Har problemer med at rede min maincoon killing {{forumTopicSubject}}
Hej jeg Hedder Ems smiler..????????
Jeg bor alene med 4 skønne missere og min mindste efternøler er en ægte maincoon som nu er ca 21 uger og jeg har det problem at inden for de sidste 4 uger vil han ikke redes på maven og i armhulerne og bagpartiet da jeg fik ham da han va 12 uger fandt hans sig fint i det han elsker ellers at blive redt der hvor det passer herren jeg ved godt at det de sårbaresteder han ikk vil redes men det jo netop der det hår der så gerne vil filtre sidder nå jeg har haft ham i bad (ikk med sæbe hver gang bare rolig) for han elsker vand men der det jo netop vigtigt og nødvendigt jeg for ham redt inden han blir helt tør og håret jo ville filtre men han hyler op og vrider sig som en ål jeg har prøvet med dyre børster billige børster fulgt gode god men nu ved jeg snart ikk hvad jeg skal gøre er der nogen der har det ligesom jeg og har fundet end udvej...???
Mange hilsner Ems Lee og misserne...????????
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Jeg har haft MCO, og i familien har vi haft 7 i alt, og de er ikke blevet vasket, med mindre der er skidt i pelsen, og som oftest er det ikke blevet badet, men blot ordnet med en klud.
Jo de vil gerne lege med vand, men det kan du suge med et håndklæde, ved at klemme lidt med håndklædet der hvor den er våd.
Det med at børste maven og under arme/ben, er et tillids spørgsmål, og tit har unge katte ikke ro på sig, til at side stille, det kan hjælpe, at lege med dem først og give noget vådmad, så de er klar til, at halvsove mens man børster.
Jeg ville skippe badet, og finde noget “balsam” til katte, når det er strengt nødvendigt, så det ikke gør ondt når du børster.
Og så vidt jeg ved, er der ingen fordel ved at vaske uden sæbe, dem som udstiller, hvor katten skal være klar til udstilling, bruger gode katte shampoo’er som passer til pelsen, og noget som virker som balsam bag efter.
Min MCO havde allergi, og blev nu og da vasket, når der var et slemt udbrud, men ellers har jeg altså ikke sådan vasket katte, ham jeg har tilbage, er snart 13år og har aldrig været i bad, mens jeg har haft ham, og først nu, hvor han er gammel, ser jeg at hans pels bliver en smugle fedtet ved halen.
Ps, husk en kat skal være helt gennembørstet, før du bader den, ellers gør du problemet værre, særligt, hvis du ikke bruger de rigtige produkter.
Hvis din kat skal udstilles, og er med tavle, så ville jeg kontakte opdrætteren, for råd om pelspleje,,, jeg har endnu ikke mødt en opdrætter som vil sige nej til, at rådgive dig om den slags og også næsten alt andet du spørger om.
Jeg har stadig kontakt både til opdrætteren af flere af mine tidligere katte og ham jeg har endnu, på snart 13 år, det kan være guld værd med den kontakt.
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 706 Svar: 7.968
Har selv været turen igennem to gange - med Bølle og Pippi,
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 795 Katte: 20 Emner: 113 Svar: 7.256
Prøv med en rullekam og godbidder. Der skal en del tålmodighed til med teenager Maine Coons.
Er der en større hårknude, gør det ondt at blive redt, og sådan nogle ville jeg fjerne først med en filterknuser eller en saks.
Og så skulle du måske ikke vaske ham så ofte. En kat har brug for pelsens naturlige fedtlag. Hver gang du bader ham, fjerner du en del af det.
Hvad fodrer du med? Foder betyder enormt meget i forhold til pelsen.
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 795 Katte: 20 Emner: 113 Svar: 7.256
Har problemer med at rede min maincoon killing