9.925 visninger
|
Oprettet:
Gøre vildkat tam ??? {{forumTopicSubject}}
Hej vi har fået en vildkat med hjem ude fra stalden, som vi vil prøve at give et godt hjem, hun er fra foråret af og har levet i stalden, vi har så fanget hende og taget hende med hjem, men det store spørgsmål er, hvordan får vi gjort hende tam????
hilsen Lonni
jan 2009
Følger: 26 Følgere: 25 Katte: 5 Emner: 207 Svar: 798
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
nov 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Katte: 5 Emner: 43 Svar: 2.030
Hvor gammel er den?
nov 2008
Følger: 16 Følgere: 14 Katte: 2 Emner: 18 Svar: 263
Ved så ikke hvor nemt der er hvis man har taget en vildkat til sig og sadt den ind som indekat, hvor den heller ikke kender stedet.
I sin tid, købte jeg gerne lidt lækker dåsemad, hvor jeg fodre de andre misser, de var selvf elde ville, da det jo sjældent det sker for stald katte at få sådan noget lækkert noget.
Vildkatten blev hurtig intresseret, men i starten turde de ikke komme i nærheden hvis jeg var der. Så gik gerne bare min vej de første gange, senere sad jeg så på anstand og betraktede dem, og efter lidt tid turde den da godt gå over og spise når jeg var der (så længe jeg selvf holdt en vis afstand) med tiden ku jeg så snige mig tættere og tættere på.
ente gerne med efter en del tid at jeg faktisk ku sidde helt ved siden af, og kæle de andre katte imens vildkatten sad og spiste lige ved siden af.
Prøvede jeg forsigtig at røre den, løb den geren de første mange gange, men til sidst ku det faktisk godt lade sig gøre at kæle dem imes de spiste. Tog dog noget længere tid før jeg fik lov til at kæle dem når de ikke fik mad.
på den måde har det da ihverflad lykkes mig at gøre en del ungvildkatte tamme (katte på ca 1 år).
Held og lykke med det ihverflad... Håber da det lykkes jer.
feb 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Svar: 1
jul 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 50 Svar: 414
Jeg har selv prøvet det med både killinger og store katte.
Man skal bare huske at gøre det på kattens præmisser, ingen hurtige bevægelser, råben/ larm. Tag det stille og roligt. Fodr katten så denfinder ud af at det er dig der giver den mad, og kæl med den utrolig meget .
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Hvis katte ellers er sund og rask og trives i stalden, ville jeg sætte hende tilbage igen (måske nok først få hende neutraliseret).
jan 2006
Følger: 13 Følgere: 11 Katte: 2 Emner: 18 Svar: 53
Jeg fik medlidenhed med hende i morges, så det endte med at jeg kørte den hjem til dens elskede hølade kl 5 i morges
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Og tak for opdatering.
Gøre vildkat tam ???