1.044 visninger
|
Oprettet:
Hvor ofte skifter i kattegrus {{forumTopicSubject}}
Jeg har en killing på 13 uger, og han bruger Catsan kattegrus.
Det er smart da det absorberer urin, men det gør også at der ikke opstår klumper som kan fjernes.
Men derfor mit spørgsmål. Er der nogen af jer der bruger det som kan svare på hvor ofte i skifter det? Det er jo ikke helt billigt, så synes at anbefalingen om 1 gang om ugen at tømme kattebakken helt og fylde nyt sand i, lyder af rigtig meget.
Jeg fjerner selvfølgelig afføring dagligt.
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 738 Katte: 12 Emner: 709 Svar: 7.980
renser, og fylder efter med grus efter behov
det er jo derfor man køber klumpende grus. det er ikke meningen at man skal smide det ud.
sep 2018
Følger: 1 Følgere: 345 Katte: 1 Emner: 74 Svar: 1.426
Jeg bruger klumpende grus (Classic uden duft fra Zooplus) og som Anja skriver er der ikke nødvendigt at gøre andet end at fjerne klumper og afføring. Alligevel oplever jeg i Tinkas 2 bakker lidt "duft" med tiden, så jeg tømmer helt for grus og vasker bakkerne i Rodalon ca. hvert halve år, og skyller/tørrer bakkerne inden dee fyldes med nyt rent grus.
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.112
Jeg har forsøgt mig med krystaller og ikke klumpende grus og med træpiller+ klumpende træ kattegrus, og jeg vender altid tilbage til fint klumpende grus, det er lettest at arbejde med, og bliver slæbt mindre rundt, og køber noget som ikke støver ret meget.
Ja jeg skifter også kun alt ud, hvis bakken trænger til en ordentlig vask, og det sker sjældent, hvis man har dybt grus, holder det godt rent dagligt, og jævnlig tager kanterne ( det bruger jeg baby vådservietter til), så er det bare at fylde mere oven i.
Jeg foretrækker fint grund med kul/Carbon, jeg tåler ikke dem med duft, og har også haft en kat, som ikke tålte det som var i dem med duft.
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 799 Katte: 20 Emner: 113 Svar: 7.267
jul 2018
Følger: 1 Følgere: 30 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 558
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 372 Katte: 4 Emner: 182 Svar: 7.229
Hvor ofte skifter i kattegrus