4.108 visninger
|
Oprettet:
hvad er en huskat?? {{forumTopicSubject}}
er det en speciel type kat? eller er det "bare" en hvilken som helst kat uden papier??
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 36 Katte: 9 Emner: 19 Svar: 474
aug 2008
Følger: 1 Følgere: 3 Katte: 4 Emner: 26 Svar: 602
Standart for Huskatten.
Den er utrolig sparsom desværre, men det er utrolig vigtigt den er kælen og medgørlig på dommerbordet når den dømmes, den skal ligeledes være harmonisk bygget med det menes, at ben, hale og ryglængde skal passe til hinanden og den skal være i god pelskondition og en tilpas foderstand og endelig ikke overvægtig. Alle farver er tilladt hos Huskatte, dog ses der ned på katte med masker m.m. som kun kan komme fra andre racekatte. Der findes også en langhåret udgave af Huskatte og selvom de er semilanghåret er der ikke nødvendigvis mere racekat indblandet fra andre langhårsracer. I Danmark er det dog svært at komme frem med en langhåret Huskat da man desværre har den politik at de skal være korthåret. I andre lande bla. Sverige er der klasser både for langhårede og korthårede Huskatte."
dette er kopieret fra DK Thunderstone
jan 2008
Følger: 25 Følgere: 24 Katte: 7 Emner: 10 Svar: 96
jan 2009
Følger: 26 Følgere: 25 Katte: 5 Emner: 207 Svar: 798
Så er der jo også den der Europé, som er en race huskat med stamtavl Tror jeg nok..... he he
aug 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 2 Emner: 4 Svar: 431
men i mine øjne er en smuk huskat, en der ikke ligner racekat.. men teoretisk set er alle katte uden stamtavle huskatte. Da det ikke kan bevises at de er andet end det..
Skulle jeg få et blandet kuld, så indhendter jeg stadig stamtavle da kuldet SKAL registres.. at der på den ene halvdel så er blank, er den konsekvens der kan ses..
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.121
En blanding af racer er hvor man ved min. 1 af racerne der er i, fx Norsk Skovkat/Huskat, eller Norsk Skovkat/Main Coon
apr 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 66 Svar: 480
Min kat Bette, er en blandingskat, da der er Perser i hende
Den sidste i flokken, Dia, er racekat
mar 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 54 Svar: 277
lige som mennesker har tilpasset til forskelligt, alt efter hvor de lever i verden.
mar 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 54 Svar: 277
1) en blandings kat
2) en huskat
under disse to forskellige kategorier, findes der et hav af racekatte eller blandingskatte, som nok i dag bliver betaget som en race, selvom de ikke er det, kun fordi de er så kendt.
hvad er en huskat??