{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
871 visninger | Oprettet:

Kat kørt på.. :( {{forumTopicSubject}}

Vi har haft en kat til at sidde herude foran hele aftenen.. da jeg prøevede at kalde den til mig, prøvede den at rende væk, men den halter og halen ser brækket ud.. ligner den er blevet kørt på.. smiley
tror ikke den har nogen en ejer, da den ser helt tynd og slidt ud.. er det kattens værn man ringer til, for at få den hentet så den kan bllive hjulpet??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle ikea skab 500 kr.
  • Terrassedør kan ikke lukkes 1.536 kr.
  • Opsætning af lampe 400 kr.
  • Service stiga håndplæneklipper 1.500 kr.
  • Sikring af højseng og opsætning af væghængt tv 749 kr.
  • Nedrivning af 2x vindueskarme 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kat kørt på.. :(
  • #2   28. jun 2009 Kan jeg godt ringe nu? smiley har helt lyst til at give den noget mad og vand, men det må mn vist ikke smiley

• #5   28. jun 2009 Du skal bare være klar over, hvis du giver den mad, er du dens ejer. Loven er virkelig stupid på det område.

• #6   28. jun 2009 Karina: Ja, det er nemlig også det.. men de kan da ikke se hvis jeg har sørget for lidt frisk vand til den smiley ogdet er synd for missen smiley

Skal nok skrive så snart der sker noget omkring missen smiley

• #7   29. jun 2009 SÅ firkantet er det nu heller ikke - og ikke en mors sjæl kan se, om det er dig eller en anden, der har givet den mad og vand.

Så jeg ville omgående give den stakkels mis begge dele!

• #8   29. jun 2009 PS: Har du ikke mulighed for at lokke den ind i en garage eller et udhus til i morgen.
    Falck har ikke en chance for at finde den her i mørket.

• #10   29. jun 2009 Hun forsvinder hvergang, mn bare går ud af døren.. og hun er ikke til at se om morgenen, så jeg ringer til dem i morgen:( Men vi har ladet garagen stå åben, for at kan hun være derinde i nat smiley Har også sat lidt mad og vand ud til hende smiley

• #11   29. jun 2009 har lige været ude igen.. nu må jeg da komme lidt tættere på.. bare ikke tættere end en meter. smiley Men hun spiser og drikker da heldigvis smiley Skal jeg ligge et lille tæppe ud til hende.. ellers skal hun bare ligge på jorden?

• #13   29. jun 2009 Jeg har snakket med falck nu.. de vil se til i morgen, for jeg kan jo ikke fange hende, eller tage hende med ind (har jo 3 stride damser herinde.,, de vil springe i kødet på hende) og fik grønt lys af falck til at give hende mad og vand, og har også lagt et tæppe til hende... smiley Så nu kan hun ligge og hvile sig.. men årha.. det er sku hårdt at se hende.. hun vil med mig hvergang jeg går ind.. smiley

• #14   29. jun 2009 Men kan jeg ikke ringe til dyrelægen her i byen når de åbner? mon ikke de kan overtales til at hente hende.. hun kan godt ligne en der har et lille sår på ryggen.. men hun bløder heldigvis ikke...

• #15   29. jun 2009 <b>Hvor er det dejligt at der er nogen der gør noget. mange skriver herinde : hvad skal jeg dog gøre ? også gør de alligevel ikke en skid fordi det kræver tid..
    - Bliv ved med at hæng falck i røret indtil de har fundet og hentet katten, og hold øje med om de overhovedet kommer. de er ofte lidt sløve i optrækket og det går jo self. ikke når katten er skadet.

• #16   29. jun 2009 Jeg tror, det er de færreste dyrlæger, der kører ud for at hente en tilskadekommen kat. De findes, men der er meget langt imellem dem.

Men måske har dyrlægen en fælde, du kan låne. Du skal nok bare selv sørge for at få den + katten afleveret hos ham.

Så tror jeg snarere, du med held kan kontakte enten Dyrenes Beskyttelse eller Kattens Værn.

Men prøv - det koster jo ikke noget at ringe og spørge.

Held og lykke!

• #17   29. jun 2009 sesse: De vil vente til i morgen, for de kan ikke finde katten hvis den render væk.. men den har også spist.. under opsyn af mine katte gennem ruden.. haha smiley
    De ville have jeg skal fange den, men hvor skal jeg lige gøre af hende... kan ikke tage hende med ind.. Men tror bare man skal være tålmodig for hun er jo skræmt fra vid og sans.. smiley
    Men ellers ringer jeg til min dyrelæge her i byen, og spørger om han ikke vil sende en ned og hente hende.. det er sku synd at hun lider..

min kæreste sagde nemlig igår, at på vej hjem fra byen så han en kat der blev kørt ned, men som rendte væk og han ikke kunne finde... og det er da sikkert hende her smiley

• #18   29. jun 2009 Ja, det kan være.. skal skam nok hente den og kører op med hende.. og det er jo typisk at jeg har lånt min egen transportkasse ud til min søster :S

Jeg aftalte med Falck at jeg skulle ringe igen i morgen tidlig... eller i dag jo.. og så vil de komme smiley så må jeg bare sidde dernede sammen med hende indtil de kommer, så hun ikke render væk smiley

• #19   29. jun 2009 <b>Så må vi håbe de kommer i morgen, ellers bliv ved med at ringe.
    ellers kan du evt. låne en kattefælde ved endten dyrlæge, dyrenes beskyttelse eller nærmeste internat. også ringe og bede dem om at hente den. kan du ikke lukke den ind i garagen hvis du kan få fat i den altså, eller kan den komme ud igen..
    - Jeg kan godt forstå du ikke vil tage den med ind, det vil nok også stresse den mere. plus dine egne katte nok ikke er venlige overfor andre katte på deres teritorium.
    Men det er da godt den både spiser og drikker.
    - Ja det er sku synd hvis hun går og lider. Rigtig godt du gider og gøre noget

- Ja så er det højst sandsynelig den han så igår smiley

• #20   29. jun 2009 Hmm! Kan du ikke lukke dine katte inde i dit soveværelse, mens du tager hende ind og evt. placerer hende på dit badeværelse?
    Så kan du altid bagefter ringe til Falck og sige, du har indfanget hende.

Jeg tænker på, om hun har indre kvæstelser også, og da hun sikkert har smerter, kan natten være lang for hende.

• #21   29. jun 2009 Prøv lige at kigge ind på www.dyrenesbeskyttelse.dk under Dyr efterlyses.
    Brug evt. søgefeltet - tryk på kat + dit område. Så går det hurtigere.

• #22   29. jun 2009 Mega: Har selv haft tanken.. men jeg har simpelthen så smart en kat, at hun¨åbner da bare selv dørene hvis hun vil ind... så det går nok ikke... er sku bange for at bette flyver lige i flæsket på hende.. smiley

Stod op sammen med min mand, nu her, så har lige været ude og se til hende. hun lå pæn på tæppet og sov.. men vågnede og løb lidt væk da jeg kom ud til hende.. men ringer til falck igen nu, og siger at hun stadig er her og at de skal komme og hente hende.. for hun miaer når hun ser os, men vi må ikke komme til hende... så hun er jo skræmt for vid og sans, og ja har helt sikkert nok ondt...

Der er ingen efterlysning på nogen katte her i området:(

• #23   29. jun 2009 Jeg har ringet efter falck mange gange, og de fanger
    selv de dyr, som jeg har sendt dem efter.
    Så katten skal ikke været fangetfør du ringer.
    Du kan også ringe til kattens værn og låne en fælde.

• #24   29. jun 2009 Kan du ikke beskrive katten og hvor i landet det er, for vores Silke er væk.

• #25   29. jun 2009 Jeg bor i Aalestrup. smiley Hun er sort, men har lidt brunlig pels på ryggen og bagpå siden. Hun har gulllige øjne. Virker til at være kælen, hvis det ikke var fordi hun var skræmt.

Hun er jo selvfølgelig her ikke nu,,, hun har ikke været her i nogle timer. Men hun kommer nok tilbage, når hun har fået mad her.
    De skulle have kørt ud igår! smiley

Kommentér på:
Kat kørt på.. :(

Annonce