problemer med loppekur {{forumTopicSubject}}
Jeg har givet flere af mine andre katte loppekur uden problemer gennem tiden. Der er ingen der har været vilde med det men det er blevet gjort når jeg har set tegn på lopper. Med med Silla går det galt og jeg er nu blevet helt nervøs for at dryppe hende i nakken. Det gift skulle jo nødig ende andre steder end i nakken. Hun ryster sig så voldsomt bagefter, så det står ud fra hende i en sky. Sidste gang havde jeg lige sat mig ned og tænkt det gik godt, det kom på perfekt på inde ved huden . Hun stod i vindues karmen og ca 5 min efter sad der en hel del på vinduet. Hun har ret kort pels. . Silla er den eneste kat jeg har haft der laver det der voldsomme ryst bagefter og hun er virkelig god til det. Har i nogle gode råd. Er det mig der gør det forkert ? Jeg forsøger altid at få det ned på huden som der står uden det render og uden at gnide i det.Dyrlægen foreslog mig at dele det over men jeg synes det er lidt synd at skulle plage hende flere gange når hun tydeligvis ikke kan lide det.
okt 2014
Følger: 5 Følgere: 29 Katte: 3 Emner: 8 Svar: 237
Men det med de dråber er noget skrækkeligt svært noget at slippe lykkeligt fra
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Min ene tidligere kat forsøgte at flygte fra loppekur når han havde fået den, det var virkelig synd for ham, efter han fik pipetten i nakken så elskede han rundt i stuen i omkring 2-5 minutter for at komme væk fra det, jeg havde så ondt af ham, det blev dog bedre med alderen.
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 26 Katte: 1 Emner: 65 Svar: 1.075
jun 2007
Følger: 16 Følgere: 13 Katte: 7 Svar: 52
Men den jeg får er mere en tube end en pipette og er så nemmere at påføre (Synes jeg)..
Jeg ville nok ikke dele dosis som den første løsning med forsøge at komme det på over et lidt længere stykke.. Og det med ikke at gnide den har jeg aldrig hørt, jeg kører spidsen af tuben led over huden da jeg kan se den suger det bedre på den måde og mine katte har aldrig haft noget med hjem
Held og lykke med det og du skal nok finde den rigtige måde for hende.. Om det så bliver at sidde med hende i 5-10 min efter behandlingen for at det er suget ind, så må det jo blive sådan, men at klistre pelsen oftere gør det nok værre
Mvh
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.111
Hvad med det som dyrlægen kan give i sprøjte? Eller er der andet? Som ikke skal dryppes på huden.
okt 2014
Følger: 5 Følgere: 29 Katte: 3 Emner: 8 Svar: 237
jul 2012
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.021
jul 2012
Ja nøjagtig som Lotte skriver står det også tydeligt på indlægs sedlen at midlet kan give ætsninger og at man ikke må gnide det ind i pelsen eller ind i huden, heller ikke trække eller gnide i det efter påførsel for at fordele det . Så det gør jeg selvfølgelig ikke.
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 371 Katte: 4 Emner: 182 Svar: 7.229
problemer med loppekur