Indekat med på ture i sele? Indekat med på ture i sele?
Hej!
Jeg adopterede, med min kæreste, en 5 måneders gammel kat som er indekat i vores lejlighed.
Men har leget meget med ideen om at gøre ham vant til en tur i fælleshave med sele på hver dag eller hver anden dag. ( han er meget vanedannende )
Han er en rolig kat men alligevel med en del energi, og ret nysgerrig - så føler det kunne være lækkert for ham at få lov til at komme ud og få forskellige dufte, spise gras og hygge sig i haven ( eller hvor han nu vil hen).
Har i erfaring med dette? Vil ikke have han mistrives ved at være indekat ved at få for meget smag for udelivet.
På forhånd, tak!
maj 2018
Følger: 4 Følgere: 211 Katte: 6 Emner: 33 Svar: 842
Men tror det kommer ant på den enkelte kat
jan 2019
Følger: 12 Følgere: 14 Katte: 1 Emner: 4 Svar: 7
Han skal heller ikke forblive indekat forevigt, men han må lige vente med det 100% frie liv til vi flytter i hus ????
jan 2019
Følger: 63 Følgere: 270 Katte: 1 Emner: 73 Svar: 759
maj 2018
Følger: 4 Følgere: 211 Katte: 6 Emner: 33 Svar: 842
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 383 Katte: 4 Emner: 189 Svar: 7.261
Han har ikke været ude på "egne poter" siden han var killing - han er født som vildkat
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 7.998
man kan nemlig ikke bare forvente at katten ikke gider fordi man ikke selv gider
har mødt folk som er endt med at have en voldsom kat som har overfaldt dem. af den årsag at de ikke har måtte komme ud i vinterhalvåret. Og det er så endt med aflivning af kattene....
så du skal gøre op med dig selv INDEN du starter om du vil ud og gå i vinterhalvåret og i regnvejr
nogle katte kan godt finde ud af det. har selv nogen som kun en gang i mellem kommer med ud i snor - de har så en løbegård ved siden af
jan 2019
Følger: 12 Følgere: 14 Katte: 1 Emner: 4 Svar: 7
Jeg vil altid sætte min kats behov før mine :)!
Er glade for jeres alles kommentarer! Har allerede bestilt sele og det, så håber jeg han vil elske det!
jul 2008
jan 2019
Følger: 63 Følgere: 270 Katte: 1 Emner: 73 Svar: 759
Men når vi først kommer ud og jeg ser hvor meget han nyder det så bliver vi begge glade
jul 2018
Følger: 1 Følgere: 30 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 560
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.128
Så start inde, og kun med selen uden snor i starten, den kat jeg virkelig gik med, Manne, havde sporline (7m) på, den er let at styre og kan give katten mulighed for mere fri bevægelse, hvor flexilinen giver et konstant træk i selen, og min datters kat smadrede en flexiline på 2 sekunder, selvom den var til en 25kg hund, men der er kræfter bag når en kat spurter efter en fugl.
Husk en kat kan stort set komme ud ad en hver sele, hvis den trækker baglæns, så undgå det
jul 2018
Følger: 1 Følgere: 30 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 560
jan 2006
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 5 Svar: 24
Min søster har 2 katte der går i seler med lang snor så gun ved hvor de er, og det er mere der jeg tit ser de vikler snorene ind i alt muligt og umuligt
jul 2008
nu gik han sammen med 5 andre, som alle var i snor
men Gismo valgte hver gang vi var ude, at smutte op i vores 6 meter høje Thua. og selvfølgelig skulle han smutte ned på den anden side af træet, så hans snor var den snor med et hav af knuder... vi måtte tit klippe den over
apr 2017
Følger: 20 Følgere: 14 Katte: 2 Emner: 3 Svar: 4
jul 2012
Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
Jeg bruger altid flexlinen på 8 meter, men er hele turen meget tæt på katten - kun hvis den pludselig springer afsted lader jeg linen blive rullet ud - dermed kommer der ikke voldsomme træk i snoren (som skræmmer katten og gør at den kan komme ud af selen) og der kommer ikke uheldige situationer med at katten går rundt om noget, hvor jeg ikke kan komme med (uden at klippe snoren)
Pusser (han blev aflivet for nogle år siden) ville gerne rundt i hele vores kvarter og vi kunne gå i flere timer ad fortove
Nusser og MisseMor vil som regel kun ud i min have og ikke mere end 15 - 20 minutter ad gangen
De allerbedste hilsener
nov 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 2 Svar: 12
Indekat med på ture i sele?