Aslan har haft en hård uge {{forumTopicSubject}}
Vores Aslan, som fyldte 5 år 1/5 kom godt og grundig til skade sidste torsdag, dagen før han fyldte 5
Det startede med en bump, og efterfulgt af en jamren så voldsom at det skar mig ind i hjertet. Jeg havde lige lagt mig til rette på sofaen, og måtte jo flyve op og se hvad der hændte. jeg ved ikke hvordan, men Aslan er vist faldet ned ret så uheldigt, for han lå på vores køkkengulv og klagede sig.
Han ville ikke støtte på sine bagben, og jeg ringede med det samme til vores vagtdyrlæge. De bad os komme ind, og det gjorde vi så. Da han undersøgte ham lidt kunne han konstatere at hoften var gået af led, og bedøvede ham, så han kunne prøve at manipulere det på plads. Han ville så tage et røngten for at sikre sig der ikke var brud, men ak, deres apparat havde valgt at gå i stykker netop nu.
Han sendte os så 30 km videre til en anden i gruppen, og her fik de taget billeder, og hoften var stadig ikke på plads - Aslan fik lidt mere at sove på, og en anden vred på plads. Han kunne dog vrikke den ud og ind af led som det passede ham, så det ville ikke holde. Nå Aslan fik noget smertestillende, og så skulle vi se tiden an, en operation kunne være løsningen.
Den stakkels mis tilbragte sin fødselsdag i et smertehelvede, jeg var på arbejde, og brugte enhver ledig stund til at tjekke med dyrlæge og manden herhjemme. En operation af den kaliber koster ca. 3500 og så var det jo temmelig akut, så der ville komme et tillæg på for weekend (han kunne lørdag morgen) og vi havde jo i forvejen regningen på de 1800 fra vagtdyrlægen
Jeg vrælede og min mand forbarmede sig, selvfølgelig skulle min dreng opereres, så måtte vi spare andre steder
Lørdag morgen den 2. maj blev han så opereret, og han har ikke klaget sig siden, han halter, men støtter på benet. Jeg er sikker på at han er taknemmelig, han er hos mig så snart jeg sætter mig, og putter sig ved mig i sengen - jo jeg ved jeg valgte rigtigt, selvom han endte med at koste næsten 7000,- sikke en føs'das'gave
Mange har sagt at vi er tossede, og at en aflivning var billigere - jeg ved godt det er skørt, og havde der ikke været så gode odds for den type operation så måtte vi jo tænke os om. men jeg er glad for mit valg - han er en rigtig speciel herre, og kan nu leve i mange år, måske med en smule halten, men smertefri
knus
jan 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 3 Emner: 19 Svar: 104
http://www.kattegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=8319
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
feb 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 26 Svar: 112
Men jeg ville absolut have valgt det samme som jer!!!!!!!!!!!!
Men ellers stakkels lille pus og så på sin fødselsdag...suuuuk
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
Ved du om operationen gik ud på hoftehovedet blev skåret af - eller "bare" sat på plads?
apr 2005
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 5 Emner: 17 Svar: 207
jan 2008
Lis han har fået fjernet hoftehovedet, og dyrlægen sagde at nogle katte halter derefter, andre ikke - men alle er smertefri...
Ja vi elsker Aslan, han har boet hos os i lidt over et år nu, og jeg ser frem til mange dejlige år med ham
apr 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 7 Emner: 43 Svar: 311
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
Det kommer til at fungere fint. Jeg har en kat der har fået fjernet hoftehovedet. Katten skal trænes til at bruge musklerne som så holder benet på plads. Min trænede i løbegården der på det tidspunkt kun var grus i (fliselæggeren var ikke kommet). Det er vel 3 år side, hun halter meget svagt. Hun blev solgt som kæl, en af betingelserne i kontrakten var kattens årlige check foregik på min klinik, dem der operede. Så meldinger omhvor vellykket det er får ejg både fra ejer og egen dyrlæge
nov 2008
Følger: 16 Følgere: 14 Katte: 2 Emner: 18 Svar: 263
faktisk ikke mere end nolge dage siden, mig og kæresten snakkede lidt, hvor meget kattene var vær, hvis der skete dem noget alvorligt, altså hvor mange penge man vil give for at redde dem....var i forbindelse med et indlæg et sted, med en der havde betalt 10.000 for dyrlæge haløj.... jeg er nu fast besluttet på at der er ingen begrænsning af priser på mine små katte, De er mine små børn, og betyder alt for mig.... og så læmge der er en chance for de klare sig, skal de også have dem....
Dog var jeg desværre ikke så heldig med en af mine første gekkoer, hun sagde også chancen ik var stor, men den var der, desværre døde han få dage efter... men fortryder da ikke jeg gav ham chancen, selvom det var en dyr fornøgelse, især da jeg dengang var på elev løn....
apr 2007
Jerg er glad for jeg har tegnet forsikring på mine katte. Det er tredie gang jeg får brug for den forsikring, men denne gang bliver nok en dyr en. Men jeg havde nu også betalt glædeligt hvis vi ikke havde haft forsikring.
Hvordan går det med din kat nu. Det er jo ved at være længe siden det skete for din kat.
Mvh
Mille
jan 2008
Hvor er jeg ked af at I skal igennem sådan en tur med Pumba, sender alle de bedste ønsker til den smukke, super smukke fyr
Aslan har slet ingen mén efter operationen, han er 100% ovenpå igen. Det første års tid kunne man se en smule halthed når han havde sovet, men ikke engang det bemærker jeg længere.
Kan godt forstå du er glad for forsikringen, og ja, vores dyr er absolut hver en krone værd
pøj pøj til Jer
apr 2007
Aslan har haft en hård uge