Har brug for jeres gode råd!! {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen!
Som nogle af jeg måske ved ( har nemlig søgt råd og vejledning herinde før) så skal Mille & Marius snart gå fra at være indekatte til udekatte!
I den forbindelse skal de begge vaccineres og Mille skal steriliseres. Det sidste er noget jeg er meget utryg ved og forklaring følger her:
Mille er en meget firsigtig missekat og en smule nervøs, men det er blevet meget meget bedre. Hun gør store fremskridt, men hun HADER dyrelægen og så snart hun ser transportkassen så flygter hun og jeg må "tvinge" hende ned i den og det bryder jeg mig ikke om. Hun har aldrig gjort mig noget, men hvis min kærester prøver eller dr. dyr gør det efter behandling så har hun flere gange givet dem nogle på skrinet! Hun vil bare ikke ned i den kasse.
Det gør så ondt på mig hver gang jeg skal have hende afsted, men det er jo nødvendigt...
Har i nogle gode råd til hvordan jeg kan berolige hende? Det skal lige siges at mine katte er ikke madører, så de reagere ikke på godbidder.. desværre!!
Men jeg har købt det der feliway, og har købt en ny transport kasse som jeg har stilt frem så hun kan snuse til den og få en fornemmelse af at den ikke er farlig.. Jeg tænkte at hun måske forbandt den gamle transport kasse med noget dårligt? ( det var en der fulgte med da vi overtog den fra hendes tidligere ejere for 3 år siden)
Undskylder for den lange stil... håber i kan hjælpe
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Lad den være åben og læg et tæppe i. Du kan også lægge et tæppe over, så katten oplever "hulefornemmelse".
Når du skal transportere hende, skal du også dække kassen med et tæppe.
PS: Husk nu øremærkning og registrering i Katteregistret samtidig med neutraliseringen.
aug 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 16 Svar: 74
feb 2005
Følger: 247 Følgere: 241 Katte: 4 Emner: 470 Svar: 2.935
Hvorfor i alverden gøre indekatte til udekatte, med alle de farer der er derude, som katte ikke har en chance for at klare sig imod? Man hører jo om så meget, og det kan jo ske for én selv. Der er rigtig rigtig mange farer!
Ja, som <b>*Mega* .</b> skriver, så god idé med et tæppe.
Held & lykke!
Poteknus herfra.
aug 2008
Du må gerne blande dig, jeg ved du spørger af hensyn til kattenes ve og vel og det er helt i orden.
vi har købt et nyt hus på en lille villavej med en fantastisk dejlig have til. Den syntes vi misserne skulle have lov til at komme ud og lege i.
Grunden er at jeg har fået allergi overfor mine dejlige børn, men jeg nægter at skaffe mig af dem, jeg tager en del medicin for det, men jeg håber på at ved at de kommer ud og jeg har mulighed for at lufte ordenligt ud i mit nye hus at det kan afhjælpe det lidt. Der skal siges at jeg døjer rigtig meget med det og det hjælper lidt med medicinen.
Men haven er i skrivende stund ved at blive hegnet ind og de kommer også først ud engang i foråret når det bliver lidt varmere. Tro mig jeg er også meget nervøs... men jeg kan simpelthen ikke have dem inde 24/7 som det er med min allergi nu... desværre
Poteknus lige tilbage !
feb 2005
Følger: 247 Følgere: 241 Katte: 4 Emner: 470 Svar: 2.935
Risikoen for at der kan ske dem noget bliver også stærkt formindsket, nu da du siger at det bliver i en indhegnet have.
Et forslag er at man kan bygge et udhus m. indlagt varme i, som de kan være i om vinteren, så de også kan komme ud der. Jeg har en bekendt der har sådan et. Så hverken du eller kattene skal blive syge, selvom det er koldt udenfor.
Poteklem.
aug 2008
Maria F det lyder dejlilgt at de er så trygge ved deres kasse, men det piner mig også når vi skal afsted for jeg føler at Mille bliver meget stresset uanset hvordan jeg griber det an.. men nu vil jeg tage dit og Mega's råd til mig og håbe på det bedste!
nov 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Katte: 5 Emner: 43 Svar: 2.030
Held og lykke og det lyder rigtig dejligt at du giver dine katte mulighed for at komme ud i en indhegnet have. Det har mine også fri adgang til og de nyder at kunne rende rundt derude som de lyster.
dec 2006
Følger: 21 Følgere: 15 Katte: 4 Emner: 29 Svar: 488
Men til dagligt ligger han meget gerne og sover i transportkassen....
apr 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 1 Svar: 135
Skal Marius ikke kastreres??
Har brug for jeres gode råd!!