Sammenføring af killing og ældre herre {{forumTopicSubject}}
Kære katte-folk,
Jeg har brug for lidt sparring og tips til katte-sammenføring.
Vi har en 6 årig neutraliseret stor tung hankat, Bøvs, der lever livet med markmus, haveliv, naboens fire uartige katte og lange lure indendørs...
Nu har vi så overtaget en killing, Pixie, på 13 uger, der ikke kunne få accept hos tidligere families ungkat. Pixie er selvfølgelig topcute, livlig og social men også mærket af at have fået skældud af tidligere madamme.
Bøvs og Pixie har mødt hinanden et par gange i køkkenet med stor åben gulvplads, men ikke med stor succes. Hun hvæser af ham, han puster sig op og nærmer sig hende i slow motion. Jeg kommer muligvis til at blande mig for meget med min stemme, nus og et enkelt sprøjt vand, da han luskede efter hende ind mod hendes safe space. Jeg er bange for at et evt. poteslag slår hende omkuld.
Hun færdes i gæsteværelset og nu også køkken-alrum, og har stort mod på at komme videre rundt i vores store hus. Den store lister gennem entreen og op på 1.salen, så de kan nemt undgå hinanden, men de kigger dog lige efter hinanden gennem glasdøren i entre/køkken.
Jeg vil jo gerne åbne mere op for dem, så de kan færdes frit og også møde hinanden mere naturligt. De behøver ikke blive bedste-venner. Jeg sover hos hende pt., men vil også gerne op i min egen seng igen snart..
Har I nogle input til hvad jeg gør herfra??
jul 2018
Følger: 1 Følgere: 30 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 558
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 795 Katte: 20 Emner: 113 Svar: 7.636
nov 2024
Emner: 1 Svar: 1
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 706 Svar: 8.040
drop dog at bruge vand på ham.
han vil nok vise sig som stor farlig dreng. Men de fleste killinger vil lægge sig ned, og de fleste ældre katte ved så godt at at den har overgivet sig ved at lægge sig ned
Sammenføring af killing og ældre herre