477 visninger
|
Oprettet:
Korsbåndsskade {{forumTopicSubject}}
Vores kat var begyndt at løbe på 3 ben, med det ene bagben løftet. Dyrlægen mente det kunne være en korsbåndsskade og sagde at de normalt ikke opererede korsbåndsskader på katte og små hunde. Jeg fandt ikke ud af hvorfor.
Han skal have smertestillende i noget tid for at se om han begynder at gå normalt, og det gør han allerede på første dag med medicin.
Har nogen haft kat med korsbåndsskade og hvordan er det gået?
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.111
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 737 Katte: 12 Emner: 708 Svar: 7.978
begge katte har haft glæde af at ligge på varmepuden efter deres behov. Hende med menisken kom selv og sagde til når hun ville have lidt varme på knæet
Kida er dog en vildbasse så hun har ikke tid til pjat
sep 2022
Følger: 12 Følgere: 15 Emner: 8 Svar: 24
Det var da en god ide med varmepude, måske jeg skulle prøve det.
Ja det med løse knæ kender vi! Vores gamle kat der blev 15 år, blev opereret for løse knæskaller i begge ben da hun var omkring 2 år. De gik så meget af led at benet nærmest bare dinglede og hun kunne slet ikke gå på skiftevis det ene eller det andet ben.
Det er åbenbart meget normalt katte har noget med benene
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 737 Katte: 12 Emner: 708 Svar: 7.978
Kida klare det selv når knæet låser. 2 min senere så er hun på farten igen. Hun er så typen som både er på skabe kradsetræer mm. indenfor samme minut
varmepuden er faktisk en rigtig god ide. selvfølgelig skal den ikke være brandvarm. Det prøver man sig lidt frem til hvad katten synteser bedst
jeg gjorde det at det var på et bestemt sted hvor hun lå med den. så når hun trængte så lagde hun sig bare på den plads, og så fik hun den. Når hun ikke gad mere så gik hun igen. Men man kunne tydelig se hvor meget hun nød den
og det samme har det været med Kida. Og faktisk også min pige Sille.
apr 2019
Følger: 37 Følgere: 111 Katte: 4 Emner: 22 Svar: 90
jan 2010
Følger: 13 Følgere: 35 Katte: 4 Emner: 27 Svar: 1.082
Han har i dag ingen problemer med benet.
Vi har ikke fortrudt at vi fik det lavet, og Blob tog det rigtig fint at være i bur.
Korsbåndsskade