stakkels kat :( {{forumTopicSubject}}
Skal lige af med en lille frustration
Årha, .. vi har nok den mest sølle kat, på mit fritidsarbejde.. hun er en tilløber der kom for et års tid siden... Den er gravid, men den ligner bare en der er dødssyg... den er simpelthen så tynd (undtagen lige der hvor killingerne er) , den ligner en er har hævede øjne, pelsen er simpelthen så uplejet og.. ej, den ser simpelthen bare forfærdentlig ud!!! Den er mega kælen, men man har slet ikke lyst til at røre ved den, fordi den ligner en der fejler et eller andet
Har så selvfølgelig ikke kunne stå for den, så har givet noget af mit killlingefoder og alm. foder til ejeren af stedet, så hun kan give det til katten...
og vi har alle sammen sagt til min chef mange gange, at katten skal aflives, når den er syg, og hun vil jo ikke koste penge på hendes "muse-fangere".. men nu er den jo så med kllinger
En pige, der var ved at læse til dyrelæge, har sagt at den ligner en der har katte-aids Det er sku synd!!!
dec 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Katte: 9 Emner: 157 Svar: 738
Nogle gange er døden ikke det værste, selvom det lyder hårdt...
Håber du tar initiativ og ringer og høre dyrenes beskyttelse ad efter hjælp...
Held og lykke...
okt 2006
Følger: 12 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 1.547
Bed din chef mande sig op og ta ansvar med det samme, og meld stedet hvis intet sker.
Katten har jo "arbejdet" der i et helt år, skal takken så være ligegyldighed?
apr 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 3 Emner: 4 Svar: 8
Vi flyttede her i dec ud på en gård .
Og her i sidst i marts kom der en kat frem over i stalden , den kom oppe fra loftet af . Den så noget tynd ud .
Jeg valgte og vente og se en uges tid , om den ville blive ved med at dukke op , det gjorde den , men det var meget bange for mig , vores egen katte går også ude , så der står selvfølgelig mad fremme .
Men har efterføglede sprugt rundt på gårdene heromkring om de mangler en kat , det var der ingen der gjorde .
Så nu har vi taget katten til os , og det har så vist sig hun er med killinger , så nu har vi taget hende ind , så hun får noget andet foder en de andre katte der går ude .
Men på blot de få mdr , vi har taget os af hende , kan man allerede se en stor forskel .
Sys at hvis man beygnder at foder på en tilløber , så står man også til ansvar overfor katten .
apr 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 66 Svar: 480
har sagt til dem, at hvis de ikke vil ofre en aflivning på den, så skyd den da (selvom det lyder barks) men det er da bedre end det her... men hun skal nok lige have killingerne først, for hun ligner en der kan føde når som helst
Men tror virkelig den er syg, for den ser meget mere årlig ud, end bare uplejet pels og at være tynd.
også derfor jeg gav hende det foder til den, for kan simpelthen bare ikke se på, at den kat ligner en der har været i KZ-lejer Men ja. vi er også flere der prøver at få hende til at gøre noget
Har helt lyst til bare at tage den med hjem, men mine katte skal jo heller ikke blive syge hvis den fejler noget
apr 2007
Men min chef's mand er også meldt for dyremishandling 2 gange, ved heste der gik for lud og kold vand... så han er S.... ligeglad
Vi prøver også hæftigt, hvergang nogen af kunderne snakker med katten og simpelthen falder for den, at spørge om de vil have den med hjem.. det kan jo næsten ikke blive et værre liv for den end nu
Men århh.. har simpelthn så ondt af den kat, og har også RC foder med ud ti hende engang i mellem, og så har jeg gemt en ormekur, til når hun har født hendes killinger
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Katten er muligvis "bare" underernæret, men hvis hun er syg .... ja så synes jeg bestemt det mest nådige er at få katten aflivet. Og det duer da slet ikke med killinger. Hvad skal der blive af dem?....
jun 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 2 Svar: 26
mar 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 18 Svar: 202
apr 2007
Ja, de sidste 2 kuld døde alle sammen. eller vi tror det første kuld var død ved fødslen for hun gik og ledte og miavde helt vild. men ved det andet kuld overlevede en, men som så blev syg og døde, men tror det var fordi at det var i sep-okt. hun fik dem (der var jo koldt til en lille killing).. Men hvis de killinger der kommer nu overlever, så har jeg også sagt til en af pigerne, at så tager jeg dem sku med mig, og så kommer de på et internat, så de kan få et godt hjem
Ork.. vi har tænkt på alle former for katte-kidnapning.. hehe Jeg tror jeg vil prøve at kontakte kattens-værn og hører hvad de siger
feb 2008
Følger: 27 Følgere: 67 Katte: 7 Emner: 22 Svar: 1.733
jeg syntes så bestemt at du skal ringe til dyrenes beskyttelse. men lad være med at sige du har fodret den, for så er det rent faktisk dit ansvar. hvis de ikke vil gøre noget sys jeg du selv skal tage katten, og aflevere den som hjemløs på nærmeste internat.. kan godt være det er synd med internat, men 10.000 gange bedre end det liv du beskriver. og det skal helst gøres inden hun føder. dvs i morgen eller overmorgen.. det var hvad jeg ville have gjort, og hvis internatet ike ville tage imod og dyrenes beskyttelse ikke vil gør noget havde jeg selv bragt den til dyrelæge og betalt
mar 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 18 Svar: 202
apr 2007
Jeg skal på arbejde igen i morgen, og så vil jeg se om det er blevet lidt bedre med hende, men ellers aflevere jeg hende til en dyrelæge ti aflivning.. så må jeg sku betale for min chef, men syntes bare heller ikke at det kan passe at jeg skal bruge min elevløn på andres katte, når jeg har 3 stk. herhjemme der også kal være penge til, hvis de har behov for dyrelæge
Men har bestemt at jeg ringer til kattens værn på mandag, og fortæller at hun er en tilløber der venter killinger snart.
og så fortæller jeg sku min chef i morgen, at hvis de ikke gør noget ved hende, så gør jeg det selv!!
Men grunden til at jeg tror hun er syg, er fordi de andre katte der har været derude, endelig har været pæne til at være kun udekatte og i forhold den den kost de lever af.. men det er hun bare ikke.. skal se om jeg kan fange et billed i morgen, når hun kommer og vil kæles for
feb 2008
Følger: 27 Følgere: 67 Katte: 7 Emner: 22 Svar: 1.733
stakkels kat :(