Hvilken kat? {{forumTopicSubject}}
Jeg har flyttet min snart 1 årige kat/killing op til mig i lejligheden. Vi har en stor lejlighed og et stykke have, som han gå i.
Men det er som om, at han mangler lidt selskab.. Men andre katte er han rigtig sur over for og jagter dem væk. Det er fordi, han vil have eneopmærksomhed. Men hans søskende har han dte fint med. Men de er altså ret urenlige, da de er staldkatte, så dem ønsker jeg ikke i en lejlighed...
Så hvilken kat kan jeg gøre mig forhåbninger om, at han vil acceptere? Race, alder og køn?
Råd ønskes meget gerne, da jeg tror, han savner en, selvom han nyder den fulde opmærksomhed fra 2 mennesker, hvor den ene går hjemme hele dagen
maj 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 9 Emner: 38 Svar: 182
dec 2006
Følger: 230 Følgere: 199 Katte: 6 Emner: 227 Svar: 3.951
maj 2007
dec 2007
Følger: 2 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 35 Svar: 532
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
nov 2008
dec 2006
race.. har ikke rigtig nogen betydning.. men en stærk hankilling (ungdyr)
maj 2007
dec 2006
nov 2008
Følger: 16 Følgere: 14 Katte: 2 Emner: 18 Svar: 263
Jeg har haft Balder som ene kat meget længe, har er 2 år gammel og kastrat. Synes så han manglede noget selvskab, og kiggede derfor efter en legekammerat til ham.
Fant så lille Loke, 13 uger gamme Main coon killing også kastrat. Ham købte jeg da.
og vil da sige, jeg har ALDRIG oplevet to katte der kunne så godt sammen efter ingen tid næsten. Gik en uge, også var alt væaserri osv fuldstændig ude af verden, og de puttede samme hele tiden.
Nu har de jo efterhånden været sammen i mange mådner, og de har det simpelhen så super godt sammne. men da godt være det er et særtilfælde? men jeg fortryder ihverflad slet ikke jeg købte en "lille" killing.
nov 2008
13 uger, ja, jeg ved det er fuldt legalt og alt for almindeligt. Men chancen for sådan en kiling, der kun er vaccineret een gang, er der rigtig store chancer for at vaccinen slet ingen effekt har - med den risiko det medfører - der er altid stress forbundet med flytning.
Jeg har opdrætttet i mange år - og har i begyndelsen logså everet killinger på 12-13 uger. Det har jeg ikke gjort mange år - de er omkring 17 uger inden de går fra mig- der er en verden til forskel, de er psykisk meget bedre rustet - og de leveres med de to basisvacciner - hvor det er sikkert at den sidste har effekt.
Det gør jeg ikke fordi jeg ikke kan slippe "mine" killinger, eller fordi jeg syntes det er sjovt at putte endnu flere penge i dem - det gør jeg ene og alene fordi det er en meget bedre oplevelse for killingen og den nye ejer - så er det det også for mig. Det giver også mindre stress omkring at få kastreret killingen - det gøres mellem de to vaccintioner.
Hvilken kat?