{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.571 visninger | Oprettet:

Ny kat, spiser ikke. {{forumTopicSubject}}

Jeg prøver ligeg at gøre en lang historie kort...

Min svorgers kat flyttede ind i torsdags, og han har ikke spist siden han kom. Det er en kastreret hankat på næsten 2 år. Han holder sig lidt for sig selv, men er dog begyndt at snakke med vores yngste kat. Missemor vil han dog ikke i nærheden af endnu. Men der har ikke været nogen slåskampe imellem dem.

Så er mit spørgsmål, er det normalt at katte ikke vil spise efter en flytning, og hvis ja, hvor lang tid skal man give dem inden det bliver alermerende.??

MVH Carina (der er lidt bekymret for Guffe)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny kat, spiser ikke.
  • #1   13. apr 2009 alermerende = alarmerende smiley

• #2   13. apr 2009 Det kan godt være svært for katte at flytte, i den alder.
    Katte har ikke godt af ikke at spise i så lang tid og jeg synes 4 dage er for lang tid. Jeg ville prøve alt:
    - køb forskelligt foder, hvis nu den ikke kan lide det den får og gerne noget vådfoder med god duft.
    - Prøv at "made" den.
    - Luk den inde i et rum, så den ikke har hele huset at forholde sig til (med mad, vand og kattebakke)
    - Kontakt dyrlægen og hør hvor længe i skal vente (eller om i skal komme op med den med det samme)

• #3   13. apr 2009 Da vi fik Valentin, som på det tidspunkt var 1½ år, spiste han stort set ikke i den første uge vi havde ham. Han lå inde under sengen og kom kun ud for at drikke lidt og der var en enkelt klump i bakken, men ingen "pøller"..

Nu stortrives han, så vil mene det er normalt at der går noget tid inden de vil spise og drikke normalt.

• #4   13. apr 2009 Hejsa..
    Ja man kan sagtens opleve, at en nytilflytter ikke har lyst til at spise.. men det skal da nok komme.. smiley
    det er jo også noget af en omvæltning.. at flytte i nyt hus og til ny familie. Hel og lykke med ham smiley

• #5   13. apr 2009 Tusind tak for jeres (som altid) gode svar....

Jeg kan jo så med glæde i stemmen lige tilføje at han her til aften er gået ombord i tørfoderet. Så det er bare super dejligt smiley

• #6   13. apr 2009 Det lyder godt, er jeg glad for at høre. Det er nemlig absolut ikke sundt for en kat ikke at spise i flere dage og noget man skal tage alvorligt og holde øje med. Men lyder det går bedre.

• #7   13. apr 2009 Der skal stå: Men det lyder som om det går bedre.

Kommentér på:
Ny kat, spiser ikke.

Annonce