{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Adfærdsproblemer
  • #1   18. jan 2009 Er ikke helt med.
    Katte er territoriehævdende dyr. Det er helt naturligt for dem at jage fremmede katte væk fra deres område. Hvis det er det, han gør, skal han da ikke have piller !! Hvilke piller giver du ham?

• #2   18. jan 2009 Hvad mener du med adfærdsproblemer???

Det er da meget normalt at ens katte ikke bryder sig om fremmede katte på deres territorium og de forsøger at jage dem væk.

De katte jeg har haft igennem tiden har alle på nær nogle få ikke brudt sig om fremmede katte kom i deres have. Så hvis det er det du mener med adfærdsproblemer, ja så har din kat en ganske naturlig katteadfærd.

Katte er i modsætning til mange hunde, ikke glade for katte de ikke kender. Hunde derimod vil ofte meget gerne hilse på og lege med fremmede hunde.

Hvad slags piller får han da???

• #3   18. jan 2009 Dyrlægen sagde det var adfærdsproblemer, han går også og pisser overalt. Pillerne hedder Zylkéne.

• #4   18. jan 2009 Tak, har læst en masse om det.
    Synes bare det er mig der er skyld i noget, og jeg har skyldfølelse selvom jeg ikke har gjort noget. Det er svært når man ikke tror der er noget i vejen med ens kat, men pludselig siger dyrlægen der er.

• #5   18. jan 2009 Okay smiley Tror du det er unødvendigt med de piller?

• #6   18. jan 2009 Som de andre skriver, så lyder det umidelbart helt naturligt at jage andre katte væk fra territoriet... Det lyder temmelig overdrevet at begynde at give "psykofarmaka" pga territoriemarkeringer - men det er da godt, hvis det hjælper...
    Er katten kastreret? Han er urenlig, som markering over de andre katte - også indenfor?
    Hvordan påvirker pillerne katten?

• #7   18. jan 2009 Han er kasteret, han pisser i alt blødt herhjemme. Ja pillerne har haft en meget god virkning, fået dem i 3 dage, og stor forskel.

• #8   18. jan 2009 Nej, det desværre ikke.. Han skal vaccineres på fredag, så der vil jeg snakke med dem igen.

• #9   18. jan 2009 Det lyder helt vildt at starte på Zylkene, uden at vide om katten rent faktisk fejler noget fysisk, der kunne forårsage urenligheden...
    Hvilken virkning har Zylkene på katten? er han blevet mindre urenlig?

• #10   18. jan 2009 Han har ikke pisset i noget siden overhovedet. Bruger fint sin kattebakke. Jeg synes også har virket mærkeligt, os når jeg kun har fortalt hvordan og hvorledes, men de ikke har set ham.

• #11   18. jan 2009 Så ekstremt er det ikke, med at jage katte, for han jager jo også fugle, helt naturligt.
    Men når han tisser i vores ting, er det meget, ikke bare at strinte.

• #12   18. jan 2009 Tror jeg snakker med dyrlægen fredag, for det var jo "kun" hende ved kassen jeg snakkede med.
    Tak for jeres svar, er mere afklaret.

• #13   18. jan 2009 Min hankat holder alle fremmed han katte ude. især nu hvor det snart er parring sæson for ude kattene

• #14   18. jan 2009 Jeg har læst og hørt meget om Zylkene, og det lyder til at være både virksomt og uskadeligt (især når det også må gives til drægtige dyr) så hvis du oplever, at det hjælper din kat, ville jeg <b>uden dårlig samvittighed</b> fortsætte med det.

Den måde, han reagerer på andre katte på, er HELT normal, men der kan jo være andre ting i hans hverdag, som gør ham utryg, uden at du umiddelbart kan se årsagen.

• #15   18. jan 2009 Undskyld mig - men har de udskrevet Zylkene til katten UDEN at have undersøgt ham først?? Jeg ville overveje at skifte dyrlæge prompte!

• #16   18. jan 2009 Kan se i "kun" har haft ham i 4 mdr. En voksen kat der flytter, kan godt blive urenlig og selvhævdende. Var han kastreret da i fik ham?

Men en dyrlæge som udskriver Zylkene uden først at undersøge katten for urinvejsproblemer (for det fortalte i vel), ham ville jeg fyre...

Held & Lykke med problemerne *S*

• #17   18. jan 2009 UPS - Havde ikke set, I overtog ham som voksen, og så melder spørgsmålene sig:
    Var han vant til andre katte, hvor han kom fra?
    Var han vant til at komme ud?

Og så skriver du:
    "Pelle fandt hurtigt ud af hvad han måtte og ikke måtte."
    Hvad må han IKKE, og hvordan fortæller I ham, han ikke må?

"Når Pelle ved han har lavet ulykker, ser han meget uskyldig ud, og kigger utrolig sødt på os."
    Nej, en kat ved IKKE, når den har lavet ulykker. Og hvad er ulykker, og hvordan reagerer I så?

• #18   18. jan 2009 Det er for tidligt at opdrage på en kat når den lige har fået et nyt hjem først skal den være helt tryg i hjemmet og så helt tryg ved jer det tager lang tid katte kan godt falde hurtigt til når de kommer nye steder og være snaksagelige med nye mennesker men det er fordi den har skabt tillid til os mennesker og den har et godt sin og god psyke men gør man sig for stor overfor katten den første tid kan katten altså også ændre adfærd.
    Skal ikke ses som en ond besked eller noget.

• #19   18. jan 2009 Ulykker er at gøre ting vi ikke ønsker, gå på borde, lege med gardiner, vi tænker ham væk og sætter ham steder han gerne må være. Tror Pelle ved hvad ulykker af, fordi hvis han bare høre vi kommer når han de ting er han hurtigt inde hos os.

• #20   18. jan 2009 Min russer muggi ved hvad mit sprog til hende betyder.. jeg siger harsh fordi det er et ord jeg aldrig bruger i hverdagen kun til hende og så ved hun hun skal med ind i et andet rum eller hvis hun skal væk fra det sted hun befinder sig på det betyder både væk og nej samlet i nej gå med dig.. Det virker men man skal gøre det længe efter-

• #21   18. jan 2009 Har han været vant til at komme ud, der hvor han boede før?

http://www.inges-kattehjem.dk/Urenlighed#urenlighed

• #22   18. jan 2009 Nej har han ikke, aldrig.

• #23   18. jan 2009 Ok smiley

Prøv at anskaffe en ekstra bakke (stor og åben) og hæld et tykt lag Extreme Classic grus (uden duft!) i. Det er et meget fintkornet og blødt grus, og hvis han foretrækker at tisse i bløde ting, så kan det MÅSKE hjælpe.

Bed en dyrlæge tjekke urinen. Hvis urenligheden skyldes fysisk sygdom, så er det jo faktisk ret let at behandle.

(Har han forresten været urenlig hele tiden, siden han flyttede ind?)

• #24   18. jan 2009 Tak for svaret Tinka. Vi har en lukket nu, prøver at tage toppen af. Prøver at købe det grus. Han skal som sagt til dyrlægen fredag, snakker med ham der. Han er urenlig i 4-5 dg, én gang om mdr.

• #25   18. jan 2009 Min Coco var også begyndt at blive urenlig og her hjalp det at øge antallet af bakker, selvom han har fri adgang til lukket have.

Jeg har 5 katte og havde 3 bakker. Nu har jeg 7 bakker til 5 katte og Coco tisser ikke udenfor bakkerne mere.

• #26   19. jan 2009 Ja muligvis det hjælper at fjerne toppen. Men det bedste er en ekstra bakke - nogle katte har brug for to bakker - én til stort og én til småt.
    Ekstra bakke er også en fordel, når der skal introduceres nyt grus - og så kan du lettere se, hvilket grus katten foretrækker.

Jeg håber, I får løst problemet. Fortæl gerne hvordan det kommer til at gå.

• #27   19. jan 2009 Jeg skal nok orientere jer smiley Hehe.

Kommentér på:
Adfærdsproblemer

Annonce