{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad er en Europé misser?
  • #1   9. maj 2009 okay.. Nej men det undrede mig bare.... Men det med stamtavlen lyder jo logisk nok....

• #2   9. maj 2009 Européen er et forsøg på at bevare den oprindelige nordiske huskat. Arbejdet med den startede i 1946 og racen hører dermed til i blandt de ældste i Fifé.

Den alm. huskat er i dag en blanding af alverdens racer. Her er ikke den ensartethed man ser hos Européen - hvor man i øvrigt også kan finde et skønt temperament smiley Hos huskatten er det lidt mere usikkert hvad man får - både på udseende og temperament. I bund og grund synes jeg, det er rigtigt ærgeligt, at huskatten er blevet "ødelagt" på den måde. Men også skønt at noget trods alt er bevaret i Européen smiley

Selvom Européen startede som racen Svensk Huskat ser jeg den lidt som vores (og svenskernes) "nationalkat" på linie med nordmændenes Skovkat. Og dermed en kat, som fortjener langt større anerkendelse og udbredelse end den har i dag. Men det er ikke en ekstrem kat på nogen måde og derfor er racen - desværre - nok lidt kedelig i manges øjne.

Kommentér på:
Hvad er en Europé misser?

Annonce