{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.212 visninger | Oprettet:

tandkødsbetændelse {{forumTopicSubject}}

Chester har stadig en af sine babytænder og indtil nu har den ike generet ham. nu har jeg lavet tid til at få den fjernet hos dr.dyr på onsdag og så igår begyndte han at savle og lugte ud af munden, og idag må jeg helst ikke kigge ham i munden.
tandkødet er rødt og han lugter så jeg går ud fra at han nu har fået tandkødsbetændelse.

Hvad kan jeg gøre for at hjælpe ham, indtil onsdag?
Kan jeg mon få antibiotika og noget smertestillende til ham indtil onsdag?

kan ikke lide han skal rende og have ondt indtil onsdag.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tandkødsbetændelse
  • #1   15. feb 2009 Hvis dyrlægen har tilset ham, tror jeg nok at du kan får noget smertesillendeog sikkeret osse pencilin.. stakkels misling

• #2   15. feb 2009 Han har ikke set ham. jeg fik at vide hos dyrlægen på udstilling at den skulle fjernes og ringede så til min egen dyrlæge og bestilte tid umiddelbart efter.

• #3   15. feb 2009 hejsa...

jeg bruger en sjælden gang antirobe hvis mine katte har rødt tandkød, hvilket jeg synes virker godt, det er self. kun efter doktor dyregods anbefaling, da rødt tandkød også kan komme af stress, og tandskifter ( som du selv er inde på )

pøj pøj med katten
    mange miau
    Lonnie

• #4   15. feb 2009 Hej Nina................Brug klorhexidin til mundskyl 0.2% sammen med gagebind og rens hele munden omkring tænder og tandkød det fjerner bakterierne og lugten og brug evt. en kattetandpasta og børnetandbørste......men du skal være lidt påpasselig for det kan være meget ømt............Mine 3 drenge som får børstet tænder hver dag for at undgå tandkødsbetændelse og rødt tandkød og det har hjulpet...........øv det er noget skidt og det er sikkert blusset op g.g.a. at han har været på udstilling men det er godt at han skal til dyrlægen og få tjekket resten.............pøj pøj men indtil videre kan du godt børste hans tænder det hjælper.......hvordan har han det med at spise sit tørkost.........knus fra Løverne

• #5   15. feb 2009 skal jeg ringe nu og høre om jeg kan få en recept eller tror i jeg skal have ham tilset først? det er jo som sådan ikke akut, det er bare øv for ham at han skal have ondt idtil jeg kommer hjem fra arbejde imorgen.

• #6   15. feb 2009 han spiser fint.
    det er bare den tand der skal fjernes der har startet en infektion tror jeg.

• #7   15. feb 2009 Jeg ville vente med at give ham behandling med antibiotika og smertestillendene til han har været hos dr. dyr men du kan selv starte med at rense hans mund det får betændelsen til at falde og mindsker ogst derved evt. ubehag eller smerter...........hvis han aligevel trives og spiser men du må tage en dag af gangen og se hans situation an...........god bedring med ham............

• #8   15. feb 2009 Hvordan spiser han? Altså får han knast sit foder ordenligt?
    Min kat har fået tandkødsbetændelse allerede som halv års. Og der var tandskiftet overstået, så det var ikke det. Hun tyggede simpelthen bare ikke sit killingefoder. Lugt og rødt tandkød må ikke bare accepteres! Selv nu her 2 måneder efter går vi stadig og bokser med den sidste betændelse med en daglig tandbørstning samt specialfoder og rent kød. Antibiotika er KUN en symptom-behandling og bør så absolut kun bruges ved samtidig løsning af problemet; daglig fjernelse af plak ved hjælp af tandbørstning. I modsat fald er det kun en midlertidig løsning, og det er jo ikke super smart at gå og fylde sit dyr med medicin. Næ, i gang med tandbørsten og så pøj pøj med den genstridige mælketand.

• #9   15. feb 2009 *kun mig*
    Det med nom skyldes forvirring fra min side.

Han blev ikke kaldt til Nom BIS nej. Han blev bare kaldt tilbage til dommeren selv, i hans aldersgruppe..hedder det ikke nom biv, hvor den bedste bliver BIV og måske nomineres til BIS. og de skal så på scenen og så bliver den bedste så BIS?

jeg synes det er et forvirrende system.

ang tanden er der kun rødt på tandkødet umiddelbart over den gamle mælketand. han skal som sagt ordnes hos dr.dyr onsdag. jeg ville bare behandle ham indtil da for ikke at han skal rende og have ondt. regner med at dr.dyr ordner tænderne så de bliver fine igen, og hvis ikke så må han finde sig i tandbørsten.

• #10   15. feb 2009 min den ene kat blev akut behandlet for en mælketænd der ikke var faldet ud. jeg fik at vide det var meget smertefuldt for katten,
    jeg ville ikke vente helt til onsdag hvis jeg var dig.

• #11   15. feb 2009 Jeg tror jeg gør det at jeg ringer til dem imorgen og fortæller om symptomerne og så må vi se om han kan komme til tidligere, eller om jeg kan få noget at give ham indtil da.

• #13   15. feb 2009 Krista:
    det var præcis det der forvirrede mig. at hun sagde at han var nomineret..men dog kun hos hende selv. så han kom ikke på scenen. så må han bare have titel en anden dag, og så må jeg øve mig..BIV havde jeg tydeligvis ikke fattet..hehe. BIV bliver han så nok aldrig, da der ikke er så mange creme blotchedtabby briter i DK smiley
    Jeg er bestemt stolt af hans EX1! og håber det går godt igen næste gang i herlev.
    Nu skal jeg bare have den dumme tand under kontrol

• #14   15. feb 2009 Helt enig britt. jeg retter det gerne. havde glemt jeg havde skrevet det der.

• #15   15. feb 2009 så er der nyt logment smiley
    tak for rettelsen, jeg havde virkelig ikke fattet hvordan det hang sammen..nu fanger jeg den med BIV.

nu røg vi godt nok et stykke væk fra emnet..så tilbage til tanden. han gnasker fint sit tørfoder og jeg renser det med klorhexidin inden jeg går i seng i aften og så ringer jeg til dr.dyr imorgen og spørger hvad de vil råde mig til.

• #16   16. feb 2009 Jeg har fået en tid hos dr. dyr tirsdag istedet. glæder mig til at få ordnet tanden, men hvad skal jeg fodre med bagefter? han kan vel ikke gøre sig så meget i tørfoder?

• #17   16. feb 2009 Katte, der får fjernet alle tænderne, spiser gladeligt tørfoder kort tid efter operationen. Så en bette mælketand burde ikke have indflydelse på dit normale foderprogram.

Kommentér på:
tandkødsbetændelse

Annonce