Plejefamilie for kat og killinger {{forumTopicSubject}}
Sidste år kontaktede vi Vorup Dyrehospital og meldte os som plejefamilie hvis der kom moderløse killinger ind, den 4 marts 2008 ringede de så og sagde at de havde fået nogen killinger ind og spurgte om vi ville passe dem, samme dag tog vi op for at hente dem og der fandt vi så ud af at det var en mor med 3 killinger vi skulle passe, i starten fik vi at vide at de nok skulle stå for de ting der skulle bruges i forbindelse med killingerne, vi har selv katte og havde ikke lige regnet med at vi også skulle passe en voksen kat men vi ville jo så gerne hjælpe så vi tog dem med hjem, ret hurtigt efter vi kom hjem fandt vi ud af at moderen var meget agressiv overfor andre dyr og det var jo et problem mht vores egne katte og hunde, vi kontaktede dem og forklarede og fik så at vide at så måtte vi levere dem tilbage og at de så ville blive aflivet, det er på trods af at de havde sagt at hvis de fik killinger ind som havde fået øjne ville de ikke aflive dem fordi så fortjente de en chance og hvis de ikke havde øjne blev de aflivet ( personligt syntes jeg det er en syg holdning ) og nu ville de så aflive både 3 raske killinger som lige havde fået øjne og moderen til killingerne.
Vi valgte at beholde dem men kort tid efter havde moderen ikke mere mælk og killingerne begyndte at blive sløve, igen kontaktede vi Vorup Dyrehospital, denne gang for at få modermælkserstatning og denne gang fik vi at vide at det ikke var nødvendigt på trods for at killingerne ikke havde fået mad i over et døgn, de var ikke særligt behagelige at snakke med så vi opgav og kontaktede vores egen dyrlæge og fik så modermælkserstatning, vi havde killingerne og deres mor frem til maj, det var skønt at se dem vokse og udvikle sig.
Det blev en dyr omgang, i den tid vi havde dem brugte vi mange penge på modermælkserstatning, killinge tør og våd foder, kattegrus, kattebakker, legetøj, orme og loppekur osv osv og på trods af at vi var blevet lovet at de ville stå for div. udgifter stod vi med alt selv.
Da tiden så kom og killingerne og deres mor skulle tilbage til videreformidling ville vi gerne beholde en af killingerne så vi ringede og fik så at vide at så skulle vi betale samme pris som alle andre der køber en killing fra et internat, vi valgte så at aflevere dem allesammen ....
Det er ikke fordi det skal gøres op i penge det handler mere om brudte løfter og en følelse af at blive udnyttet fordi man ønsker at hjælpe...
Vi tør ikke gøre det igen.....
jul 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 50 Svar: 414
Jeg er da helt målløs over at nogen kan finde på at opføre sig sådan, og så oveni købet et dyrehospital!?
Ved du hvad, jeg syns såmend du skal sende en regning til dem på ALT hvad du har betalt for de kære små og deres mor gennem den tid du har haft dem.
Og vil de ikke betale, så hiv dem med i retten. Det er da godtnok total udnyttelse. Og så endda en så hjælpsom og godmodig som dig der er villig til at ofre så meget for st de små skal have d godt og ikke bare blive aflivet.........
"CHRIST"!! hvor er verden uretfærdig nogengange.
nov 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 4 Emner: 2 Svar: 2
Du har helt ret, jeg burde få dem til at betale om det så skulle gå gennem retten men må indrømme jeg nok ikke har det overskud der skal til for at gøre det, jeg meldte mig som "plejemor" fordi jeg har tiden til det og gerne ville gøre en forskel ( er førtidspensionist ) gik ret meget ned over der forløb for de var mildest talt møg ubehagelige, jeg tog det hele meget nært og siden har jeg spekuleret på om de ikke bare har endt med at aflive dem allesammen alligevel og det er slet ikke til at bære, havde nok bare brug for at sætte ord på det ..... har prøvet at søge herinde i håb om at finde både mor og killinger uden held desværre, moderen hedder Sofia og killingerne kaldte vi , Mino, Manga og gremlin ... vi havde taget en masse billeder og optaget video og lagt det på dvd skiver så deres nye familier kunne få dem med men dyrhospitalet ville hverken have det ene eller det andet med til dem ....
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Det er jo ikke alene økonomiske udgifter, du har påtaget dig, men du har jo også lagt en masse følelser i mipserne, som tiden er gået.
Hvis jeg var dig, ville jeg sende et indlæg om hele forløbet (gerne, som du har skrevet det her) til jeres lokalavis.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Vorup er under KV, ikke? Jeg synes, du skal skrive hele forløbet til KV. De kan vel heller ikke være tjent med at deres kattehjem fungerer så dårligt.
Hvor er jeg ked på dine vegne, at der er blevet pisset på dit engagement og følelser. Jeg synes, du har krav på at få at vide om kattene er levende eller døde ... i det mindste.
(Vorup plejer vist at lægge billeder ud og skrive hvilke katte der har fået nyt hjem ... måske kan du se noget der....)
Men altså, henvend dig til KV.
sep 2007
Følger: 123 Følgere: 123 Katte: 13 Emner: 222 Svar: 1.165
Synes snart ik at nogle af de hjælpe foreninger er noget vejr..
Bare et eksempel..
Jeg var på arbejde idag, på stor Binderup kro.. Hvor der så dukker en udsulte kat op, med sår osv på sig.. Jeg ringer straks til kattens værn, da jeg desværre ik har råd eller mulighed for at ha dette bette pus..
Jeg snakker med 3 personer, og det svar jeg fik, var at de ku først komme engang i næste uge og hendte hende.. Men om jeg ik ku tag hende med hjem.. ¨
Så prøve jeg og forklare at det ahvde jeg ikke mulighed for.. Jeg var på en cykel 6 km hjemmefra, og at jeg ikke havde mulighed for at ha flere katte osv.. Jamen det var der ik noget og gøre ved..
De ku lige så godt ha sagt, at jeg bare sku lade hende dø..
Jeg aner ikke hva jeg sku gøre.. Og græd os lidt, da jeg var tvunget til og cykle fra hende..
Min forlovede har dog låget at vi køre derud i aften, når han kommer hjem fra arb, og prøver og finde hende, også tag vi hende med hjem.. For han ku godt høre på mig, at jeg var ked af hende..
Men er så skuffe over kattens værn..
sep 2004
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 6 Svar: 551
Lige mht. ovenstående, så er jeg ikke spor overrasket, og jeg synes måske I burde have været bedre forberedt (evt. af dyrhospitalet). Nu ved jeg selvfølgelig ikke, hvordan I gjorde det rent praktisk, men jeg ville aldrig sætte en fremmed hunkat med killinger direkte ind i min egen katteflok. Det vil være helt naturligt for hunkatten at reagerer som I oplevede det. Nogle gange reagerer hunkatte med killinger også sådan overfor katte/dyr, de kender i forvejen. Og jeres plejekat var så ovenikøbet lige flyttet ind i et fremmed miljø med fremmede dyr. Klart at hun var stresset.
Jeg har selv haft en hunkat med killinger i pleje. Hun ankom 2 dage før fødslen og var isoleret fra mine katte de første 6 uger. Herefter blev hun og killingerne ført sammen med een kastrat. De andre blev hun aldrig sat sammen med, netop fordi hun skulle ud af huset igen. Hvis man gerne vil hjælpe nødstedte katte ved at tage den i pleje, synes jeg, det er *meget* vigtigt, at man har muligheden for at holde dem adskilt fra egne katte. - Også af hensyn til evt. sygdom.
...Blot en sidebemærkning
Jeg synes også det lyder som om dyrehospitalet er rendt fra aftalen. Mon ikke det er en god idé at få den slags aftaler på papir, så man ved nøjagtigt hvad man går ind til - og hvad man har krav på? Men ærgeligt at I skulle lære det på *den hådre måde*. Man mister jo lysten til at hjælpe en anden gang
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
feb 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 7 Emner: 35 Svar: 30
Jeg synes du skulle skrive et brev til kattens værn, som vorup dyrehospital er "ansat" gennem til at drive katteinternat. Jeg har selv haft meget dårlige oplevelser med vorup dyrehospital. De går kun op i penge og ikke i kattene.
Plejefamilie for kat og killinger