1.212 visninger
|
Oprettet:
tandkødsbetændelse {{forumTopicSubject}}
Chester har stadig en af sine babytænder og indtil nu har den ike generet ham. nu har jeg lavet tid til at få den fjernet hos dr.dyr på onsdag og så igår begyndte han at savle og lugte ud af munden, og idag må jeg helst ikke kigge ham i munden.
tandkødet er rødt og han lugter så jeg går ud fra at han nu har fået tandkødsbetændelse.
Hvad kan jeg gøre for at hjælpe ham, indtil onsdag?
Kan jeg mon få antibiotika og noget smertestillende til ham indtil onsdag?
kan ikke lide han skal rende og have ondt indtil onsdag.
dec 2006
Følger: 230 Følgere: 199 Katte: 6 Emner: 227 Svar: 3.951
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 135 Svar: 1.764
feb 2008
Følger: 8 Følgere: 6 Katte: 3 Emner: 2 Svar: 85
jeg bruger en sjælden gang antirobe hvis mine katte har rødt tandkød, hvilket jeg synes virker godt, det er self. kun efter doktor dyregods anbefaling, da rødt tandkød også kan komme af stress, og tandskifter ( som du selv er inde på )
pøj pøj med katten
mange miau
Lonnie
apr 2005
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 5 Emner: 17 Svar: 207
okt 2007
okt 2007
det er bare den tand der skal fjernes der har startet en infektion tror jeg.
apr 2005
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 5 Emner: 17 Svar: 207
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 12 Svar: 864
Min kat har fået tandkødsbetændelse allerede som halv års. Og der var tandskiftet overstået, så det var ikke det. Hun tyggede simpelthen bare ikke sit killingefoder. Lugt og rødt tandkød må ikke bare accepteres! Selv nu her 2 måneder efter går vi stadig og bokser med den sidste betændelse med en daglig tandbørstning samt specialfoder og rent kød. Antibiotika er KUN en symptom-behandling og bør så absolut kun bruges ved samtidig løsning af problemet; daglig fjernelse af plak ved hjælp af tandbørstning. I modsat fald er det kun en midlertidig løsning, og det er jo ikke super smart at gå og fylde sit dyr med medicin. Næ, i gang med tandbørsten og så pøj pøj med den genstridige mælketand.
okt 2007
Det med nom skyldes forvirring fra min side.
Han blev ikke kaldt til Nom BIS nej. Han blev bare kaldt tilbage til dommeren selv, i hans aldersgruppe..hedder det ikke nom biv, hvor den bedste bliver BIV og måske nomineres til BIS. og de skal så på scenen og så bliver den bedste så BIS?
jeg synes det er et forvirrende system.
ang tanden er der kun rødt på tandkødet umiddelbart over den gamle mælketand. han skal som sagt ordnes hos dr.dyr onsdag. jeg ville bare behandle ham indtil da for ikke at han skal rende og have ondt. regner med at dr.dyr ordner tænderne så de bliver fine igen, og hvis ikke så må han finde sig i tandbørsten.
jan 2006
Følger: 38 Følgere: 37 Katte: 7 Emner: 28 Svar: 495
jeg ville ikke vente helt til onsdag hvis jeg var dig.
okt 2007
okt 2007
det var præcis det der forvirrede mig. at hun sagde at han var nomineret..men dog kun hos hende selv. så han kom ikke på scenen. så må han bare have titel en anden dag, og så må jeg øve mig..BIV havde jeg tydeligvis ikke fattet..hehe. BIV bliver han så nok aldrig, da der ikke er så mange creme blotchedtabby briter i DK
Jeg er bestemt stolt af hans EX1! og håber det går godt igen næste gang i herlev.
Nu skal jeg bare have den dumme tand under kontrol
okt 2007
okt 2007
tak for rettelsen, jeg havde virkelig ikke fattet hvordan det hang sammen..nu fanger jeg den med BIV.
nu røg vi godt nok et stykke væk fra emnet..så tilbage til tanden. han gnasker fint sit tørfoder og jeg renser det med klorhexidin inden jeg går i seng i aften og så ringer jeg til dr.dyr imorgen og spørger hvad de vil råde mig til.
okt 2007
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 12 Svar: 864
tandkødsbetændelse