{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.410 visninger | Oprettet:

Dårlige nyre :( {{forumTopicSubject}}

Hej KG'ere.

Ja, min lille kat Cirkeline har nu været syg i et par måneder. Det startede med, at hun fuldstændig undlod at spise og drikke - i en hel uge. Og så kom hun naturligvis på intensiv behandling med drop og tvangsfodring hos dyrlægen i et døgns tid.
Efterfølgene viste det sig, at det var nyrene den var gal med. Så hun kom på en nyreskånsom diet, og skulle tvangsfodres og vandes en uges tid.

Da dietfoderet var brugt op, og vi burde - efter dyrlægens anvisning - kunne fortsætte med foderet, begyndte hun at kaste op og miste appetiten igen, og hun er nu igen på dietkost.

Jeg har selvfølgelig snakket med dyrlægen, men er der andre af jer, der har haft erfaring med nyreskader? Er det gået over igen, eller har det fortsat kronisk? Og har I nogen idé om, hvor lang tid en kronisk nyresyg kat evt. kunne have igen? Jeg tænker på, om der er nogen, der har stået i samme situation og kan tale af erfaring.

Mvh. Malene

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dårlige nyre :(
  • #1   16. jun 2009 Min stakkels Medusa blev kun 2år. Hun havde dårlig nyrer.... Hun kom på kidneysupport foder da hun knap var 1 år. Da hun ikke gad spise det foder mere...hun ville kun have alm foder, men hun havde det godt. Smukkere i pelsen end hun nogensinde havde haft og så legesyg som hun aldrig før havde været. Men pludselig inden for to dage blev hun dårlig, kom til fru dyr, som sagde der ikke var mere at gøre..... Hun fik sprøjten, men hendes sidste leveår havde hun haft det rigtigt godt og levet livet til det fuldeste.....desværre blev det ikke længere.... savner hendes gode humør og dejlige sind......

• #2   16. jun 2009 Diæten er vigtig - men vand er et must til nyre katte. Stil mange skåle rundt omkring med vand så der drikkes mere.

Tabt nyrevæv kan ikke gendannes.

Da katten dykkede igen burde den have været i væskedrop igen.

• #3   17. jun 2009 Da dyrlægen tog de første to blodprøver, sagde de at prognoserne ikke var gode. Men hun var frisk og glad, så jeg sagde, hun skulle havde lov, at havde det gode stykke tid, hun kunne nå at have. Det vigtigste for mig, var at hun ikke havde smerter og var glad og legesyg. Da hun ikke ville spise specialkosten mere, talte jeg med dyrlægen. Vi blev enige om, at hun jo selv havde valgt, og jeg ville ikke tvinge hende,det sidste stykke tid hun havde tilbage, til at spise foder hun ikke ville have. Så hun fik lov at spise som hun ville og hun fik et år mere hvor hun var så legesyg som en killing. Hendes pels strålede og hun spiste og drak som hun skulle. Da hun blev dårlig, var der ingen overvejelse....hun skulle sove. Men jeg ER så glad for, hun fik det år med, som en rigtig glad mis og tilsidst fik den nænsomme, hurtige afslutning. Det er rigtigt, som Lis skriver....vand er vigtigt..... Hun drak RIGTIG meget vand. Venligst Ann

Kommentér på:
Dårlige nyre :(

Annonce