{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder til Hellig Birma kastrat 8 mdr??
  • #1   7. jan 2009 Det er fordi han er kastreret. Der er for meget fedt i, og så ville han blive alt for tyk.

• #2   7. jan 2009 Jeg ville nu ikke være bekymret for at han skal tage på, ved at han får Royal Canin Kitten36.
    Begge vores hunkatte (som også er "kappet") har fået/får det gennem deres killinge-tid (indtil de er/bliver 1 år).

Hvis han bliver lidt rund af Royal Canin Kitten36, kan du jo bare sætte ham på Royal Canin Fit32, når han bliver 1 år. Der er trods alt kun 4 måneder til at han er 1 år.

Du kan også prøve at gå på Royal Canins hjemmeside: www.royalcanin.dk, gå op i "Produkter" - vælg "Feline Health Nutrition".
    Herefter (i venstre side af skærmen) kan du klikke på "Find dit produkt".
    Så skal du svare på nogle ?? om din kat, og så finder den det passende foder:0)

• #3   7. jan 2009 hvorfor SKAL det være Royal Canin?? Jeg bruger Hills Kitten indtil de er ca. 1 år. Indtil de er 3-4 mdr, bruger jeg også Babycat fra Royal Canin. Jeg har bare bedre erfaringer med Hills end Royal Canin, derfor bruger jeg dette (ikke at du også skal, jeg kan bare kun fortælle hva jeg selv bruger).
    Derefter får de alm. Hills 1-7 år, med kylling eller Natures Best med Kylling eller tun. Derudover blander jeg Hairball i, Dentist Control, og evt Stomach. Jeg har KUN birmaer derhjemme, og de lever fortrineligt på dette foder.
    Hairball foderet er rigtig godt til birmaer, de har jo den lange pels, og ellers vil du jævnligt få hårboller op. Jeg er NÆSTEN ude over problemet når jeg bruger Hairball.

Du kan vist også få sammenlignelige produkter fra Royal Canin, men jeg anbefaler at du giver Kitten indtil ca. 1 år, derefter alm. voksenfoder, men du kan sagtens begynde at blande Hairball i nu, det vil kun være godt.

• #4   7. jan 2009 Jeg har ikke selv Hellig Birma - jeg spørger for en kollega, som har en lækker een af slagsen.
    De bruger i forvejen dyrlægens Royal Canin "young male", men vil gerne bruge det, som kan købes hos dyhandleren i stedet for - og så skal vi jo lige finde noget som kan erstatte det.

• #5   7. jan 2009 Jeg ringede iøvrigt til Royal canin og spurgte - og det var ham der sagde klart nej til Kitten36 - og foreslog FIT32 - måske blandet med oral sensitive..... så jeg er virkelig i tvivl, men hører jo gerne de erfarne birma ejeres meninger.

• #6   7. jan 2009 oral sensitive ja, men hvorfor lige den? jeg mener da at Hairball control er vigtigt i forhold til de mange hårboller som der kastes op.

• #7   7. jan 2009 Oral sensitive skulle være god til tænderne og hårboller sagde ham fra Royal canin. Gad vide om han har vidst, hvad har talte om??
    Efter svarene her er jeg nu også mest til Kitten36 indtil han bliver 1 år og derefter må vi så se, hvad han har behov for + noget hairball.

• #8   7. jan 2009 han burde vide hvad han taler om selvfølgelig smiley hehe... oral er godt for tænderne, men der er så meget som er godt. Nok hans holdning at det er vigtigt at passe på tænderne (og det er jo ikke helt forkert), men jeg vil stadig ikke give voksen mad nu. måske ved 10-12 mdrs. alderen ikke endnu.

• #9   7. jan 2009 du kan også købe sterilised til kastrater når den tid kommer fra Royal canin

• #10   7. jan 2009 Mener dog også at det er hver enkelt killing man skal vurdere.. ikke skære alle over i en kam....
    Mine killinger herhjemme får ikke kun killingfoder men blandet da de snart kan trille af alt det fedende foder de har fået.. de vokser og trives fint derfor er vi gået over til voksen mad iblandet lidt killingefoder.

• #11   7. jan 2009 Christa: ok - den kender jeg ikke, men det lyder som en god mulighed når den tid kommer.

• #12   7. jan 2009 den kan købes i maxi zoo og jeg bruger den selv til mine Tyrkiske vaner og ragdolls og det fungere fint... selv mine tidligere huskatte var vilde med det og gad spise det!!!

• #13   7. jan 2009 Nej det er rigtigt - man kan ikke skære alle over en kam, og det er jo heller ikke en selvfølge, at han bliver fed, fordi han er kastreret. Mickie her har ikke fri adgang til mad, men fodres 3 gange i døgnet, hvor han får det han har behov for - så der er ihverttilfælde ingen chance for at han "overspiser".

• #14   7. jan 2009 Mine egne har også fri adgang til mad - og jeg har blandet killing og voksenfoder da jeg har både killing og voksne, og fordi de alligevel spiser af hinandens mad.

• #15   7. jan 2009 jeg har selv en kastreret hellig birma han på 8 mdr. Han har fået hills kitten, men er her for en mdrs tid siden begyndt at blande natures best adult i. nu vil han helst kun spise voksen maden, men har stadig lidt kitten blandet i. Han har fri adgang til mad. Så længe han får rørt sig, bliver den jo ikke fed af det.

• #16   7. jan 2009 Du kan også købe det fra royal canin man kan få hos lyrlægen, fordi det kan man få til young mael eller female. og det er skrædersyet til killinger som er blevet kasterede eller stereliserede :0)

• #17   7. jan 2009 det fik jeg anbefalet af min dyrlæge.

• #19   21. apr 2013 Jeg ville så slet ikke give Royald Canin overhovedet.... - der er korn i som katte har svært ved at fordøje og bare bliver fede af.

Jeg giver i stedet Applaws, som er super sundt med 80 % kød - det er hårdt at tygge i - ligesom OralCare fra RC.
    Husk også at give et godt vådfodre x 2 dagligt med lidt kogende vand blandet i - det sikrer at de får vand nok og ikke får urinvejs og nyreproblemer.

Hvis din kollega stadig insisterer på Fit 32 - så har jeg en 2kgs pose stående, som hun må få og prøve gratis - i skal bare selv hente eller betale portoen. Ellers smider jeg den bare ud i skraldespanden - for mine katte skal ikke have det...

UPS....vist en meget gammel tråd, jeg havnede i her - men hvis andre kan bruge det står mit tilbud stadig ved magt ;O)

Kommentér på:
Foder til Hellig Birma kastrat 8 mdr??

Annonce