2.951 visninger
|
Oprettet:
Ønsker at købe perser killing :) {{forumTopicSubject}}
Som skrevet i overskriften ønsker jeg mig en lille perser killing, men har kigget herinde, dba og guloggratis og synes slet ikke de er til at finde. Det er ikke nødvendigt med stamtavle, bare den er sød og kærlig. ved ikke om der er nogen der ved hvor jeg ellers kan kigge?
jul 2007
Følger: 21 Følgere: 21 Katte: 5 Emner: 12 Svar: 134
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.847
Stamtavlen følger altid katten og er dit bevis på at katten er renracet. Selvom katten "bare" er kælekat og hverken skal bruges til avl eller udstilling er stamtavlen stadig et vigtigt dokument. En racekat koster ikke mere fordi den har stamtavle - eller lad os sige det på den måde, at stamtavlen ikke kan vælges fra. Udgiften til stamtavlen er 200 kr for opdrætter, så det er ikke den der gør at katten koster mere end en huskat eller blanding - det er avlsarbejdet som ligger bag samt helbredscheck og test for arvelige sygdomme hos forældre. Desuden sælges killinger altid med min. 1 vaccination og nogle sælger også med begge vaccinationer samt neutralisering.
Hvis du ønsker dig en perser, så synes jeg oprigtig talt du skulle tage på en udstilling og møde opdrætterne der, eller besøge mindst 2 opdrættere og få et indtryk af racen. En god opdrætter er altid villig til at fortælle om racen, både styrker og svagheder.
Og så må jeg på det kraftigste råde dig til at købe en killing af PKD-fri forældre. PKD er en arvelig sygdom hos perser (og andre racer), som kan have en dødelig udgang i en ung alder.
Tag et smut forbi killingelisten.dk, der er killinger til salg fra opdrættere af perser med stamtavle.
Hvis du stadig ikke vil have en kat med stamtavle vil jeg anbefale at se forbi vildkat.dk, de har mange dejlige katte til omplacering.
Held og lykke med at finde den rette kat.
Ønsker at købe perser killing :)