1.575 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Indekat med på ture i sele? Indekat med på ture i sele?

Hej!

Jeg adopterede, med min kæreste, en 5 måneders gammel kat som er indekat i vores lejlighed.
Men har leget meget med ideen om at gøre ham vant til en tur i fælleshave med sele på hver dag eller hver anden dag. ( han er meget vanedannende )
Han er en rolig kat men alligevel med en del energi, og ret nysgerrig - så føler det kunne være lækkert for ham at få lov til at komme ud og få forskellige dufte, spise gras og hygge sig i haven ( eller hvor han nu vil hen).

Har i erfaring med dette? Vil ikke have han mistrives ved at være indekat ved at få for meget smag for udelivet.

På forhånd, tak!

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • buske med rødder graves op og fjernes 3.000 kr.
  • Montering af hasvik skydedøre. 300 kr.
  • Hurtig løsning af småopgaver 1.050 kr.
  • elektriker 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Indekat med på ture i sele?
  • #1   29. mar 2019 Jeg har en indekat jeg har forsøgt at tage med ud. Han syntes for det eneste det er en super dårlig ide jeg har fået. Så han er i hvert fald ikke blevet ked af indekat-livet af den grund. smiley

Men tror det kommer ant på den enkelte kat smiley

• #2   29. mar 2019 Er “glad” for at høre! For har virkelig lyst til i det mindste at give han muligheden for det. smiley han viser ihvertfald interesse når han fornemmer et åbent vindue et sted.

Han skal heller ikke forblive indekat forevigt, men han må lige vente med det 100% frie liv til vi flytter i hus ????

• #3   29. mar 2019 Amalie. Hvis katten synes om det efter et par gange vil det være godt for den. Katte har brug for lys og luft som vi andre. smiley

• #4   29. mar 2019 Bounty syntes også det er fantastisk så snart et vindue eller en dør er åben, så længe man kan blive indenfor og kigge ud smiley

• #5   29. mar 2019 Elvis elsker også en tur i sele, men han skal ikke længere væk end han kan komme ind i en fart smiley
    Han har ikke været ude på "egne poter" siden han var killing - han er født som vildkat smiley

• #6   29. mar 2019 du bør bare huske på at hvis du starter med at tage ham med ud i snor så skal du jo foresætte også selvom at det er regnvejr og frost/sne - hvis det er det katten vil

man kan nemlig ikke bare forvente at katten ikke gider fordi man ikke selv gider
    har mødt folk som er endt med at have en voldsom kat som har overfaldt dem. af den årsag at de ikke har måtte komme ud i vinterhalvåret. Og det er så endt med aflivning af kattene....

så du skal gøre op med dig selv INDEN du starter om du vil ud og gå i vinterhalvåret og i regnvejr

nogle katte kan godt finde ud af det. har selv nogen som kun en gang i mellem kommer med ud i snor - de har så en løbegård ved siden af

• #7   29. mar 2019 Anja n: ja selvfølgelig! Er vokset op med hunde og katte, hvor hunden også skulle ud med i alt slags vejr.
    Jeg vil altid sætte min kats behov før mine :)!

Er glade for jeres alles kommentarer! Har allerede bestilt sele og det, så håber jeg han vil elske det!

• #8   29. mar 2019 en god ting er at starte med at træne i lejligheden. bare indtil at han finder ud af at gå i selen. de fleste bliver meget stive... smiley når man forsøger

• #9   29. mar 2019 Det er heller ikke altid jeg gider gå med Gustav når vejret er dårligt, vi går 2 gange om dagen.
    Men når vi først kommer ud og jeg ser hvor meget han nyder det så bliver vi begge glade smiley

• #10   30. mar 2019 Indie-Bob kommer tit ud på terassen, men det er så ligesom også det udeliv han får. Nogen gange i selen, nogen gange frit. Kan ikke rigtig gå med ham i vores nærområde, fordi folk er vildt gode til at gå løs med deres hunde (selvom man faktisk ikke må), og sindssygt dårlige til at kalde dem til sig igen smiley

• #11   31. mar 2019 Uhh ja min Røde er den første kat jeg har som slet ikke kan gå med sele på, han bliver totalt handicappet, og kan kun ligge ned smiley ellers er alle mine katte startet med sele på i min lukkede have, jeg har nemlig ikke et vildt højt hegn, og kun et lille indbuk, så skal lige se, hvordan en ny kat håndtere det.
    Så start inde, og kun med selen uden snor i starten, den kat jeg virkelig gik med, Manne, havde sporline (7m) på, den er let at styre og kan give katten mulighed for mere fri bevægelse, hvor flexilinen giver et konstant træk i selen, og min datters kat smadrede en flexiline på 2 sekunder, selvom den var til en 25kg hund, men der er kræfter bag når en kat spurter efter en fugl.
    Husk en kat kan stort set komme ud ad en hver sele, hvis den trækker baglæns, så undgå det smiley

• #12   31. mar 2019 Indie-Bob var i hvert fald vild med sin første sne smiley

profilbillede
  • #13   3. apr 2019 Jeg syntes bare de har det med at vikle snoren ind i al muligt og umuligt

Min søster har 2 katte der går i seler med lang snor så gun ved hvor de er, og det er mere der jeg tit ser de vikler snorene ind i alt muligt og umuligt

• #14   3. apr 2019 jeg havde Gismo og han kom ud i snor. faktisk var en en tørresnor så de kunne gå rundt i haven uden at jeg skulle bestemme hvor de gik hen.
    nu gik han sammen med 5 andre, som alle var i snor

men Gismo valgte hver gang vi var ude, at smutte op i vores 6 meter høje Thua. og selvfølgelig skulle han smutte ned på den anden side af træet, så hans snor var den snor med et hav af knuder... vi måtte tit klippe den over smiley

profilbillede
  • #15   3. apr 2019 Har to indekatte, der kommer ud i en voliere når vejret er til det. Den ene kan godt gå tur med sele, men den anden var en gang lige ved at stikke af da hun fik sig snoet ud af selen. Det eneste hun ikke kan komme ud af er en vest - men hun var alt for nervøs til den slags udeliv, så nu hygger de begge i deres voliere.

profilbillede
  • A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #16   4. apr 2019 Mine katte beder selv af og til o at komme ud i snor. ALDRIG, hvis det regner eller de synes, risikoen for kolde poter er for stor smiley

Jeg bruger altid flexlinen på 8 meter, men er hele turen meget tæt på katten - kun hvis den pludselig springer afsted lader jeg linen blive rullet ud - dermed kommer der ikke voldsomme træk i snoren (som skræmmer katten og gør at den kan komme ud af selen) og der kommer ikke uheldige situationer med at katten går rundt om noget, hvor jeg ikke kan komme med (uden at klippe snoren)

Pusser (han blev aflivet for nogle år siden) ville gerne rundt i hele vores kvarter og vi kunne gå i flere timer ad fortove smiley

Nusser og MisseMor vil som regel kun ud i min have og ikke mere end 15 - 20 minutter ad gangen

De allerbedste hilsener

• #17   4. apr 2019 Før vi fik hegnet haven ind blev vi nød til at give vores 2 korater sele på, det var til at begynde med ret morsomt da de blev helt stive og faldt om på siden. Vi lod selen sidde nogle timer flere dage i træk så de kunne vende sig til den. Det gik fint. I dag skal vi bare rasle med selerne, så er de oppe på dupperne for så skal de ud på engen. Vi bruger den line der hedder Flexi Classic 1, den er ca 5 meter, så kan de komme lidt omkring uden man skal rende lige i halen på dem. Og vi får trætte katte med hjem. God fornøjelse.

Kommentér på:
Indekat med på ture i sele?

Annonce