vil tage imod en anden kat, er jo ikke til at vide, før du prøver det. Det er jo altid lidt af et sats at bringe endnu en kat ind i huset, men for det meste går det jo godt :o)
jul 2009
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 3 Svar: 3
Jeg har dog lovet min mand, at når kattene døde, ville der ikke komme nye til. (vi havde på et tidspunkt 4 stk)
Men hvis katten ville få glæde af en ny ven, må han jo overtales.
Grunden til, at jeg er tvivlsom er, at den eneste kat hun var glad for var hendes mor - de to andre katte vi havde sagde hende ikke noget, og de holdt sammen to og to. De to siamesere legede og sov kun sammen, og de to andre legede og sov kun sammen - men havde ikke noget indbyrdes.
Måske er de bare racistiske *GG*
jul 2009
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 3 Svar: 3
Så det ville nok helt sikkert blive en af slagsen igen.
(Desuden er jeg imod tavleløs avl.)
men kan jeg mon så sætte hende sammen med en voksen kat?
eller skal det helst være en killing?
Ville så egentlig gerne hjælpe en omplaceringskat, hvis jeg havde mulighed for det.
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Hunkatte, kastrerede eller ej, KAN godt være nogle kramper over for hinanden.
Satser I på en killing, ville jeg anskaffe ikke én, men to.
Så kan de tonse rundt med hinanden, og hun kan vælge at betragte dem på afstand og ellers deltage i det omfang, hun får lyst, uden at føle sig stresset..
En killing vil nemlig altid opsøge den voksne kat (i mangel af bedre) for at lege killingelege, og enten gemmer den voksne sig eller uddeler øretæver, og det er synd for begge parter.
Prøv ellers at se på vildkat.dk. (omplaceringskatte)
aug 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 2 Emner: 4 Svar: 431
I et siameser kuld kan der også kommer orientaler bare så du får et indtryk af hvor meget i familie de racer er.
Balineseren er en langhårede siameser og den langhårede orientaler en orientaler med lang pels men fælles for dem alle er at der ingen pelspleje er.
Jeg har ikke set hvor du bor men på killingelistn kan du se hvilke katte der er til salg og de er ALLE med tavle. Jeg står også der inde da jeg har en orientaler til salg. Men der er mange i øjeblikket som har ungdyr eller voksn til salg så bare prøv at ring rundt
apr 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 3 Emner: 11 Svar: 926
jeg har lige set der er en Maddy (siameser pige) på 3 år, der søger nyt hjem (sælges), måske det var noget?
http://kattegalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=11856
Og så lige en hurtig klar anbefaling til at have (mindst) 2 katte sammen, med mindre der er helt specielle forhold der taler imod dette. 2 katte sammen har så meget glæde af hinanden.
Held og lykke med det
Pia
vænner hun sig mon til at være alene?