{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
592 visninger | Oprettet:

NEMO hold dig væk fra mine planter!!! {{forumTopicSubject}}

Forleden dag fik jeg en flot, dyr palme af min kæreste.... Nemo havde åbenbart misforstået siturationen, og troede det var en gave til hende, for i morges havde hun leget tarzan i den, og en masse blade var knækket og der lå sten og jord ud over det hele...... -Hun er ude kat og har en masse legetøj fremme....
Kan man sprøjte noget på, som hun ikke kan lide, eller noget andet smart....?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  NEMO hold dig væk fra mine planter!!!
  • #1   4. mar 2009 Vi har bare ikke planter der var misserne er mere! Jeg har nogle enkelte blomster øverst oppe på nogle svæve hylder, ellers har jeg opgivet. Mine gør det samme! Jeg har prøvet med kattegræs og det hjalp en kort overgang, men de kunne altså ikke lade være med at gå i mine planter alligevel, så jeg tog dem væk.

• #2   4. mar 2009 Nogle planter kan være giftige.

• #3   4. mar 2009 Du kan smøre en halv citro på planten og bladene.
    Men virker det ikke, så er det bare ærgerligt.

Vær OBS på at nogle (læs; MANGE) planter er MEGET giftige for katte!

• #4   4. mar 2009 Du kan i hvert fald afhjælpe problemet med jord over det hele ved at lægge nogle store strandsten i urtepotten.
    Og så VIL katte altså gerne gnaske på spidse, lange blade.

Hvis du ikke allerede har det, skulle du anskaffe et gulv-til-loft klatrestativ til hende.

• #5   4. mar 2009 Ja, jeg vil også sige at citrusfrugter er gode, til at "skræmme" katten fra planten.... ind imellem ;o) Ellers så, som Mega siger; Store strandsten ovenpå jorden.

Jeg har brugt begge metoder. Det med stenene virker ret godt!

• #6   4. mar 2009 Hun er udendøres kat, og elsker at klatre i træer, og indenfor har hun også et stort krædsemiljø... men mine blomster er sjovere... -og har tjekket de ikke er giftige... men det med citronen må afgjort prøves.... Ødelægger det blomsten?

• #7   4. mar 2009 Citron har ikke ødelagt nogle af mine planter, men de får jo et lidt fedtet look ;o)

• #8   5. mar 2009 Hejsa... Har selv 2 katte som kan lide nogle planter. Men et rigtig godt råd, som mange andre også har givet dig er MANGE planter / blomster er meget giftige for katte. Gå ind på www. killingelisten.dk der finder du en side som hedder giftige planter. Og der ud fra kan du købe de planter/blomster som ikk er farlige. Et godt råd der hvor kattene opholder sig mest kan du sætte kaktuser. De er ikk giftige. Og kattene lader dem være.
    Man kan også købe noget der hedder "gå væk kat" men så skal du sprøjte hele tiden og købe det tit. Og det er altså ikk alle planter der kan tåle det. ( så synes du skal gå ind på den hjemmeside og kigge lidt) smiley
    Hilsen Janni

• #9   5. mar 2009 Jeg vil nu ikke anbefale katusser. Har haft en han der trods piggene bed i kaktussen - da jeg flere gange havde piller ud af hans gane (han fil sådan et fjollet utryk) smed jeg den ud.

• #10   5. mar 2009 Som jeg sagde tidligere har jeg undersøgt at planterne ikke er giftige..... Men det er også for sent nu, for da jeg kom hjem fra arbejde i går, havde hun prøvet at klatre i den.-det kunne den ikke holde til, hvilket resulterede i at den flækkede midt over smiley IHH!!!!!! der var hun meget billigt til salg smiley

Kommentér på:
NEMO hold dig væk fra mine planter!!!

Annonce