{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.080 visninger | Oprettet:

Blod i afføringen m.m-- hjælp {{forumTopicSubject}}

Vi har en han kat på 3 år, der lige er blevet kastreret for 5 dage siden hvor han samtidig fik lagt to depoter ind mod hans loppeallergi, et med kløstillende og et med antibiotika. Her til aften blev han behandlet med advantage (mod lopper) og blev sprøjet med frontline. Problemet opstår da han pludselig går hen i sin kurv og tisser i den, hvorefter han går over i hjørnet af stuen og skider på gulvet. han kan normalt fint finde kattetoilettet og gøre sit. så problemet er nu to ting, 1. hvorfor han han gjort som han gjorde? 2. hvordan det kan være at der var en smule blod i hans afføring, kan det skyldes at han næsten lige er blevet kastreret?? Det er nemlig første gang der har været blod i hans afføring. og hans kattebakke bliver renset HVER dag. Jeg har læst lidt på nettet og der står at det muligvis kan være tarmbetændelse og at dette skulle behandles med antibiotika, men da han jo har fået et depot lagt ind med antibiotika, hvad gøres der så?

Håber på at nogen kan komme med gode forslag til disse problemer

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blod i afføringen m.m-- hjælp
  • #1   22. feb 2009 Det med at han skider ved siden af kan være fordi han er streset over de mange ting der er sket. og nogle katte har brug for at markere når de har været væk fra hjemmet.

Men det med blodet lyder ikke godt. det kan være hård mave pga antibiotikaen der gør at han her fået en lille rift, men jeg ville nu nok ringe til dr.dyr og fortælle om de to ting du skriver om her så du kan få et par råd til hvad det kan skyldes og hvad der evt. kan gøres.

• #2   22. feb 2009 Hvis hans afføring ellers er normal i konsistens og farve, men med friske blodstriber i, skyldes det sikkert, at han har fået en rift pga. hård mave.

Er afføringen derimod tynd og slimet med blodklatter, skyldes det ofte mave-tarmbetændelse.

Men så skriver du:
    "Her til aften blev han behandlet med advantage (mod lopper) og blev sprøjet med frontline."

Dét er farligt, for du må IKKE behandle med to midler på én gang, for så risikerer du nemt at forgifte ham, da hans organer bliver overbelastede og ikke kan følge med nedbrydningen af de giftstoffer, midlerne indeholder.

Hans pludseligt opståede urenlig kan netop skyldes, at han er blevet konfus pga. overbehandling og dermed forgiftning, men også, at han forbinder sin bakke med noget, der gør ondt, og det gør det sikkert, hvis han har hård mave.

Læg nøje mærke til, om han ellers opfører sig mærkeligt og måske også begynder at gå mærkeligt.

Ellers foretrækker katte normalt at tisse et sted og besørge et helt andet sted.

• #4   23. feb 2009 hej *mega*.. hva angår at bruge to preparater på en gang som jeg har gjort er ikke noget der er skadeligt, den ene form er hvis man bruger to forskellige som begge ska fryppes i nakken på katten.. det jeg har gjort er at sprøjte katten og dryppet ham i nakken. disse to midler må GERNE bruges sammen.. jeg arbejder i dyrehandel så tingene er selvf. undersøgt inden det bar er blevet gjort. Jeg har idag snakket med dyrlægen og han sir at jeg ikk behøves at være nervøs med mindre at det skulle forstsætte

• #5   23. feb 2009 hej krista. de to depoter han har fået lagt ind er IKKE mod lopper. det ene er som tidligere skrevet mod kløen har har haft og det andet er antibiotika.

Kommentér på:
Blod i afføringen m.m-- hjælp

Annonce